بهشت زهرا در آستانه تبديل شدن به موزه قبرستان

۲۷۰ بازديد

محدوديت منابع بشر براي مصارف گوناگون همواره يكي از دغدغه‌هاي جدي انسان‌ها بوده است. نگراني از اينكه با تمام شدن اين منابع چگونه امورات خود را رفع كند، همواره سبب شده به فكر منابع جديد يا صرفه جويي باشد، اما در برخي از موارد صرفه جويي غير ممكن و مصرف كردن گريز ناپذير است.

استفاده از ظرفيت قبرستان‌ها براي دفن مردگان، يكي از منابعي است كاهش استفاده از آن گريز ناپذير است و اگرچه دير يا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

از سوي ديگر به دليل اينكه مردگان قديمي كمتر جاي خود را به مردگان جديد مي‌دهند، لذا جايگزيني كمتري صورت مي‌گيرد و همواره شاهد توسعه قبرستان‌ها هستيم.

حالا اگر اين قبرستان در كلانشهري باشد كه روز به روز به حجم افقي و عمودي آن افزوده مي‌شود، قطعا آمار روزانه پذيرش و دفن مردگان آن هم افزايش مي‌يابد و قطعا روزي مي‌رسد كه گستره قبور مردگان آن به ديوار‌هاي قبرستان مي‌رسد و جايي براي دفن مردگان نيست.

قبرستان بهشت زهرا در شهر تهران مصداق چنين وضعيتي است. جمعيت روزافزون آن موجب شيب صعودي دفن مردگان شده است و مديريت مجموعه بهشت زهرا براي آن كه جايي براي دفن مردگان باشد، قطعات جديدي را در سمت شرقي بهشت زهرا ايجاد كرده تا به اصطلاح مرده‌اي روي زمين نماند.

جمله‌ «مرده بر روي زمين ماندن» در نگاه اول يك ضرب المثل به نظر مي‌رسد، اما اگر مديران شهري جايي براي كساني كه بعد از ۱۲۰ سال زندگي در دنيا قصد ترك آن را دارند، تعبيه نكنند، آن وقت جمله «مرده بر روي زمين ماندن» تبديل به يك بحران مي‌شود كه گسترش بيماري‌ها، از تبعات آن خواهد بود.

بهترین زمان سفر به قبرس

قبرس Cyprus دارای آب و هوای مدیترانه ای ای و تابستان های گرم و طولانی دارد که از اواسط مه تا اواسط اکتبر ایت هوای  گرم و تابستانی ادامه دارد. زمستان های قبرس از ماه های دسامبر تا فوریه می باشد و همچنین این دو فصل با پاییز و بهار کوتاه از یکدیگر جدا می شود. بهترین زمان سفر به قبرس از ماه آوریل تا اکتبر ادامه دارد.در این فصل ها برای رزرو هتل و رزرو پرواز در این فصل ها راحت و تمامی رستوران ها و مراکز تفریحی باز می باشد.

جاذبه های گردشگری قبرس

۱- فاماگوستا (Famagusta)

فاماگوستا شهری در شرق قبرس است که درآن کشتی‌های زیادی لنگر می‌اندازند. این بندر پررونق خانه‌هایی با دیوارهای سنتی دارد که از گذشته تابه‌حال باقی مانده‌اند. مسجد لالا مصطفی پاشا (Lala Mustafa Pasha) و صومعه بارناباس (Barnabas) از جاذبه‌های برجسته‌ی این شهر هستند.بهترین مارک های چمدان برای سفر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.