چرا بهبوديافتگان كرونا هم بايد ماسك بزنند

۵۳ بازديد

رضا ملك زاده، در پاسخ به اين پرسش كه چرا بهبوديافتگان از كوويد ۱۹ هم بايد ماسك بزنند و پروتكل‌ها را رعايت كنند، گفت: آنتي بادي در بدن فرد آلوده به ويروس، يك ماه بعد از ابتلاء به عفونت افزايش مي‌يابد و به اوج مي‌رسد. اين در واقع مرحله اول توليد آنتي بادي است كه سيستم ايمني فرد براي مبارزه با ويروس و دفع آن، تلاش مي‌كند و پس از دفع ويروس، غلظت آنتي بادي كاهش مي‌يابد، ولي توليدش ادامه‌دار است و اصلاً به صفر نمي‌رسد.

وي ادامه داد: اگر فرد مبتلا، با ويروس تماس مجدد داشته باشد، آنتي بادي دوباره افزايش مي‌يابد. اين حالت براي بسياري از عفونت‌هاي ديگر نيز وجود دارد و معناي آن ابتلاي مجدد به عفونت نيست.

ملك زاده گفت: نكته مهم آن است كه حتي مبتلايان بهبود يافته كه تست آنها منفي شده و بدنشان داراي آنتي بادي است هم، ممكن است دوباره در معرض ويروس قرار گيرند و ويروس را بدون داشتن علائم باليني، منتقل كنند.

وي افزود: از آنجا كه ويروس كرونا تاكنون جهش‌هاي متعددي داشته است، تحقيقات در حال بررسي اين موضوع است كه آيا احتمال ابتلاي مجدد بهبود يافتگان به ويروس جهش يافته كرونا وجود دارد يا نه؟ به همين دليل تاكيد مي‌شود همه افراد چه آنها كه مبتلا شده و بهبود يافته‌اند و چه آنها كه مبتلا نشده‌اند، بايد ماسك بزنند، فاصله‌ها را رعايت كنند و دست‌ها را مرتب بشويند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.