انتقال حرارت چيست؟

۹۷۲ بازديد

مبدل دما واژه اي آشنا براي كساني است كه در محيط هاي صنعتي يا كارگاه هاي مختلف كار مي كنند. زيرا اين وسيله الكترونيكي در محيط هاي صنعتي كاربرد فراواني دارد. در بسياري از موارد در محيط هاي مختلف صنعتي، اندازه گيري دماي سيستم يا دماي ايجاد شده توسط دماسنج فرآيندي يا دماسنج صفحه اي ضروري است و يكي از اين دستگاه ها سنسور دما نام دارد كه بسيار كوچك و قابل حمل به نظر مي رسد. دستگاه .


به عبارت ديگر، مي توان گفت كه فرستنده دما معمولاً زماني استفاده مي شود كه با استفاده از ساير تجهيزات اندازه گيري دما، اطلاعات دقيق دما را نمي توان به دست آورد، مانند: ترموكوپل، و سيگنال هاي كوچك توليد مي شود. در چنين مواقعي فرستنده به ترموكوپل متصل مي شود تا سيگنال ها تقويت شده و اندازه گيري دقيق دما امكان پذير باشد.


فرستنده دما را از ابزار اندازه گيري آريا خريداري كنيد
از آنجايي كه ترانسميتر دما در به دست آوردن اندازه گيري بسيار دقيق دما تاثير زيادي دارد، امروزه استفاده از آن جايگزين روش هاي سنتي اندازه گيري دما شده است و در اكثر محيط هاي صنعتي از ترانسميترها به روش هاي مختلفي براي اين منظور استفاده مي شود كه در ادامه به بررسي اين موضوع مي پردازيم.


نوع فرستنده دما بر اساس روش نصب مي باشد
ترانسميترهاي دما بر اساس نحوه نصب در دستگاه به 3 نوع مختلف تقسيم مي شوند كه به شرح زير مي باشد:


سيلندر يا فنجان
مبدل حرارتي استوانه‌اي يا سر نصب شده به نام headmount كه سيگنال‌هاي دريافتي و گرماي مقاومتي را با استفاده از ساختار دو سيمه به سيگنال‌هاي 4-20A تبديل مي‌كند. اين نوع تبادل حرارتي در قسمت بالايي سنسور قرار مي گيرد و اندازه آن بسيار بزرگ است. از طرفي با توجه به اينكه فرستنده هد روي سنسور نصب شده است، نيازي به سيم كشي نخواهد داشت.


پايه ريلي
محرك هايي كه روي ريل يا داخل يك تابلو نصب مي شوند، محرك هاي ريلي ناميده مي شوند.


كوه فيلد
نوع سوم فرستنده دما به نام فيلد مانت بسته به روش اتصال، به صورت يكپارچه در سيستم مورد نظر نصب مي شود و معمولا داراي محفظه فولادي ضد زنگ براي افزايش مقاومت اين نوع فرستنده است.


بهترين مارك هاي ترانسميتر دما
هنگام خريد هر نوع وسيله اي معمولا رنگ آن حرف اول را مي زند و بسيار مهم است، بنابراين افراد حتي در خريد يك ظرف پلاستيكي معمولي به رنگ آن توجه مي كنند. امروزه مبدل هاي حرارتي در اين داستان تفاوتي ندارند و رنگ آن ها در جلب توجه افراد تاثير بسزايي دارد. ترانسميترهاي حرارتي در انواع مختلفي در كشور ما موجود است كه هر نوع داراي ويژگي ها و ويژگي هاي خاص خود مي باشد و برخي از بهترين انواع آن عبارتند از:


ABB
اين نوع فرستنده دما ساخت كشور سوئيس مي باشد و يكي از بهترين نوع ترانسميتر دما محسوب مي شود و نمايندگي فروش اين نوع فرستنده در ايران وجود دارد و مي توانيد آن را به راحتي تهيه كنيد. شركت ABB توزيع كننده اين نوع دما به مدت 24 سال در ليست 500 شركت برتر دنيا قرار دارد و اين نشان دهنده كيفيت فرستنده هاي ساخت اين شركت است.

https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1316280-%D9%81%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


آندرس هاوزر
شركت Anders Hausser يكي ديگر از شركت هاي سوئيسي توليد كننده ترانسميترهاي دما است كه از اعتبار و شهرت زيادي در سراسر جهان برخوردار است. شما مي توانيد اين برند مناسب ترانسميتر دما را از طريق نمايندگي فروش آن در ايران يعني تجهيزات اندازه گيري آريا تهيه كنيد.


رزمونت
ترانسميتر دمايي Rosemount يكي از فرستنده هاي ساخت كشور آمريكا و از برندهاي شركت امرسون محسوب مي شود و امروزه محصولات توليدي اين شركت معروف دنيا به سراسر دنيا ارسال مي شود. به غير از ترانسميترهاي فشار، تجهيزات صنعتي ديگري مانند اينوتر براي تجهيز واحدهاي صنعتي استفاده مي شود.


يوكوگاوا
اگر به دنبال محصولات ژاپني و تهيه سنسور دما ژاپني هستيد، برند Yokogawa يكي از بهترين انتخاب ها براي شماست زيرا ساخت كشور ژاپن بوده و كيفيت بسيار بالايي دارد. خوشبختانه فرستنده دماي يوكوگاوا به راحتي در كشور ما موجود است و مي توانيد آن را به همراه مجموعه ساز آريا تهيه كرده و براي اهداف خود از آن استفاده كنيد.


جومو
گيربكس JUMO يكي از فرستنده هاي آلماني است و همانطور كه مي دانيد آلمان يك كشور صنعتي بزرگ است، تمام محصولات توليد شده در اينجا كيفيت بالايي دارند و شهرت جهاني دارند. لازم به توضيح است كه اين فرستنده دما آلماني در كشور ما بسيار محبوب و مورد احترام است.


ويكا
آلمان نه تنها فرستنده دما جومو توليد مي كند بلكه برند ويكا را نيز به صورت فعال توليد مي كند، ويكا يكي ديگر از برندهاي آلماني است كه از طريق نمايندگي هاي ايران در اختيار هموطنان عزيز قرار مي گيرد.


هانيول
از بهترين محصولات موجود بايد به فرستنده دماي Honeywell اشاره كرد كه يك برند آمريكايي است و شركت آن در مينياپوليس قرار دارد. اگرچه خيلي ها فكر مي كنند كه اين برند در ايران موجود نيست، اما خوشبختانه در داخل كشور نيز قابل خريد خواهد بود.


زيمنس
فرستنده زيمنس يكي از انواع ديگر ترانسميترهاي دما توليد شده در آلمان است كه شركت سازنده زيمنس در آن شهرت زيادي دارد و در طول سال ها اين برند به شهرت جهاني رسيده است. زيمنس علاوه بر ساخت ترانسميترهاي دما، در زمينه ساخت دستگاه هاي ديگري نيز فعال است كه داراي كيفيت بي نظيري از فرستنده ها هستند.

https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1316154-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


آخرين كلمه
هنگام خريد فرستنده دما سعي كنيد بهترين مارك هاي پيشنهادي را تهيه كنيد تا بتوانيد از فرستنده به خوبي استفاده كنيد و دما را به طور دقيق اندازه گيري كنيد و از درجه تغييرات سيستم آگاه باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.