افكار هاي اشتباه در رابطه با شارژر و باتري

۴۱ بازديد

امروز مي خواهيم به بررسي باور هاي  اشتباهي كه بين مردم در رابطه با شارژر و باتري رايج است بپزدازيم. با ما همراه باشيد تا اين باورهاي را بدانيد و از تكرار كردن آن ها بپرهيزيد و به سلامت و طول عمر باتري خود آسيب وارد نكنيد.

 

همه ما براي سلامت و طول عمر گوشي خود راهكارهاي متفاوتي را  به ما توصيه كرده اند كه ما در اين جا راهكار هاي غلط و درست را براي شما بازگو مي نماييم.

اگر شما جزو افرادي هستيد كه نهايتا روزي يك بار گوشي خود را به شارژ متصل مي نماييد اين نشان دهنده اين است كه باتري گوشي شما سالم است اما اگر مجبور مي شويد روزي چند بار گوشي خود را به شارژ متصل مي كنيد احتمالا باتري گوشي شما خراب است و ظرفيت آن افت پيدا كرده است.

آيا گوشي به مدت طولاني به شارژر متصل باشد باعث انفجار مي شود؟

همه ما اين ذهنيت را داريم كه اگر گوشي را به مدت طولاني به شارژر متصل نماييم باعث منفجر شدن گوشي مي شود اما اين تصور كاملا غلط است و به هيچ عنوان صحت ندارد. زيرا  هنگامي گوشي شما به 100 درصد مي رسد به طور اتوماتيك اتصال خود را با شارژر قطع مي نمايد و هيچ ولتاژي به باتري وارد نمي شود. يعني زماني كه گوشي به طور كامل شارژ شد اگر به مدت طولاني به شارژ متصل باشد هيچ اتفاقي براي ان نمي افتد زيرا ارتباط با برق به طور كامل قطع شده است و شما در اين زمينه نگراني نداشته باشيد. توجه داشته باشيد كه انفجار هايي كه در گوشي صورت گرفته مربوط به طراحي و ساخت اين نوع باتري ها بوده است. بنابراين توجه داشته باشيد كه اگر باتري گوشي شما اصل و اورجينال باشد ديگر نياز نيست نگران متصل بودن طولاني گوشي خود به شارژر باشيد.

آيا اگر حالت شبكه روي 4G تنظيم شود انرژي بيشتري مصرف مي شود؟

يك اشتباه رايج ديگري كه در مورد باتري گوشي وجود دارد اين است كه اگر حالت شبكه را روي فور جي تنظيم كنيم نسبت به حالت هاي ديگر شبكه شامل تري جي و تو جي شارژ بيشتري مصرف مي كند. البته بايد توجه داشت كه اين باور درست است كه اگر شما اينترنت گوشي شما فعال باشد باعث مصرف باتري گوشي مي شود اما اين كه كدام حالت شبكه فعال باشد هيچ ارتباطي با مصرف باتري ندارد.

آيا دي اكتيو كردن برنامه هاي جديد در مصرف باتري تاثير گذار است؟

باور غلطي كه بسيار بين كاربران تلفن همراه رايج شده است  اين است كه اگر برنامه هاي جديدي كه از آن ها استفاده كرده ايم به طور موقت در قسمت Recent app بسته نشوند باعث مصرف باتري و انرژي مي شود. بنابراين توجه داشته باشيد كه  بستن موقت اين برنامه هيچ ارتباطي با كاهش مصرف انرژي ندارد. بلكه شما با بستن اين برنامه ها كه به طور مستقيم از قسمت سي پي يو انرژي خود را تامين مي كنند براي اينكه گوشي براي تشخيص و شناسايي اين نوع برنامه ها نياز به صرف انرژي بيشتري دارد.

 

آيا روشن بودن Wi-Fi  و Bluetooth به طور مدام مصرف باتري را افزايش مي دهد؟

خيلي از افراد تصور مي كنند كه اگر بلوتوٍ و واي فاي آن ها هميشه روشن باشد ميزان مصرف باتري را به مقدار زيادي افزايش مي دهد اما اين باور نيز مانند باور هاي قبل كاملا اشتباه است و صحت ندارد. درست است كه بلوتورث و واي فاي براي كار كردن نياز به صرف باتري و انرژي دارند اما مصرف آن ها به حدي نيست كه گفت مصرف آن ها بالا است بلكه چون مصرف پاييني دارند به راحتي مي توان از آن چشم پوشي نمود. بنابراين اين تصور اشتباه را كنار بگذاريد كه اگر قابليت بلوتوث شما براي اتصال به ساعت هوشمند شما مدام  روشن باشد باتري بيشتري مصرف مي كند. بلكه ميزان مصرف آن بسيار ناچيز است.

آيا شارژ كردن گوشي  با همه شارژ ها امكان پذير است؟

اكثرا كاربران اعتقاد دارند كه مي توان گوشي خود را با هر نوع شارژي شارژ نمود و اصلا نيازي به استفاده از شارژر فابريك و اورجينال نيست. اما اين تصور كاملا اشتباه است و نبايد هرگز آن را براي سلامت گوشي انجام داد. بايد توجه داشت كه شايد بتوان براي كوتاه مدت گوشي را با شارژر هاي ديگر شارژ نمود آمد آسيب هايي كه به باتري و گوشي وارد مي شود خود را در دراز مدت نشان مي دهد. اگر بخواهيم به صورت نمونه بگوييم زماني كه شما گوشي خود را با شارژري كه ميزان ولتاژ آن زياد است شارژ مي كنيد گوشي به سرعت شارژ مي شود اما در بلند مدت باتري گوشي شما با افت بازدهي شارژ روبه رو مي شود و در نتيجه با انرژي تحليل رفته گوشي خود رو به رو مي شود البته توجه داشته باشيد كه اين قضيه در مورد شارژر هاي بي كيفيت و نا مرغوب نيز صدق مي كند. به طوري كه باعث آسيب هاي جدي به باتري و گوشي و حتي ايجاد حوادث ناگوار مي شود. از آن جايي كه تعداد باتري  و لوازم جانبي نا مرغوب و بي كيفيت در بازار افزايش پيدا كرده .بنابراين  پيشنهاد ما استفاده از شارژر هاي مرغوب و با كيفيت است شما مي توانيد لوازم جانبي و باتري هاي با كيفيت و اصل را از فوني شاپ تهيه كنيد. فوني شاپ يك فروشگاه اينترنتي است كه به صورت تمام وقت آماده خدمت رساني به شما عزيزان است و شما از اينكه كالا اصل تهيه مي كنيد آسوده خاطر هستيد.

آيا با افت باتري اصلي نياز به تعويض  باتري نيست؟

اكثرا كابران كه از گوشي استفاده مي كنند اين اعتقاد را دارند كه باافت باتري در استفاده طولاني مدت نيازي به تعويض ندارد اما اين تصور كاملا غلط است. بلكه باتري هايي كه به صورت ليتوم يوني موجود هستند بعد از مدتي كه تعداد چرخه هايي زيادي را براي شارژ شدن گوشي طي مي كنند بعد از گذشت زمان با افت ظرفيت و توان اوليه رو به رو مي شوند و ديگر كارايي اوليه را ندارند كه اين مسئله يك  امر كاملا طبيعي است كه بعد از مدتي براي تمامي باتري هايي كه به صورت ليتيومي هستند اتفاق مي افتد  كه در اين زمان نياز است كه باتري تعويض شود. اصولا عمر مفيد و با كارايي بالا براي باتري هايي ليتيوم يوني چيزي در حدود 2 الي 3 سال است كه بعد از گذشت اين زمان ظرفيت و توان باتري تا حدود 70 الي 80 درصد ظرفيت اوليه خود مي رسد. بنابراين نياز است كه بعد از گذشت طول عمر مفيد باتري آن را تعويض نمود كه فوني شاپ باتري هاي اصل  و با ظرفيت بالا به شما عزيزان عرضه مي كند.

خريد باتري موبايل

براي خريد انواع باتري موبايل پيشنهاد ما فروشگاه اينترنتي فوني شاپ https://fonishop.com و ماكروتلhttps://macrotel.ir   مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.