8 بهترين شغل هاي برنامه نويسي

۴۹ بازديد

 

 

كدنويسي در ميان پرتقاضاترين مهارت هاي شغلي قرار مي گيرد. اگر مي دانيد چگونه كدنويسي كنيد، مي توانيد در طيف وسيعي از مشاغل چه در صنعت فناوري و چه در خارج از آن به موفقيت دست پيدا كنيد. در اين مقاله، ما به چند نوع شغل برنامه نويسي مي پردازيم تا نكاتي را در مورد اينكه چه زبان هاي برنامه نويسي را ياد بگيريم تا شغل مورد نظر خود را بدست آوريم، در نظر بگيريم.

زبان هاي زير را نقطه شروع خود در نظر بگيريد. با ادامه رشد در طول حرفه خود، احتمالاً مي خواهيد زبان هاي بيشتري را ياد بگيريد. مرتضي التميمي، مهندس نرم افزار متا با يك دهه تجربه، زماني را به ياد مي آورد كه مكررا چارچوب هايي را كه از قبل مي دانسته بود را به جاي امتحان كردن چيزهاي متفاوت انتخاب مي كرد. او مي‌گويد: «ياد گرفتم كه من را از رشد و يادگيري باز مي‌دارد. "اكنون سعي مي‌كنم از راه خود براي همگام شدن با فناوري‌هاي جديد در رشته‌ام تلاش كنم و جديدترين چيزها را به كار بگيرم، حتي اگر به بهاي كاهش سرعت من باشد، در حالي كه بايد ياد بگيرم."

 

8 بهترين شغل هاي برنامه نويسي

رواج فناوري به اين معني است كه آشنايي با كدنويسي مي تواند در بسياري از مشاغل و صنايع كمك كند. در اينجا چند كار كدنويسي وجود دارد كه بايد در نظر بگيريد:

توجه: اطلاعات متوسط حقوق و دستمزد از آخرين آمار دفترچه راهنماي چشم انداز شغلي اداره آمار كار ايالات متحده بدست مي آيد.

 

1. توسعه دهنده وب

توسعه دهندگان وب براي ايجاد و نگهداري وب سايت ها كد مي نويسند. بسته به نوع توسعه دهنده، ممكن است در قسمت جلويي (بخش هايي از سايت كه كاربر با آنها تعامل دارد)، بك اند (بخش پشت صحنه) يا فول استك (قسمت جلويي و پشتي) تخصص داشته باشيد.

 

ميانگين حقوق ايالات متحده: 78300 دلار

 

2. مهندس نرم افزار

مهندسان نرم افزار برنامه هاي نرم افزاري مانند بازي هاي رايانه اي، برنامه هاي كاربردي وب يا موبايل و سيستم هاي كنترل شبكه را مي سازند. شما ممكن است در توسعه سيستم، توسعه اپليكيشن يا تست تضمين كيفيت در اين زمينه تخصص داشته باشيد.

 

ميانگين حقوق ايالات متحده: 109020 دلار

 

3. تكنسين فناوري اطلاعات

در حالي كه دانستن نحوه كدنويسي هميشه براي يافتن شغل در فناوري اطلاعات لازم نيست، مطمئنا مي تواند كمك كننده باشد. تكنسين هاي IT كد مي نويسند تا راه حل ها براي مشكلات رايج فناوري اطلاعات و وظايف اداري را خودكار كنند.

 

متوسط حقوق ايالات متحده: 57910 دلار

 

4. ديتاساينس يا علم داده

دانشمندان داده در طيف وسيعي از صنايع براي مهارت هايشان در استفاده از داده ها براي كمك به تصميم گيري هاي تجاري مورد تقاضا هستند. در اين نقش، از زبان هاي برنامه نويسي براي شناسايي الگوها و روندها در داده ها، ساختن الگوريتم ها و مدل ها و تجسم داده ها براي ارتباط بهتر يافته هاي خود استفاده مي كنيد.

 

ميانگين حقوق ايالات متحده: 131,490 دلار

 

5. مدير سيستم

مديران سيستم كه گاهي اوقات sysadmin ناميده مي شوند، اطمينان حاصل مي كنند كه سيستم هاي كامپيوتري يك شركت كارآمد و كارآمد هستند. اين معمولاً شامل پيكربندي، ارتقاء و عيب يابي سرورها و شبكه ها و نظارت بر امنيت است.

 

ميانگين حقوق ايالات متحده: 80600 دلار

 

6. مدير محصول

مديران محصول بر چشم انداز، استراتژي تجاري و توسعه محصولات خاص نظارت دارند. به عنوان يك مدير محصول كه محصولات ديجيتالي را توسعه مي‌دهد، ممكن است متوجه شويد كه تجربه كدنويسي مي‌تواند به تسهيل ارتباطات بهتر تيم كمك كند و به شما در رفع مشكلات فني در صورت بروز كمك كند.

 

ميانگين حقوق ايالات متحده: 159010 دلار

 

7. تحليلگر امنيت سايبري

به عنوان يك تحليلگر امنيت سايبري، وظيفه شما اين است كه از شبكه هاي شركت خود در برابر دسترسي هاي غيرمجاز محافظت كنيد و در صورت وقوع به نقض هاي امنيتي پاسخ دهيد. درك اساسي از برنامه نويسي به شما اين امكان را مي دهد كه برخي از وظايف امنيتي روزمره را خودكار كنيد.

 

ميانگين حقوق ايالات متحده: 102600 دلار

 

8. طراح تجربه كاربري (UX)

طراحان UX با طراحي با در نظر گرفتن كاربر نهايي، اطمينان حاصل مي كنند كه محصولات ديجيتال قابل استفاده، در دسترس و لذت بخش هستند. در حالي كه براي داشتن يك طراح UX نيازي به كدنويسي نداريد، داشتن اين مهارت ممكن است شما را به شريك همكاري بهتري با مهندساني كه با آنها كار مي كنيد تبديل كند.

 

ميانگين حقوق ايالات متحده: 78300 دلار

 

 

منبع: https://www.khabarfoori.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-145/2953887-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.