چاپگر خود را به لپ تاپ، كامپيوتر، موبايل و تبلت وصل كنيد

۲,۲۰۵ بازديد



چاپگر يكي از مهم ترين دستگاه هايي است كه مي تواند به شما كمك كند اسناد و فايل هاي مهم خود را به صورت مجازي چاپ كنيد. براي استفاده از چاپگر خود، بايد بدانيد كه چگونه آن را به رايانه، لپ تاپ، تلفن همراه يا تبلت خود متصل كنيد. در اين مقاله نحوه اتصال چاپگر خود را به دستگاه هاي ديگر خواهيد آموخت. از شما دعوت مي كنيم تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.



راه هاي اتصال چاپگر به دستگاه هاي مختلف

سازندگان چاپگر معمولا گزينه هاي اتصال مختلفي را ارائه مي دهند تا بتوانيد با استفاده از اين پورت ها چاپگر را به دستگاه مورد نظر خود متصل كنيد. براي اين كار مي توانيد از روش هاي اتصال چاپگر مانند كابل USB، كابل شبكه، اتصال چاپگر بي سيم و اتصال چاپگر Wi-Fi Direct استفاده كنيد كه در طول اين مقاله با آنها آشنا خواهيد شد.

پورت هاي مختلف براي اتصال چاپگر به كامپيوتر و تلفن همراه

اتصال چاپگر به لپ تاپ يا كامپيوتر

در ادامه به بررسي اتصال چاپگر به لپ تاپ و كامپيوتر در نسخه هاي مختلف سيستم عامل ويندوز مي پردازيم و سپس به سراغ كامپيوتر اپل با سيستم عامل مك مي رويم و نحوه اتصال چاپگر را توضيح مي دهيم. اين سيستم



اتصال چاپگر به لپ تاپ و رايانه ويندوز با استفاده از كابل USB

هنگام اتصال چاپگر به لپ تاپ و كامپيوتر، مي توانيد چاپگر را با كابل USB به لپ تاپ يا كامپيوتر متصل كنيد و سپس مراحل زير را انجام دهيد. هدف از انجام اين مراحل اين است كه رايانه يا لپ‌تاپ شما دستگاه چاپگر را تشخيص دهد و بتوانيد دستور چاپ را از رايانه خود به چاپگر ارسال كنيد.


اتصال چاپگر به لپ تاپ و ويندوز با استفاده از كابل USB

1- ابتدا وارد كنترل پنل ويندوز شويد: فرقي نمي كند از ويندوز 10، ويندوز 11 يا ويندوز 7 و 8 استفاده مي كنيد، بخشي به نام كنترل پنل در ويندوز وجود دارد كه مي توانيد از منوي استارت به آن دسترسي پيدا كنيد. هر دو

2- چاپگر را با كابل USB وصل كنيد: معمولاً در جعبه چاپگر يك كابل وجود دارد كه مي توانيد با استفاده از آن، چاپگر را از طريق پورت USB به رايانه خود متصل كنيد، در اين مرحله بايد چاپگر خود را با استفاده از يك لپ تاپ به d وصل كنيد. كابل يا كابل، ويژه

3- به قسمت Printers and Scanners قسمت Devices برويد: در ويندوزهاي مختلف نام آنها متفاوت است و براي ادامه كار بايد قسمت Hardware را در Control Panel جستجو كنيد.



چاپگر را در كنترل پنل ويندوز وصل كنيد

4- گزينه افزودن دستگاه را انتخاب كنيد: در ويندوز 10 به بعد بايد ابتدا گزينه Printers and scanners را انتخاب كرده و سپس Add a device را بزنيد. اما در ويندوزهاي پايين تر مانند ويندوز 8 و ويندوز 7، مي توانيد دستگاه را در آنجا اضافه كنيد.

5- نصب چاپگر: در مرحله بعد سيستم دستگاه هاي متصل شده از طريق USB را بررسي مي كند سپس چاپگر را جستجو كرده و به شما نشان مي دهد. حال بايد اطلاعات لازم را با توجه به مدل و نوع چاپگر به دقت وارد كنيد تا بتوانيد با موفقيت چاپگر را به لپ تاپ يا كامپيوتر خود متصل كنيد.

پس از اين مرحله چاپگر شما به لپ تاپ متصل مي شود. زماني كه مي خواهيد پرينت بگيريد، كافي است كابل چاپگر را به لپ تاپ وصل كنيد و نام چاپگر را در قسمت چاپ انتخاب كنيد. با انجام اين كارها چاپگر به لپ تاپ شما متصل مي شود و مي توانيد فايل هاي مورد نظر خود را چاپ كنيد.

اتصال چاپگر به رايانه ها و لپ تاپ هاي ويندوز با كابل شبكه (LAN).

براي اتصال چاپگر به كامپيوتر با كابل شبكه، ابتدا بايد چاپگر را با كابل به مودم يا روتر خود متصل كنيد. سپس كامپيوتر را به همان شبكه چاپگر متصل كنيد. در مرحله بعد نرم افزار و درايورهاي چاپگر مناسب را روي كامپيوتر يا لپ تاپ خود نصب كنيد.



چاپگر را با كابل شبكه به كامپيوتر وصل كنيد

حالا از منوي ويندوز وارد تنظيمات و كنترل پنل شويد. در اين قسمت بايد دستگاه ها و سپس پرينترها و اسكنرها را انتخاب كنيد. با انجام اين مراحل، چاپگر بر روي لپ تاپ شما نصب مي شود و به راحتي مي توانيد دستورات چاپگر را در رايانه خود صادر كنيد.


اتصال بي سيم چاپگر به كامپيوتر و لپ تاپ (بي سيم)

در اين قسمت اتصال بي سيم چاپگر را توضيح مي دهيم تا بتوانيد بدون سيم و كابل چاپگر را به لپ تاپ خود متصل كنيد. براي ارتباط بي سيم بايد رايانه و چاپگر خود را به يك شبكه خاص مانند شبكه Wi-Fi خانگي متصل كنيد.



اتصال پرينترها به كامپيوتر و لپ تاپ به صورت بي سيم (بي سيم)

براي اين كار ابتدا بايد لپ تاپ خود را به يك شبكه Wi-Fi متصل كنيد، سپس شبكه هاي موجود را از صفحه چاپگر جستجو كنيد و چاپگر را به همان شبكه اي كه لپ تاپ شما به آن متصل است وصل كنيد.

اين اجازه مي دهد تا چاپگر و لپ تاپ به يك شبكه متصل شوند. سپس با توجه به قسمت قبلي كه نحوه اتصال پرينتر با كابل را ياد گرفتيم، مي توانيد به قسمت تنظيمات رفته و چاپگر را به عنوان يك دستگاه جديد در كامپيوتر خود معرفي كنيد و تنظيمات مناسب را انجام دهيد تا بتوانيد از آن استفاده كنيد.



چاپگرها را به لپ تاپ و رايانه هاي ويندوزي با Wi-Fi Direct متصل كنيد.

برخي از چاپگرهاي جديد داراي Wi-Fi داخلي هستند و ساده ترين راه براي اتصال چاپگر به لپ تاپ يا رايانه استفاده از فناوري Wi-Fi Direct است. با كمك Wi-Fi Direct مي توانيد چاپگر را بدون اينترنت يا شبكه محلي به رايانه يا لپ تاپ خود متصل كنيد. برخي از چاپگرها اين ويژگي را دارند و شما مي توانيد از اين قابليت استفاده كنيد. اگر مي خواهيد از فناوري Wi-Fi Direct براي اتصال چاپگر به لپ تاپ ويندوزي خود استفاده كنيد، بايد مراحل زير را دنبال كنيد.

ابتدا وارد تنظيمات چاپگر شويد و در مرحله بعد گزينه Wi-Fi Direct را روي On قرار دهيد. در مرحله بعد وارد تنظيمات شده و گزينه Wi-Fi Direct Password را انتخاب كنيد تا رمز اتصال به چاپگر را ببينيد. براي اتصال چاپگر به كامپيوتر و لپ تاپ وارد قسمت Wi-Fi شويد و نام چاپگر خود را در اين قسمت انتخاب كنيد. سپس رمز عبور را براي اتصال به چاپگر وارد كنيد.

براي اتصال به چاپگر، بايد دقيقاً همان مراحلي را كه براي اتصال به شبكه واي فاي خانگي خود انجام مي دهيد، دنبال كنيد. برخي از چاپگرها نياز به نصب يك پلاگين جداگانه براي چاپ فايل ها و اسناد دارند. آخرين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه فايل مورد نظر خود را باز كرده و روي گزينه print كليك كنيد تا فايل شما خيلي سريع چاپ شود.



اتصال چاپگر به لپ تاپ و كامپيوترهاي مك

براي اتصال چاپگر به لپ تاپ ها و رايانه هاي اپل با سيستم عامل مك، ابتدا بايد مطمئن شويد كه چاپگر شما درايورهاي لازم براي اين سيستم عامل را دارد. اگر از چاپگر جديدي استفاده مي كنيد، اين ويژگي معمولاً به طور پيش فرض روي چاپگر است. اما اگر از چاپگر قديمي‌تري استفاده مي‌كنيد، ممكن است لازم باشد درايورهاي مخصوص Mac را دانلود و نصب كنيد تا اتصال برقرار شود.

پس از اين مرحله، بايد مراحل ذكر شده در زير را براي اتصال چاپگر به رايانه شخصي و لپ تاپ مك خود دنبال كنيد:

1- چاپگر و لپ تاپ يا مك را به يك شبكه محلي يا واي فاي وصل كنيد تا بتوانند از طريق اتصال شبكه به يكديگر متصل شوند.

2- روي گزينه Apply يا لوگوي اپل كليك كرده و گزينه System Preferences را انتخاب كنيد.

3- در پنجره باز شده گزينه «Printers and Scanners» را انتخاب كنيد.



اتصال چاپگر به لپ تاپ و مك

4- از ليست نمايش داده شده نام چاپگر مورد نظر خود را انتخاب كرده و به آن متصل شويد. اگر نام چاپگر شما در اين ليست نيست، مي توانيد با كليك بر روي گزينه + چاپگر خود را به صورت دستي به ليست اضافه كنيد. پس از انتخاب + براي اين كار بايد گزينه IP را انتخاب كرده و IP چاپگر متصل به شبكه را وارد كنيد. سپس نام چاپگر و درايور آن را انتخاب كنيد.

پس از اين مرحله پنجره اي را مشاهده مي كنيد كه امكانات اختياري مانند چاپ دو طرفه خودكار را در اختيار شما قرار مي دهد و مي توانيد در صورت نياز آنها را انتخاب و استفاده كنيد.

5- پس از انجام مراحل بالا، اكنون چاپگر شما به لپ تاپ يا مك شما متصل است و مي توانيد چاپ كنيد. اگر مشكل اتصال وجود دارد، مراحل مشابه را تكرار كنيد يا بررسي كنيد كه آيا چاپگر شما با سيستم عامل مك سازگار است يا خير.



آزمايشگر را با تبلت و تلفن همراه وصل كنيد

گاهي اوقات مي خواهيم از چاپگر براي چاپ يك فايل يا عكس در تبلت يا تلفن همراه خود استفاده كنيم. روش هاي مختلفي براي اين كار وجود دارد كه در ادامه با آنها آشنا خواهيد شد.



چاپگر را به تلفن و تبلت اندرويدي خود وصل كنيد

ابتدا، اجازه دهيد اتصال چاپگر به تلفن Android را بررسي كنيم. زيرا بسياري از افراد گوشي اندرويدي دارند و استفاده مي كنند. براي اتصال چاپگر به گوشي اندرويدي، معمولا برنامه هاي مختلفي وجود دارد كه مي توانيد از آنها استفاده كنيد.



اتصال چاپگر به تلفن و تبلت اندرويدي

به عنوان مثال اپليكيشن اچ پي اسمارت يكي از اپليكيشن هايي است كه براي پرينترهاي ليزري اچ پي ساخته شده است و به شما اين امكان را مي دهد كه بدون مشكل چاپگر را به گوشي موبايل متصل كنيد.

همچنين يك اپليكيشن چاپ ابري گوگل نيز وجود دارد كه با استفاده از آن مي توانيد گوشي خود را به راحتي و بدون مشكل به چاپگر متصل كنيد. براي اتصال با استفاده از اين برنامه ها، تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه تلفن و چاپگر خود را به يك شبكه خاص متصل كنيد تا بتوانيد چاپ هايي را براي چاپ سفارش دهيد. اگر چاپگر شما Wi-Fi Direct دارد، با استفاده از تلفن همراه خود به شبكه چاپگر خود متصل شويد.

اكنون بايد با استفاده از اين اپليكيشن ها نام و مدل چاپگر خود را پيدا كرده و چاپگر را نصب كنيد تا اكنون بتوانيد فايل هاي خود را بدون كار خاصي چاپ كنيد.

البته لازم به ذكر است كه برخي از مدل هاي چاپگر حتي نياز به اپليكيشن خاصي ندارند و مي توانيد با اتصال پرينتر به شبكه داخلي آنها، فايل ها را در موبايل خود پرينت كرده و نام چاپگر را براي چاپ فايل مورد نظر انتخاب كنيد. . به آرامي

معمولاً پرينترهاي HP در برخي از مدل ها گزينه اي دارند كه كار را براي شما آسان مي كند و به شما كمك مي كند بدون نرم افزار يا نياز خاصي به آن متصل شويد.



اتصال چاپگر به گوشي و تبلت آيفون:

سيستم عامل تلفن هاي همراه آيفون به نام iOS با سيستم عامل گوشي هاي اندرويدي متفاوت است. بنابراين، براي چاپ بايد چاپگر آيفون خود را به روش ديگري متصل كنيد. براي انجام آن. مراحل بعدي را دنبال كنيد:

1- دستگاه ها را به شبكه متصل كنيد: ابتدا آيفون و چاپگر خود را به يك شبكه خاص متصل كنيد. راه ديگر اتصال به شبكه داخلي چاپگر با گوشي است.

۲- دكمه اشتراك گذاري را در فايل مورد نظر پيدا كنيد: در آيفون خود سندي را كه مي خواهيد پرينت كنيد باز كنيد و روي گزينه share كليك كنيد سپس گزينه print را انتخاب كنيد.

3- Find the printer: در قسمت printing بايد چاپگر خود را از بين گزينه هاي موجود كه معمولا نام و مدل در آن نوشته مي شود انتخاب كنيد.

4- تنظيمات را انجام دهيد: در اين مرحله مي توانيد پيش نمايش فايل و سپس تنظيمات مربوط به سايز صفحه، نحوه نمايش فايل روي كاغذ، تعداد پرينت و ... را مشاهده كنيد. چاپ

5- گزينه Print را بزنيد: پس از انجام تنظيمات لازم روي دكمه Print كليك كنيد تا فايل شما كپي شود. به همين راحتي!

در اين قسمت در مورد اتصال پرينتر به موبايل صحبت كرده ايم و به طور مختصر وظيفه گوشي هاي اندرويد و آيفون را توضيح داده ايم تا بتوانيد بدون مشكل اين كار را انجام دهيد. اكنون مي توانيد دستگاه خود را به انواع گوشي هاي اندرويدي و آيفون متصل كنيد.



نتيجه

پس از مطالعه اين مقاله، مي توانيد به راحتي چاپگر را به هر كامپيوتر مك و ويندوز متصل كنيد يا به راحتي از روي فايل هاي تبلت اندرويد يا تلفن همراه و آيفون خود پرينت بگيريد. از اينكه تا پايان اين مقاله با ما همراه بوديد متشكريم. و اميدواريم مطالب اين مقاله براي شما جالب و مفيد بوده باشد.

مطالعه بيشتر آوا فرهنگ آريا

نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ

قبل از خرید لپ تاپ باید به چند نکته مهم توجه کنید که عبارتند از: 

-    آگاهی از قیمت روز لپ تاپ

-    تعیین نوع کاربری لپ تاپ (از لپ تاپ چه استفاده‌ای می‌خواهید بکنید؟) 

-    انتخاب فروشگاه یا وبسایتی که می‌خواهید از آن خرید کنید. 

 بهترین سایت خرید لپ تاپ

آگاهی از قیمت روز لپ تاپ

آگاهی از قیمت روز انواع لپ تاپ می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و مانع از آن شود که شما لپ تاپی را با قیمتی گران‌تر از قیمت روزش خریداری کنید. سایت‌های فروش لپ تاپ یا کلا فروشگاه‌های اینترنتی که کارشان فروش لپ تاپ و قطعات کامپیوتر است گزینه خوبی برای اطلاع از قیمت روز لپ تاپ هستند چرا که این سایت‌ها در رقابت با یکدیگر بوده و تلاش‌شان آن است که قیمت کالاهایشان را همیشه در حد قیمت روز یا حتی پایین‌تر از آن نگه دارند.پکیج ویژه آموزش کامل کامپیوتر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.