مراقبت هاي خانگي سالمندان

۶,۸۱۱ بازديد



مراقب سالمند فردي است كه به طور كلي مسئوليت مراقبت، نگهداري و امور شخصي سالمندان در خانه را بر عهده دارد. پرستاران سالمند از نظر صلاحيت و تحصيلات به چند دسته تقسيم مي شوند: پرستاران، دستياران پزشكي، پرستاراني كه مي توانند با توجه به شرايط جسماني سالمندان به ارائه خدمات بپردازند. به عنوان مثال، اگر والدين عزيز شما از نظر جسمي سالم هستند و فقط در كارهاي شخصي و خانه به كمك و همراهي نياز دارند، يك مراقب سالمند مي تواند اين كارها را به خوبي انجام دهد. با اين حال، گاهي اوقات سالمندان در خانه مشكلات جسمي دارند كه نياز به مراقبت در خانه دارد. در اين صورت به پزشك يا پرستار متخصص در منزل نياز است كه درمان و كارهاي پزشكي خود را در منزل انجام دهد.


مراقبت و مراقبت از سالمندان

نگهداري و مراقبت از سالمند، حفظ رابطه دوستانه و صميمي با سالمندان از مهمترين وظايف پرستاران سالمند است. اين باعث مي شود كه عزيزان شما راحت تر پير شوند.



حمام كردن سالمندان و رعايت بهداشت فردي

يكي از مواردي كه سالمندان به دليل نداشتن استخوان و يا گاهي اوقات مشكلات حركتي برايشان بسيار مشكل است، استحمام و رعايت بهداشت فردي، توالت رفتن، نظافت و شانه كردن موهاي خود است. برخي از سالمندان به دليل مشكلاتي مانند بي اختياري ادرار و غيره به عنوان بخشي از وظايف پرستار سالمند نياز به درمان دارند.



كارهاي خانه و كار را در خانه انجام دهيد

مراقب علاوه بر مراقبت از سالمندان، كارهاي خانه را نيز براي آنها انجام مي دهد. از اين موارد مي توان به پخت غذاي مناسب براي صرف غذا، نظافت منزل، شستن ظرف ها و پذيرايي از مهمانانش اشاره كرد.



مديريت امور اجتماعي، پركردن اوقات فراغت سالمندان

يكي از نيازهاي اساسي سالمندي نياز به تفريح ​​است. طبق توافقات انجام شده سرپرست سالمندان مي تواند در ساعات مشخصي از شبانه روز سالمندان را در خارج از منزل همراهي كرده و به همراه وي به پارك برود. علاوه بر اين، پرستار مي تواند در فعاليت هاي سرگرم كننده در خانه مانند تماشاي فيلم، خواندن كتاب،



مراقب سلامتي سالمندان در منزل باشيد

اگر سالمندي تحت مراقبت پزشكي باشد و داروهاي خاصي مصرف كند، پرستار دارو را طبق برنامه پزشك به بيمار يادآوري مي كند و مسئوليت تجويز دارو را بر عهده دارد. علاوه بر اين، پرستار سالمند بايد فشار خون يا قند خون را به صورت روزانه و در صورت لزوم به صورت هفتگي اندازه گيري كند.


انجام امور اداري و مالي براي سالمندان

در صورت درخواست خانواده و رضايت كتبي آنها، پرستار مي تواند در امور اداري و مالي مشاركت داشته باشد. خريد خانه، پرداخت هزينه هاي ساخت، پرداخت آب، برق و گاز و همچنين ساير مسائل بانكي مي تواند از وظايف يك پرستار ارشد باشد.

 

متن كامل مقاله را بخوانيد:   https://avalsafiresalamat.com/پرستار-سالمند/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.