اگر برنامه نویس یا سئوکار هستید یا به خاطر کارتان به دنیای تکنولوژی متصل شده اید. شاید در مورد هوش مصنوعی و توسعه آن اطلاعاتی کسب کرده باشید. سوالی که اغلب مطرح می شود این است که آیا هوش مصنوعی می تواند افراد را تغییر دهد؟ آیا بر بسیاری از مشاغل تأثیر می گذارد؟ پاسخ به این سوال که آیا می توان هوش انسان را جایگزین کرد، نه، نه است، همانطور که گزارش های منتشر شده نشان می دهد. در این صورت مشخص است که می تواند ابزار مناسبی برای دستیابی به اهداف شخصی و کاری باشد. باید بگوییم که تا پیشرفت های بیشتر هوش مصنوعی راه زیادی در پیش داریم. ممکن است از این زمان برای به روز رسانی اطلاعات شخصی و پیشرفت شما استفاده کنیم. در این مقاله خبری به طور خلاصه در مورد هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کسب و کار و سئو و همچنین بحث اخبار صحبت خواهیم کرد. با مراجعه به وب سایت بلاگتون این مقاله را دنبال کنید.
ویژگی جدید Generative Experience در جستجوی گوگل
اگر بخواهیم به طور واضح در مورد این ویژگی جدید در گوگل توضیح دهیم، ابتدا باید به آنچه موتور جستجوی گوگل انجام می دهد نگاه کنیم. اگر بخواهیم ببینیم گوگل اخیرا چه می کند، باید آن را به دو گروه تقسیم کنیم. یعنی از این به بعد نتایج جستجو را در دو نسخه خواهیم داشت، بله. یعنی نتایج ارگانیک و SGE و نتایج بحث در دسترس ما خواهد بود و این می تواند برای کاربران و مخاطبان گوگل صادق باشد. در قسمت SGE بین 5 تا 15 سایت و نتایج در زمینه هوشمندی تولید به کاربر ارائه می شود که در دو قالب چرخ فلکی و ستونی قابل ارائه می باشد. در این چرخ و فلک علاوه بر صفحات وب که به درستی نمایش داده می شوند، تصاویر، پادکست ها و ویدئوها نیز نمایش داده می شوند و می توانند این فرصت را به کاربر بدهند که روی هر چیزی کلیک کند.
تست هوش مصنوعی SGE در گوگل آغاز شد
اکنون در فضای مجازی و سایت های خبری خبری مبنی بر راه اندازی Search Productivity در موتور جستجوی گوگل منتشر شده است. بله، مخاطبان اندکی با این موضوع مواجه می شوند و تکمیل آن زمان زیادی می برد. صنعت فناوری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که دسترسی به آزمایشگاههای جستجو در حال حاضر امکانپذیر است، اگرچه در حال حاضر محدود است و به صورت آزمایشی برای موتور جستجوی Google ارائه شده است.
کار این گروه Google Search Labs این است که افراد پس از دریافت فرصت وارد لیست انتظار می شوند و مدت زمان انتظار در این لیست در حال حاضر مشخص نیست. نکته جالب این است که نقطه قوت SGE این است که پس از انجام جستجو یا سوال از مخاطب، نتایج آن در هوش مصنوعی مولد تعبیه شده و جایگاه آن بالاتر از گوگل است و پاسخ را مستقیماً به کاربر نشان می دهد تا وب سایت های محبوب.
به گفته The Verge، این فناوری را می توان بزرگترین دستاورد تاریخ گوگل دانست و به گونه ای عمل می کند که تعامل کاربر و مخاطب با موتور جستجو را افزایش می دهد.
جالب اینجاست که این تغییرات می تواند تحول عظیمی در صنعت سئو ایجاد کند زیرا به جای تمرکز بر سئو و بهینه سازی، وب سایت ها باید سعی کنند در نتایج هوش مصنوعی رتبه ای کسب کنند. ممکن است رتبهبندی در این نتایج کمی سختتر باشد، اما ما معتقدیم که پایدارتر خواهد بود و سایتها را به سمت اهداف خود برای جذب واقعیترین مخاطبان سوق میدهد.
البته پیشرفت این هوش مصنوعی کابوس وحشتناکی برای سایت های خبری است و دلیلی ندارد که اگر مخاطبان در صفحه اصلی گوگل پاسخ سوال خود را پیدا نکردند و کلیک نکردند، به فکر تغییر برخی استراتژی ها و مدل های تجاری سایت ها باشند. بنابراین، ما فکر نمی کنیم که گوگل رویکردی را که رویکرد مسئولانه نامیده است کنار بگذارد و باید منتظر توسعه هوش مصنوعی باشیم.
ادامه مطلب: https://blogten.ir/search-generative-experience/
- ۰ ۰
- ۰ نظر