در مورد مراقبت از محصولات چرمی

۸,۶۹۶ بازديد


هر آنچه در نگهداری از کیف چرمی خود نیاز دارید در این مقاله گردآوری شده است. چرم یکی از موادی است که بشر از ابتدا از آن استفاده کرده است. اگرچه در ابتدا از چرم برای تولید کیف استفاده نمی شد، اما این موضوع از گذشته تغییر کرده است. امروزه وقتی از چرم صحبت می کنیم اولین چیزی که به ذهن می رسد کیف و کفش چرم است.

البته لوازم چرمی دیگری نیز وجود دارد. مانند زیور آلات، لباس و برخی لوازم خانگی. استفاده از چرم به خصوص در بین خانم ها بسیار رایج است و سالهاست که در بین مردم رواج پیدا کرده است. به خصوص کیف های چرمی به دلیل ساختار شیک و باکیفیت یکی از اکسسوری های مورد علاقه همه خانم ها می باشد. علاوه بر مزایای ذکر شده، پوست دارای منافذ بسیار کوچکی است که باعث می شود هوا به راحتی در پوست گردش کند و عمر آن را افزایش دهد. نحوه استفاده و مراقبت از چرم البته در افزایش یا کاهش طول عمر آن بسیار موثر است.

کیف های چرمی به دلیل ساختار حساس و استفاده زیاد، ساختار خود را به سرعت تغییر می دهند. کیف های چرمی مانند سایر لوازم جانبی دارای دستورالعمل استفاده و نگهداری هستند. اگر دستورالعمل های این جزوه را رعایت نکنید، کیف شما خیلی سریع از بین می رود. اگر می خواهید کیفتان به خوبی روز اول باشد به نکات مهمی که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم توجه کنید.

از کیف های چرمی چگونه باید استفاده کرد؟

اگر ترکیب محصول بسیار باکیفیت و بادوام باشد، مهم نیست زیرا نحوه استفاده از آن باعث می شود یا کیفیت آن را خراب می کند. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. موضوع مهم دیگری که باید در نظر بگیرید محتویات کیفی است که حمل می کنید. به خصوص خانم ها می توانند لوازم آرایشی یا عطر را در کیف خود نگه دارند.

اگر این ها را در کیفتان بریزید، لکه باقی می ماند و ممکن است از بین نرود. توصیه می‌کنیم از حمل و نقل چیزی که در کیفتان می‌ریزد خودداری کنید. هنگام ریختن عطر، آن را از کیف خود خارج کنید، زیرا به دلیل ساختار شیمیایی مواد آرایشی، لکه ها روی کیف چرمی باقی می مانند.

چگونه از کیف چرمی نگهداری کنیم؟

چرم به دلیل ساختار طبیعی خود بافتی نرم و لطیف دارد که پس از مدتی چروک و تغییر شکل می دهد. به همین دلیل وقتی مدت زیادی از کیف چرمی خود استفاده نمی کنید، آن را با روزنامه پر کنید. این کار از چروک شدن کیف جلوگیری می کند. بهتر است همین کار را برای کفش خود انجام دهید. اگر کیف یا کفش شما خالی بماند خیلی زود حالت خود را از دست می دهد. نکته دیگری که در نگهداری کیف چرمی باید به آن توجه کرد نور خورشید است.

نور بیش از حد خورشید همانطور که به پوست انسان آسیب می رساند به کالاهای چرمی آسیب می رساند. کیف خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. یکی دیگر از راه های نگهداری کالاهای چرمی، قرار دادن آنها در کیسه های محافظ است. در صورت خرید کیف چرم اصل این کیف ها در اختیار شما قرار می گیرد. اگر ندارید به راحتی می توانید از جاهای دیگر تهیه کنید. علاوه بر این، با مراقبت روزانه از چرم، با استفاده از روغن های مخصوص، می توانید کیف چرمی خود را شاداب نگه دارید.

چگونه کیف چرمی را تمیز کنیم؟

یکی از اشتباهاتی که خانم ها مرتکب می شوند این است که وقتی پارگی یا پارگی در کیف خود پیدا می کنند سعی می کنند خودشان راه حلی برای این مشکل پیدا کنند. البته این کار خوب به نظر می رسد، اما اگر به صورت غیرقانونی این کار را انجام دهید یا بخواهید با سوزن مشکل را حل کنید، کیف پول شما کار نخواهد کرد. پس کار را به متخصصان بسپارید.

کیف های ما نیز مانند سایر لوازم جانبی گرد و غبار و کثیف می شوند و باید تمیز شوند. تنها چیزی که نیاز دارید صابون و آب گرم و دو پارچه نرم است. برای این کار ابتدا پارچه را با آب و صابون خیس کنید، به آرامی سطح پوست را پاک کنید، سپس آب را با یک حوله خشک بردارید. استفاده از روغن‌های چرمی مخصوص که برای حفظ کیفیت کیف‌های چرمی طراحی شده‌اند، به کیف‌های شما کمک می‌کند تا مانند روز اول ظاهر خوبی داشته باشند.

ممکن است زیر باران گرفتار شوید یا بطری آب در کیفتان بریزد. اگرچه آب یک ماده شفاف است، اما می تواند پوست را لکه دار کند. اگر با این مشکل مواجه شدید، بهترین راه بخارپز کردن کیسه است. اگر کیف خیس است، از سشوار استفاده نکنید. این موضوع در مورد کفش های چرمی نیز صادق است. زیرا باعث لایه برداری پوست می شود.

چگونه لکه های رنگ و جوهر را از کیف چرمی پاک کنیم؟

پاک کردن لکه هایی مانند رنگ، جوهر و ناخن بسیار دشوار است. اگر هر یک از این لکه ها روی کیف شما ظاهر شد، هرگز سعی نکنید لکه ها را پاک کنید، از متخصص کمک بگیرید. اگر این لکه ها روی سطح چرم ایجاد شد، همانطور که در قسمت قبل گفته شد، می توانید آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید، زیرا این روش به کیف شما آسیبی نمی رساند.

آیا کیف چرم قابل شستشو با ماشین لباسشویی است؟

اکثر خانم ها عادت دارند همه چیز را در ماشین لباسشویی بیندازند و واقعاً برایشان مهم نیست که چه چیزی را می توان در آن شست و چه چیزی را نمی توان. کیف و کفش از لوازمی هستند که در ماشین لباسشویی قابل شستشو نیستند. این توصیه را جدی بگیرید. از آنجایی که لوازم جانبی زیبای شما دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد، توصیه های این مقاله را دنبال کنید تا نحوه مراقبت از محصولات خود و نحوه تمیز کردن آنها را بیاموزید. تا زمانی که تمامی مراحل ذکر شده را رعایت کنید کیف چرمی شما مانند روز اول زیبا و با کیفیت باقی می ماند و می توانید سالیان سال از آن استفاده کنید.

رجوع به مقاله: https://www.alivitrine.ir/fa/list-product/62

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.