بورس و کار آن

تيتر خبري

بورس و کار آن

۲,۴۱۸ بازديد


در سال های اخیر صرافی ها فعالیت های تجاری خود را در زمینه طلا و نقره، ارزهای خارجی و وام دهی افزایش داده اند.

منظور از صراف: معنای واقعی صرافی (Bureau deval) را می توان کاری دانست که از نیاز به تغییر انواع پول، برای تعیین صحت وزن و عیار افراد ناشی می شود. اوراق بهادار مختلف

انواع مبادلات

در گذشته صرافی ها به 2 نوع زیر تقسیم می شدند:

صرافی نوع اول: این نوع صرافی فقط به خرید و فروش نقدی ارز، طلا و نقره می پردازد و برای این نوع صرافی انجام معاملات ارزی دیگر غیر قانونی است.

نوع دوم صرافی: صرافی هایی که علاوه بر انواع خدمات فوق، انتقال پول انجام می دهند، صرافی نوع دوم محسوب می شوند. این نوع خدمات به حواله‌های پولی اطلاق می‌شود که توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی انجام می‌شود.

این نوع صرافی ها از طریق کارگزاران مجاز خارج از کشور نیز خدمات برون مرزی ارائه می کنند.

بر اساس دستور اجرایی تاسیس، بهره برداری و نظارت بر بورس ها، بورس ها به دو نوع اول و دوم تقسیم نمی شوند و همه صرافی ها با توجه به توان و ظرفیت خود می توانند عملیات ارزی را انجام دهند. انتقال ارز و خرید و فروش.

این دستورالعمل با 48 ماده و 13 تبصره در جلسه مورخ 28/5/1393 شورای مالی و اعتبار به تصویب رسید.

نحوه کار مبادله:

بازارهای سهام مانند فروشندگان کالا و خدمات باید کالاهای خود را قیمت گذاری کرده و آن را بفروشند و درصدی به نام سود کسب کنند. این موضوع، مبدل‌های پول را ملزم می‌کند تا اطلاعات کامل و به‌روز در مورد نرخ برابری بیت ارز در برابر واحد پول کشور خود به دست آورند.

علاوه بر فعالیت های مرتبط با ارز این صنف به خرید و فروش سکه طلا نیز می پرداخت. اگرچه حساسیت اصلی کار مربوط به حواله و پول فیات است. شما می دانید که در شرایط عادی نرخ ارز توسط بازارهای مالی بین المللی مانند بازار ارز تعیین می شود، اما مبنای محاسبه نرخ ارز بر عهده بانک های مرکزی کشورها است. در شرایط واقعی تر می توان گفت که سیستم بانکی هر کشور وظیفه ارائه نرخ ارز به صرافی ها را به صورت روزانه بر عهده دارد.

موسسه مشاوران پیشنهاد می کند پیوندها را با عزیزان خود مطالعه کنید.

صرافی ارز دیجیتال و کار آن:

این  ارز دیجیتال همچنین دارای صرافی است که در آن انواع سکه ها خرید و فروش می شود و مهمترین بخش بازار اخبار ارز دیجیتال  به حساب می آید.

می توان نتیجه گرفت که میزان عرضه و تقاضا در مبادلات ارز دیجیتال تعیین کننده ارزش ارزهای دیجیتال و قیمت آنهاست.

با تکیه بر معیارهای عرضه و تقاضا و ایجاد تعادل بین آنها می توان گفت که افزایش قیمت ارز با تقاضای آن در بازار ارز ارتباط مستقیم دارد. تصویری از این مقاله نیز وجود دارد.

نکته 1: عوامل مهم دیگری نیز وجود دارد که بر نرخ ارز تأثیر می گذارد.

نکته 2: ممکن است ویژگی ها و عملکرد صرافی های ارز دیجیتال با یکدیگر متفاوت باشد.

نکته 3: صرافی ارز دیجیتال رابط بین فروشنده و خریدار است که بابت این اقدام پورسانت دریافت می کند.

نحوه عملکرد صرافی ارز دیجیتال:

در این نوع صرافی، کیف پول آنلاین مخصوص مشتریانی است که مبلغ مصوب را قبول می کنند، از طریق این کیف پول، مشتریان می توانند معاملات خود را انجام دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.