سوله انبار چیست؟ برنامه های کاربردی انبارداری و قیمت گذاری

۴,۳۳۷ بازديد

سوله انبار چیست؟ برنامه های کاربردی انبارداری و قیمت گذاری

سوله های انباری برای نگهداری کالاها، محصولات کشاورزی، صنعتی، غیر صنعتی، نظامی، نگهداری تجهیزات، دستگاه ها، ابزارآلات و ... استفاده می شود. نگهداری و نگهداری کالاها و محصولات بادوام باعث افزایش استفاده از فضای موجود، محافظت از کالاها و محصولات در برابر شرایط نامساعد جوی مانند برف، باران، سرما و گرما و انباشته شدن محصولات برای فروش در آینده می شود. .

سوله انبار چیست؟

انبارها سازه های مسقفی هستند که مانند عمارت یا در مجاورت عمارت ها برای نگهداری و سازماندهی محصولات و مواد ساخته می شوند. انبارها کابین های کوچک و بسته با امنیت بالا هستند و در اندازه های مختلف طراحی و ساخته می شوند. انبارهایی با مساحت بزرگ مانند 100000 متر مربع برای نگهداری و نگهداری غلات و سایر محصولات و مواد مورد استفاده قرار می گیرند. این ساختمان ها معمولاً به عنوان ساختمان های یک طبقه با حداقل ارتفاع 6 متر و گاهی به عنوان انبارهای دو طبقه ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزاء و مواد سوله انبار

در ساخت انبارها برای نگهداری انواع کالاها از قطعات و مصالح مختلفی استفاده می شود. این قطعات و لوازم جانبی ممکن است بسته به نوع و استفاده از تجهیزات متفاوت باشد. این قسمت ها عبارتند از:

باد

قاب

ستون پست دیوار

نمایه ساز

گوشه های سوتین

سایه

پیچ و مهره

ساندویچ پانل دیوار و سقف

استفاده از ذخیره سازی

همانطور که از نام آن پیداست، سوله انبار برای نگهداری محصولات مختلف در شرایط مختلف استفاده می شود. برخی از محصولات نیاز به ذخیره سازی داخلی دارند. برخی دیگر از محصولات به تهویه مناسب، ارتفاع مناسب و غیره نیاز دارند. پس برای نگهداری محصولات مختلف به سوله های انباری با امکانات خاص نیاز داریم.

مزایای فولاد فروخته شده برای ذخیره سازی

وزن آنها در مقایسه با سازه های بتنی سبک است

در برابر زلزله، باد و سیل مقاوم هستند

قابلیت جابجایی و استفاده مجدد را دارند.

قابل استفاده مجدد است

مقاومت و استحکام بالایی دارند

ویژگی های انبارهای سرپوشیده

مصالح و تجهیزات به کار رفته در این نوع سوله ساده بوده و هیچ گونه عارضه ای ایجاد نمی کند به همین دلیل سریع و آسان جمع آوری و ساخت سوله برای انواع مصارف می باشد.

اجاره انبار در زمان های مختلف با روش های مختلف روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی یا سالانه امکان پذیر است.

تنوع در ظرفیت سوله برای رفع نیازهای مختلف

حفاظت بالا از سوله ها و محافظت از محصولات در برابر باد و باران

دسترسی آسان و راحت و قیمت مناسب

انبار کاملا باز است، بنابراین حمل و نقل کالا با ماشین در ورودی انبار آسان است. انتقال کالا از درب انبار از طریق درب انبار به انبار با استفاده از انواع جرثقیل سقفی و جرثقیل دستی انجام می شود.

یکی دیگر از مزیت ها و ویژگی های انبار برای نگهداری محصولات، الزامات بیمه نامه آتش سوزی و قرارداد اجاره است. داشتن بیمه نامه باعث می شود صنعتگر و صاحب کسب و کار به راحتی به ایمنی محصولات خود فکر کنند، در صورت بروز شرایط، شرکت بیمه خسارت را تا سقف تعیین شده در بیمه نامه پوشش می دهد.

حوزه تولیدات کشاورزی

امروزه گلخانه مزایای خوبی در تمامی صنایع از جمله کشاورزی دارد که جایگاه ویژه ای برای نگهداری و نگهداری محصولات پیدا کرده است. انبار یکی از دارایی های مفید در زمینه صنعت و کشاورزی به شمار می رود. امروزه کشاورزان و صنعتگرانی که در صنایع غذایی مشغول به کار هستند برای نگهداری محصولات خود نیاز به فضای سرپوشیده ای دارند تا به موقع به بازار برسند. در حال حاضر انبار در کشاورزی به ویژه در کشاورزی مدرن بسیار مهم است. از آنجایی که تولید و نگهداری غلات از جایگاه ویژه ای در زنجیره غذایی انسان برخوردار است، البته یکی از ظرفیت های اولیه مردم است. از این رو طراحی اولیه سوله و ساخت انبار مناسب برای آن یکی از مهم ترین ملزومات در صنایع غذایی تمامی کشورها می باشد.

بسته به نوع محصول باید تجهیزات لازم خریداری و نصب شود. همچنین نوع سازه سوله نیز متفاوت خواهد بود. در برخی موارد به سوله های یک طبقه با سقف شیبدار با توزیع و پارتیشن بندی خاص و یا سوله های دو طبقه و در موارد دیگر به سوله های مخزن شکل یا سوله های استوانه ای نیاز است. اگر محصولات کشاورزی و دامی دارای تاریخ انقضا هستند، باید از انبارهایی به نام سوله سردخانه استفاده کنند و در صورتی که فرآیند رشد و نگهداری محصولات به این معنی است که تاریخ انقضای زودهنگام باعث آسیب و آسیب به محصول، سوله انبار کشاورزی یا غلات نمی شود. استفاده اما در دو نوع کاربری ذکر شده رعایت مسائل و اصول بهداشتی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و باید به صورت کامل و خوب اجرا شود.

بهترین سوله برای مصارف انبار کشاورزی سوله هایی با اسکلت فلزی هستند، این سوله ها را می توان در هر اندازه و اندازه ای با ظرفیت های مختلف بسته به موقعیت جغرافیایی و اقلیم ساخت و تجهیز کرد. را می توان به مرحله توسعه رساند. ساخت سازه های بتنی زمان بر است و فرآیند ریختن و خشک شدن بتن یکی از معایب ساخت چنین کلبه هایی است. از دیگر معایب سازه های بتنی ساخت گران قیمت آنهاست. بنابراین برای نگهداری محصولات کشاورزی مناسب نیست.

اگر مسائل بهداشتی در انبارها و نگهداری محصولات مهم نیست، گاوآهن های UBM از دیگر انواع گاوآهن ها هستند که قیمت اجاره کارگاه بیشتری دارند و نیازهای کشاورزی را برآورده می کنند.

به طور کلی اگر بخواهیم مزایا و ویژگی های یک خانه مزرعه را بنامیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از موارد مهم در نگهداری و نگهداری محصولات کشاورزی رعایت شرایط بهداشتی سوله در بهترین حالت می باشد. از آنجایی که این محصولات در صنایع غذایی قابل استفاده هستند و در نهایت به دست مصرف کننده می رسند، در صورت آلوده شدن به هر گونه میکروب یا ویروس یا خراب شدن آنها در حین نگهداری، این نه تنها صاحب آن است که آسیب زیادی به شما وارد می کند، بلکه به آنها نیز آسیب وارد می کند. سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

سوله‌های ذخیره‌سازی کشاورزی به شدت پوشیده شده‌اند، بنابراین کشاورزان نگران محافظت از محصولات و غلات در برابر باران و باد فصلی نیستند.

در صورت رعایت اصول بهداشتی و تامین پیش نیازها و الزامات لازم برای نگهداری به بهترین شکل ممکن محصولات و نصب در انبارها، کیفیت اولیه محصولات حفظ شده و در مواقع لزوم در بهترین شرایط ممکن به بازار عرضه خواهد شد. .

استفاده از سوله برای کشاورزان با ارزش و مقرون به صرفه است. هم از نظر خرید و هم ساخت سوله. و از نظر اجاره سوله برای نگهداری مواد کشاورزی. مالکان مجبور نیستند ضرر کنند و متحمل هزینه های اضافی شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.