همه چیز درباره حوله کاغذی (راهنمای کامل خرید حوله کاغذی)

۱,۱۲۰ بازديد


دستمال کاغذی یک محصول ضروری و بسیار مفید است. شما باید دستمال کاغذی در کیف خود داشته باشید. خانم ها اغلب از دستمال کاغذی برای پاک کردن آرایش استفاده می کنند، به خصوص دستمال کاغذی مرطوب. حوله های کاغذی نیز گزینه ای عالی برای سرماخوردگی و جلوگیری از انتشار ویروس ها هستند. به دلیل هر بار استفاده، دستمال کاغذی دور ریخته می شود و این ویژگی یکبار مصرف دستمال کاغذی در برابر انتقال و انتشار بیماری ها و میکروب ها در محیط زندگی بسیار موثر است. آیا از خواص دستمال کاغذی مرغوب می دانید؟ در مورد مواد تشکیل دهنده و مضرات دستمال کاغذی چه اطلاعاتی دارید؟ با سیندخت همراه باشید تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهد و اطلاعات کاملی در مورد دستمال کاغذی به شما بدهد.

تاریخچه تولید کاغذ در ایران

قبلاً تا مدت ها دستمال های پارچه ای وظیفه دستمال کاغذی را انجام می دادند! هنوز دستمال کاغذی تولید نشده بود و این محصول اساسی و مهم در دسترس عموم نبود! تا سال 1984، Gottlob Krum کاغذ نرم آغشته به گلیسیرین تولید کرد و اولین دستمال کاغذی را ثبت کرد!

Gottlob Krom معتقد است که دستمال کاغذی می تواند به جلوگیری از عفونت و بیماری و بهبود بهداشت کمک کند.

پس از اختراع و ساخت دستمال کاغذی در آلمان، شرکت آمریکایی کیمبرلی نیز در سال 1924 شروع به فعالیت کرد و دستمال کاغذی Kleenex را روانه بازار کرد. کلینکس از خمیر پنبه ساخته شده بود. شرکت کیمبرلی قبلاً از خمیر پنبه برای ساخت بانداژ در طول جنگ جهانی اول استفاده می کرد. این باندها مایع را به خوبی جذب می کردند و به راحتی پاره نمی شدند.

تولید کلینکس با جعبه فعلی که تمام دستمال‌های کاغذی از جعبه می‌آیند بسیار موفق است. کلینکس اولین دستمال کاغذی در ایران بود که کم کم جای خود را در زندگی انسان باز کرد!

کلینکس وارد بازارهای آسیایی و آمریکا خواهد شد. در این زمان بود که کارخانه کاغذ نورنبرگ بافت فشرده را ثبت کرد. دستمال کاغذی تمپو در کشورهای اروپایی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

پس از تمپو، یک تولیدکننده کاغذ از کارخانه مانهایم با نام سافتیس وارد بازار شد. در سال 1994، شرکت آمریکایی Procter & Gamble تولیدات کاغذ تمپو و نورنبرگ را به فروش رساند. اما در سال 2007 به SCA در سوئد فروخته شد. این شرکت قبلاً کارخانه Softis را خریداری کرده است. بنابراین، کارخانه سافتیس به دلیل قوانین ضد انحصار مجبور شد به یک شرکت ایتالیایی فروخته شود.

بعدها با اختراع ماشین های بافندگی و ریسندگی، هزینه تولید پارچه کاهش یافت و با تولید انبوه دستمال کاغذی، دستمال کاغذی دیگر برای نخبگان تجملاتی نبود!

صفحه اول روزنامه ایران

کلینکس اولین دستمال کاغذی در ایران است. این پارچه توسط شرکت آمریکایی کلینکس تولید شده است. شرکت آمریکایی Keleenex در سال 1924 تاسیس شد به همین دلیل است که امروزه به خصوص از افراد مسن گاهی اوقات نام کلینکس را می شنویم که به جای دستمال کاغذی استفاده می شود.

ویژگی های کاغذ با کیفیت بالا چیست؟

از ویژگی های زیر می توانید به راحتی دستمال کاغذی با کیفیت بالا را تشخیص دهید:

** حوله های کاغذی باکیفیت نباید له یا خیس شوند، اما پس از چند دقیقه به حالت اولیه خود برمی گردند.

** دستمال کاغذی خوب است. برای اطمینان از پوشاندن دستمال، آن را مرطوب نگه دارید، اگر بعد از 30 دقیقه به حالت قبل برگشتید، دستمال شما نرم و با کیفیت است. اگر پودر شود در تولید آن از مواد شیمیایی استفاده می شود و خوب نیست.

** برای تولید دستمال کاغذی باید از رنگ های ثابت و تایید شده استفاده شود.

** دستمال کاغذی نباید بوی مواد بازیافتی یا نامطلوب بدهد.

** بهترین دستمال کاغذی ساینده نیست. پرز روی دستمال کاغذی نشان می دهد که از بافت دستمال کاغذی با چسب و الیاف استفاده شده است.

** این یک دستمال کاغذی با کیفیت و بدون سوراخ و لکه است.

** دستمال کاغذی مرغوب دارای بافتی منظم است. می توانید پارچه را تا نور نگه دارید و بافت آن را بررسی کنید.

** اگر دستمال کاغذی مرغوب باشد، با برداشتن یک ورق دستمال کاغذی، همه دستمال ها بیرون نمی آیند.

معایب دستمال کاغذی

حوله های کاغذی بزرگتر و ارزانتر ممکن است شرایط را برآورده نکنند. ما به شما توصیه می کنیم برای اطمینان از سلامت خود بودجه و هزینه های معقولی را برای دستمال کاغذی اختصاص دهید. استفاده از دستمال توالت با کیفیت پایین مخصوصاً برای زنان مضر است. به دلیل خشک شدن اندام تناسلی زنان با دستمال کاغذی کم می تواند منجر به بیماری های زنان و زایمان به دلیل شرایط ناپاک و تشکیل پرز شود. حوله های کاغذی بی کیفیت گاهی اوقات باعث قرمزی، سوزش، خارش و سوزش در ناحیه تناسلی می شوند.

تصویر دستمال کاغذی (دستمال توالت)

چرا دستمال کاغذی را به صورت عمده خریداری نمی کنید؟

اغلب از ظروف سلولزی غیراستاندارد برای حوله های کاغذی حجیم که به کیلوگرم عرضه می شوند استفاده می شود که می تواند برای سلامتی و بهداشت فرد مضر باشد و باعث آلرژی، بیماری های پوستی و سرفه شود.

تصویر جعبه دستمال کاغذی

استفاده از دستمال کاغذی

** پاک کردن آرایش (البته توصیه می کنیم برای پاک کردن آرایش از دستمال کاغذی مرطوب استفاده کنید)

** خشک کردن و تمیز کردن سطوح

** استفاده از دستمال کاغذی به جای کمپوست (به دلایل کربن)

** روغن و کثیفی را جذب می کند

** از سبزیجات آب بگیرید

** نان را برای جلوگیری از خشک شدن نگه دارید

مهمترین نکته در مورد خرید عمده رول دستمال کاغذی یکبار مصرف بودن آنهاست. پس از استفاده از دستمال، آن را دور می اندازید. این نه تنها سبک زندگی شما را آسان می کند بلکه از انتشار آلودگی و بیماری های محیطی نیز جلوگیری می کند.

انواع دستمال کاغذی

** رول دستمال کاغذی دوتایی یا تکی

** دستمال کاغذی ساده یا طرح دار

** دستمال کاغذی معطر خشک یا مرطوب

** دستمال کاغذی موجود نیست

** دستمال مرطوب

** لوسیون پاک کننده

محتویات دستمال توالت و انواع دستمال کاغذی

ماده اصلی برای ساخت دستمال کاغذی درخت است. ابتدا پوست درختان به صورت لایه های نازک در می آید. سپس حدود 50 تن خرده چوب با 10000 لیتر مواد شیمیایی ترکیب شده و به لجن تبدیل می شود. این لجن برای تولید دستمال کاغذی به اجاق های فشار قوی 60 فوتی به نام هاضم فرستاده می شود.

پس از چند ساعت پخت، بیشتر رطوبت چوب تبخیر می شود و وزن محصول حدود 25 تن است. این ماده مخلوطی از الیاف، لیگنین، سلولز و سایر مواد است. خمیر تولید شده برای تولید دستمال کاغذی وارد سیستم شستشو می شود. پس از حذف مایع معروف به روغن سیاه در مرحله بعد، در طی فرآیند شسته شده و با کمک مواد گیاهی و سفید کننده، رنگ از روی الیاف پاک می شود.

لیگنین باقیمانده می تواند به تدریج رنگ کاغذ را زرد کند. بنابراین در فرآیند ساخت دستمال کاغذی  باباسلمان باید آن را هم زد تا کاغذ سفید تولید شود. پس از تعویض لوله دستمال کاغذی با آب، مخلوطی از 0.5 درصد فیبر و 99.5 درصد آب باقی می ماند. در مراحل بعدی کاغذها از طریق توری های توری پخش می شود، دستمال کاغذی به صورت کرپ در می آید و در نهایت به صورت ریل های بزرگ برای دستمال کاغذی تا می شود.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.