هونگدرام چیست و چه نوع تولیدی دارد؟

۲,۱۷۸ بازديد


درام یکی از موفق ترین سازهای جدید است. این ساز به تازگی منتشر شده است. ویژگی این ساز صدای بی نظیر آن است که افراد را به خود جذب می کند. طبل مورد علاقه معلمان یوگا و موسیقی درمانگران است و در جلسات مدیتیشن نیز استفاده می شود.

افراد مبتدی به راحتی می توانند این ساز را بنوازند و این مشکل نگرانی افراد علاقه مند به یادگیری ساز را از بین برده است. بنابراین با گذشت زمان افراد بیشتری به نواختن این ساز علاقه مند می شوند و به این ترتیب راهی برای استراحت و یادگیری موسیقی پیدا می کنند.

روش خاصی برای نواختن این ساز وجود ندارد و می توانید با رعایت اصول اولیه نوازندگی سبک و سبک نوازندگی را انتخاب کنید. برای نواختن ساز طبل نیازی به نوازنده بودن یا رعایت قوانین خاصی ندارید، فقط از نواختن این ساز لذت ببرید.

تاریخچه طبل آویزان

نام دیگر سازهای کوبه ای درام هندپان است که یکی از سازهای کوبه ای ملودیک است. این وسیله یادآور سفینه های فضایی فیلم های تخیلی یا سپرهای جنگی از گذشته است. هنگ طبل از دو صفحه فلزی بیضی شکل تشکیل شده است که به هم متصل شده اند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که درامبیت یک دستگاه درام جدید است که فقط در صنعت موسیقی استفاده می شود. این ساز در سال های اخیر در بین مردم شهرت زیادی پیدا کرده است اما حدود دو دهه از اختراع و استفاده آن در موسیقی می گذرد. ایده اولیه ساخت سازهایی مانند هونگ درام بسیار قدیمی تر است، اما اولین باری که هانگ درام رسماً در سال 2000 به رسمیت شناخته شد. فلیکس رونر و سابینا شارر برای اولین بار این ساز را اختراع کردند.

برای حفظ اصالت دستگاه، فلیکس و سابینا در روزهای اولیه Sitting Empire سیاستی داشتند که مشتریان دستگاه باید نامه ای دست نویس ارائه می کردند که در آن توضیح می داد چرا به دستگاه نیاز دارند. آموزش موسیقی در عظیمیه

دلیل قیمت تمام شده دستگاه درام

طبل یکی از گران ترین سازهاست و دلیل گرانی آن سخت بودن و زمان بر بودن ساخت این ساز است و افراد کمی در دنیا آن را می سازند. امروزه این ساز در جهان بسیار محبوب است، اما تعداد کل سازندگان این ساز می تواند چند صد نفر باشد. دسته های طبل با دست در کارگاه ساخته می شوند. برای ساخت این ساز باید از فلز و آلیاژ مناسب استفاده کرد که شکل دادن به آن ساعت ها و روزها زمان می برد.

یک مرحله سخت در ساخت این ساز رسیدن به نت ها با کوک صحیح است که معمولا با ابزار یا چکش مخصوص انجام می شود. ساخت درام رول فرآیندی طولانی و زمان بر است که برای تولید صدای دلخواه و بدیع از ساز و نواختن نت های آن به دقت، مهارت و امکانات زیادی نیاز دارد.

صدای درام ماشین بی نظیر است

صدای طبل آرامش بخش و بی نظیر است. دلیل صدای زیبای این ساز این است که هارمونی های زیادی در هر نت آن وجود دارد. بدنه آن یکنواخت و یکپارچه است، بنابراین وقتی یک نت را می نوازید، نت های دیگر نیز با شدت جزئی لرزش خواهند داشت. بنابراین صدای طبل بسیار گرم و دلنشین است.

نواختن این ساز بسیار آسان است، اما بستگی به سطح شما دارد. برای نواختن حرفه ای و موثر، باید تمرین کنید، سخت کار کنید و موسیقی را خوب بشناسید. اما حتی اگر یک نوازنده حرفه ای هم نباشید، می توانید از همان ابتدا صدای آرامش بخش و دلنشینی تولید کنید و دیگران را شگفت زده کنید.

برای نگهداری درام چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

پس از خرید چوب درام، باید از این ساز به خوبی مراقبت کنید. پوست از فولاد جامد ساخته شده است، اما رشته ها نازک و نرم هستند. در نتیجه نباید خیلی به آن ضربه زد زیرا باعث تنظیم اطلاعات او می شود. انگشترها و دستبندها نیز باعث ایجاد خط و خش بر روی بدنه دستگاه می شوند و زیبایی دستگاه را از بین می برند.

به دلیل هوای بسیار سرد یا بسیار گرم، طبل آویزان به مرور زمان دچار اختلال می شود و رطوبت بالا نیز باعث آسیب به این ساز می شود. این بستگی به عوامل مختلفی مانند مواد، شرایط محیطی و نحوه نگهداری از دستگاه دارد. اگر درام شما مواد استاندارد و با کیفیتی داشته باشد و از ساز خود به خوبی مراقبت کنید، ماندگاری زیادی خواهد داشت.

برای حفظ این سایز و جلوگیری از آسیب دیدن بدنه فلزی این ساز، می توانید از روغن نگهداری مخصوصی که معمولاً همراه خود دستگاه ارائه می شود استفاده کنید، اما به صورت جداگانه نیز قابل سفارش است. viola-music.com
مقدمه ای بر رایج ترین انواع درام

تنظیم درام ثابت است، بنابراین مانند اکثر سازها، نمی توان آن را به صورت دستی تنظیم کرد و این ساز دیاتونیک (نت در یک گام خاص) ساخته می شود. اکثر انواع صدای تولید شده توسط این دستگاه با یکدیگر تفاوتی ندارند و یکسان هستند و تنها در هنگام خرید می توانید سطح مورد علاقه خود را برای تنظیم دستگاه با توجه به سلیقه موسیقی خود انتخاب کنید.

برای کوک این ساز، رایج ترین گام D مینور است، اما کوک ترجیحی نیست. شما باید در این مورد تصمیم بگیرید. زیرا بستگی به موسیقی ای که می نوازید یا سازهایی که می نوازید دارد تا بتوانید کوک خود را انتخاب کنید.

طبل های رایج 9 نت با نت های باس D یا D مینور در وسط تیونر هستند و بقیه نت ها به این نت میانی اضافه می شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.