فولاد 304 چیست؟

تيتر خبري

فولاد 304 چیست؟

۱۴۸ بازديد


یکی از سوالات متداول در مورد فولاد ضد زنگ فولاد 304 است. این فولاد حاوی کروم و نیکل به عنوان عناصر اصلی غیر آهنی است. محتوای کروم بین 18 تا 20 درصد و میزان نیکل آن بین 8 تا 10.5 درصد است.این نوع فولاد از خانواده فولاد زنگ نزن آستنیتی است. و محدودیت های الکتریکی و حرارتی بیشتری نسبت به فولاد کربنی دارد. استفاده از این نوع فولاد خاصیت مغناطیسی ندارد. اگر می خواهید قیمت ورق استیل 304 یا ورق استیل 430 را جویا شوید، می توانید مستقیما با کارشناسان تماس بگیرید و مشاوره رایگان در زمینه خرید ورق استیل دریافت کنید و البته در مورد قیمت ورق فولادی

این آلیاژ فولاد ضد زنگ نسبت به فولادهای معمولی در برابر زنگ زدگی مقاوم تر است. فولاد ضد زنگ 304 به راحتی به روش های مختلف شکل می گیرد که برای آن بسیار استفاده می شود.

این محصول در انواع مختلف طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. این فولاد به صورت ورق فولادی 304، کلاف، لوله، میله و ... به فروش می رسد. این محصول در استانداردهای اروپایی 1/4301 نامگذاری شده است. مقاومت در برابر خوردگی این محصول کمتر از ورق استیل 316 و قیمت آن کمتر از فولاد 316 می باشد. فولاد ضد زنگ 304 با کمترین الگوی کربنی خود به گونه ای طراحی شده است که در صنایع مختلف از جمله صنایع گاز، نفت، نفت، غذا و داروسازی و غیره کاربردهای زیادی داشته باشد.

با این حال، درک خواص آن به عنوان یک معیار عالی در برابر سایر اعضای خانواده فولاد زنگ نزن آستنیتی، مبنای عملی برای فولاد ضد زنگ نیز فراهم می کند. استعلام قیمت انواع فولاد ضد زنگ (ورق و کلاف) را می توانید از بازرگانی استیل رزاقی دریافت نمایید.



ورق استیل 304 با در نظر گرفتن معیارهای زیر تحلیل می شود که مهمترین آنها استاندارد ASTM A240 می باشد. جدول آنالیز استاندارد فولاد 304 به شرح زیر است:

ورق استیل 304 یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین دستاوردهای جهان است که انقلابی بزرگ در صنعت فولاد ایجاد کرده است. بهترین تعریفی که می توان ارائه داد این است که به رایج ترین نوع فولاد ضد زنگ، پرکاربردترین و مقرون به صرفه ترین اشاره دارد، معمولاً ترکیب شامل دو فلز کروم و نیکل به عنوان اجزای غیر اصلی فلز است. به طور کلی به آن ورق استنلس استیل نیز می گویند.

این فولاد اساساً غیر مغناطیسی است و این مزیت را دارد که خواص الکتریکی و مغناطیسی کمتری نسبت به فولاد کربنی دارد. در مقایسه با فولاد نرم معمولی، مقاومت بالاتری در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد. نکته مهمی که باعث محبوبیت این نوع فولاد می شود این است که به دلیل سهولت در فرم دهی و فرم دهی به اشکال مختلف، کاربرد و تولید بسیار زیادی دارد و به راحتی می توان گفت که بیش از 50 درصد فولاد تولید می شود. . از فولاد ضد زنگ

مزایای فولاد 304 مهفا چیست؟

استیل 304 نقش مهمی در شکل و طراحی معماری مدرن دارد. این فولاد که به آن فولاد ضد زنگ نیز می گویند، فولادی با آلیاژ بالا است که در برابر خوردگی و دماهای بالا بسیار مقاوم است. این فولاد حاوی مقدار زیادی کروم است که دلیل اصلی ماندگاری بالای این محصول می باشد. مزایای استفاده از مصنوعات فولادی در معماری به شرح زیر است:

بسیار بادوام به دلیل مقاومت در برابر خوردگی

ظاهری جذاب و زیبا

تمیز کردن آسان و سریع

شکل دادن به ظاهر

برای هر سطح ساختمانی مناسب است

در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم است

امکان استفاده در اتاق هایی با رطوبت بالا.


مزایای ورق فولادی 304 نسبت به سایر فولادها چیست؟

اولین سوالی که ممکن است مصرف کننده انواع فولاد 304 داشته باشد این است که مزایای فولاد 304 نسبت به سایر فولادها چیست؟ زیرا گاهی اوقات به دلیل تنوع برندهای موجود در بازار، انتخاب برای فرد سخت می شود. دلیل اصلی محبوبیت این فلز نسبت به سایر فلزات این است که این استیل 304 دارای محصولات مات و براق، ورق های استنلس استیل و ضد زنگ و همچنین قابلیت فرم دهی و جوش می باشد.

پس از ممنوعیت واردات این نوع فولاد رواج یافت. به طور خلاصه می توان به راحتی گفت که ورق فولادی 304 نقش ویژه ای ایفا می کند و به راحتی در اجزای مختلف کاربردها مانند صنعت، معماری و حمل و نقل شکل می گیرد. استیل 304 بالاترین عیار فولاد ضد زنگ موجود در بازار می باشد این محصول از جنس استیل 304 می باشد که دارای قابلیت های جذاب، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی و اتصال عالی، بدون نیاز به سوختن پس از اتصال می باشد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این محصول کاربرد عالی آن در محیط های معمولی است. فولاد 304 را فولاد 18Cr8Ni می نامند زیرا حاوی 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است. در حال حاضر این تولید کم و بیش 50 درصد کل تولید را تشکیل می دهد. در این مقاله سعی می کنیم این نوع فلز را با سایر محصولات مقایسه کنیم.

فریزر از دیگر تجهیزات آشپزخانه است

تابلوهای معماری مانند نرده ها و حفاظ ها

نگهداری و حمل و نقل بسیاری از انواع مواد شیمیایی

مبدل های حرارتی

تولید بسته بندی

تولید فنر و پیچ

صفحات فولادی فرفورژه یا جوش داده شده برای استخراج معادن و تصفیه آب استفاده می شود. همانطور که در بالا ذکر شد به دلیل اینکه این ورق دارای خاصیت غیر مغناطیسی است در گروه ورق های استنلس استیل قرار می گیرد.

این محصول در انواع لوازم خانگی و صنعتی مانند ابزارهای مورد استفاده در حمل و نقل و تولید مواد غذایی کاربرد دارد.

کاربرد دیگر فولاد 304 در ساخت انواع پیچ و قطعات ماشین آلات می باشد

استفاده از فولاد 304 را می توان در ساختمان سازی برای مقاومت خارجی در برابر آب و آتش ذکر کرد.

یکی از کاربردهای فولاد 304 در ساخت سطوح کار بهداشتی است.

فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی مانند یخچال و فریزر، خنک کننده شراب، خنک کننده و سایر تجهیزات لبنی

از جمله مصارف فولاد 304 می توان به چند ظروف مخصوص آزمایشگاهی در واحد آزمایشگاهی کارخانه ها اشاره کرد.

استفاده از ورق فولادی 304 برای ساخت ترانسفورماتورهای قدرت همیشه مطلوب است.

در ساخت و ساز استفاده می شود و در سازه های برج استفاده می شود.

کاربرد دیگر فولاد 304 این است که در صنایع پتروشیمی و پالایش نفت کاربرد فراوانی دارد.

از دیگر کاربردهای ورق فولادی 304 می توان به موارد زیر اشاره کرد: در کلیه معادن سنگ آهن و سایر معادن معدنی و در ساخت تجهیزات حفاری استفاده می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.