حقایقی که همه باید درباره دهکده جهانی دبی بدانند

۱۰,۰۶۸ بازديد

 

پس میتوان این شهربازی را با نام سرزمین عجایب یا همان سرزمین شگفتانگیز نامید. در این ناحیه، منطقهای با نام «القوز» (Al Quoz)، قرار دارد. در نتیجه اگر دلتان برای فیلمهای هندی تنگ شده و میخواهید یادی از خاطرههای خوش خود با سینمای هندوستان داشته باشید، سری به بالیوود پارک بزنید. در نتیجه اگر قصد خرید طلا و جواهر دارید حتماً سری به این مرکز خرید بزنید. زمان جابجایی با تاکسی از فرودگاه دبی تا مرکز شهر حدود 15 دقیقه بوده و به طور متوسط 15 یورو (62.50 درهم) هزینه در پی دارد. از این رو، در دبی فروشگاه های بسیاری وجود دارند که به عرضه این گونه لوازم می پردازند. معماری و طراحی بخشهای مختلف دبی مال، بسیار دیدنی هستند و سوژههای عکاسی بسیاری در آن قرار دارند. حسینیه حرم که با هدف ایجاد امکان برپابی محافل عزاداری اقوام مختلف ایران در صحن و سرای امام رئوف پایه گذاری شده، با استقبال گسترده هیئات مذهبی سراسر کشور همراه شده و این استقبال، در دهه آخر ماه صفر به اوج خود رسیده است. در ادامه بیشتر با هتل برج العرب دبی آشنا خواهیم شد. برای افرادی که برای اولین بار میخواهند تور دبی در دوران کرونا را خریداری کنند، شاید بتوان گفت که استفاده از تور دبی بهترین گزینه است.

پیشنهاد میکنیم این بار که گذارتان به دوبی افتاد حتماً سپزی پلو با ماهی و کبابهای خوشمزه رستوران شایان را امتحان کنید. کافی است فقط یک بار طعم لذیذ خوراکیهای فرانسوی را امتحان کنید تا مزه این غذاها برای همیشه زیر دندان شما باقی بماند. امکان ندارد به خوراکیهای ژاپنی علاقه داشته باشید و اسم رستوران «زوما» به گوش شما نخورده باشد. سفر به دبی تنها خرید و تفریح شبانه نیست؛ بلکه امکان شنا در فصل پاییز و زمستان در دریایی با آب گرم، تفریحات و امکانات متنوع برای خانوادهها، آفتاب گرفتن و از همه مهمتر رایگان بودن ورود به سواحل طرفداران این شهر را دوچندان کرده است. ترازاولترین آشپزهای دنیا در دبی دور هم جمع شدهاند. علاوه بر این، بخشی از برج العرب دبی و طبقات زیرین آن زیر آب قرار گرفتهاند توسط یک آکواریوم دریایی فراگیر احاطه شدهاند. همچنین مسافران میتوانند با کرایه قایق در دبی و سواحل این منطقه توریستی، از تفریحات آبی آن لذت ببرند. این ساحل رایگان، تنها دارای چندین کابین برای تعویض لباس است و یکی از بهترین ساحل ها برای آفتاب گرفتن، موج سواری و شنا کردن است، همچنین مقصدی مناسب برای کسانی است که به دنبال لذت بردن از اوقات خوش در زیر نور خورشید هستند.

در نتیجه برای اینکه کار شما را برای پیدا کردن بهترین رستوران دبی راحتتر کنیم، در ادامه به چند رستوران درجه یک دوبی اشاره خواهیم کرد. البته اگر ترس از ارتفاع دارید و با فکر کردن به آن دست و پایتان شروع به لرزیدن میکنند، اصلا غصه نخورید. اگر شما هم از دسته گردشگرانی هستید که به دنبال هتل های ارزان دبی میگردید در ادامه این مطلب از راهنمای سفر به دبی با ما همراه باشید، زیرا به معرفی دو مورد از این هتلها پرداختهایم. اخیراً آوازهی زیباییهای شهر دبی در جهان پیچیده است و گردشگران برای استفاده از امکانات تفریحی و بازدید از دیدنی های دبی که در زیبایی شهرت دارند، با تور دبی به این شهر سفر میکنند. یکی اینکه این بزرگراه شاهرراه دبی بهحساب میآید و مهمترین جاهای دیدنی دبی در راستای این بزرگراه واقع شده است. «شیخ زاید آل مکتوم» (Sheikh Saeed Al-Maktoum)، پدر بزرگ حاکم کنونی امارات است و منزلی که این شیخ در آن زندگی میکرده به یکی از مناطق دیدنی دبی تبدیل شده است. گذشته از این ها یک مرکز خرید بزرگ به نام ریورلند دبی نیز در مجموعه دبی پارک اند ریزورت قرار گرفته است. غواصی و بازدید از دنیای زیر آب نیز یکی دیگر از تفریحات سرگرمکننده ساحل کایت دوبی بهحساب میآید. در این شهر علاوه بر جاذبه های گوناگون و تفریحات و سرگرمی های متنوع، مراکز خرید متعددی نیز دیده می شوند که انواع کالاهای مورد نیاز افراد از معتبرترین و معروف ترین برندهای دنیا را ارائه می کنند. ارتفاع این هتل 321 متر است این هتل جزء منحصر بفرد ترین هتل های دنیا است این هتل در دریا بر جزیره مصنوعی در فاصله 280 متری از ساحل خلیج فارس قراردارد که فقط از طریق راهی منحنی شکل به شهر می رسد .

در کنار مراکزی که به آنها اشاره کردیم، بازارچه طلای دوبی برای علاقهمندان طلا در خیابان «السبخا»، بازار پارچه در خیابان «علیابنابیطالب»، بازار ادویه در منطقه «دیره»، بازار عطر در خیابان هفتم «دیره»، بهعنوان دیگر بازارهای دبی شناخته میشوند که هرکدام به فروش محصولات مشخصی اختصاص یافتهاند تا از این طریق با خریدی هدفمند و سریع روبهرو باشید. دسترسی به آن از طریق آسانسور اختصاصی شیشهای امکان پذیر است. این به شما این امکان را می دهد که از برج معروف بازدید کنید و در عین حال از منظره طبقه بالای برج خلیفه لذت ببرید و در تمام این مدت در وقت ارزشمندتان صرفه جویی کنید. در نتیجه امکان ندارد مسافر دوبی باشید و چندین وعده غذا در رستورانهای این شهر میل نکنید. در نتیجه اگر میخواهید به بالاترین قسمتهای برج بروید، بهتر است بلیط ورودی را در روزهای غیرتعطیل و خلوت خریداری کنید. همچنین این برج تفریاحات بیاندازهای را در خود جای داده است که شما میتوانید ساعتهای بسیار طولانی مدتی را در آن مکان فقط صرف انجام دادن کارهای تفریحی و گردشری آن کنید. همچنین میتوانید از چشیدن غذاهای مختلف آفریقایی لذت ببرید. از طرف دیگر در بازههای زمانی مختلف در این منطقه مراسمهای هنری مختلفی برگزار میشود و هنرمندان از سرتاسر دنیا در منطقه هنری السرکل حضور پیدا میکنند. شرکت کنندگان نمایشگاه jewellery show dubai معمولا جزو مطرح ترین برندهای تجاری ساخت و تولید جواهرات از سرتاسر جهان می باشند.

یکی از محبوب ترین قسمت های السرکل مجموعه «خط سوم» آن است که شامل آثار هنری خاورمیانه و ایران است. بلیط های ترکیبی که شامل ورود به برج خلیفه می شود به دو دلیل در بین گردشگران محبوب هستند. می شوند. منوی این رستوران شامل پاستا، سالاد، غذاهای دریایی و … یکی از اماکن مذهبی ساخته شده در امارات متحده عربی می باشد که در سال 1986 میلادی ساخته شده است و قدمت بالایی ندارد اما در میان مردم بسیار مورد احترام و پرتردد می باشد و نمازگزاران بسیاری برای عبادت به آنجا می روند. ساخت این هتل در سال 1994 با بیش از 3000 شرکت و پیمانکار آغاز شد و 250 طراح باشکوه از ایالات متحده آمریکا، انگلستان و دبی نیز در آن مشارکت داشتند. هماکنون نیز این منطقه نقش چشمگیری در کشتیرانی دبی دارد و گمرگ داو در خور دوبی واقع شده است. به دلیل وجود شخصیتهای محبوب کودکان و نوجوانان، بازدید از «سرزمین ماجراجویی آی.ام.جی» به گردشگرانی که فرزند کوچک یا نوجوان دارند نیز پیشنهاد میشود. از طرف دیگر انصافاً باید اعتراف کرد غذاهای ایرانی در ردیف خوشمزهترین خوراکیهای دنیا قرار دارند. طراحی این رستوران نیز به سنتهای ژاپنی پایبند است و حضور در این رستوران شما را به ژاپن قدیم و خوراکیهای خوشمزه این کشور میبرد. خوشمزگی خوراکیهای چینی باعث شده تا گردشگران بیشماری روانه این رستورانها شوند.

زمان بازدید از دهکده جهانی دبی شنبه تا چهارشنبه 4 بعد از ظهر تا 12 صبح و پنجشنبه تا جمعه 4 بعد از ظهر تا 1 بامداد می باشد. دبی با قرار گرفتن در حاشیه آبهای خلیج فارس مقصد محبوب بسیاری از گردشگران برای یک تعطیلات زمستانی گرم به شمار میرود. در این ساحل تفریحهای سرگرمکنندهای مانند چتربازی، کایتسواری و ورزشهای هیجانانگیز آبی در انتظار گردشگران است و ازآنجاییکه بستر آن با ماسههای سفید پوشیده شده، مکان مناسبی برای قدمزدن و ساحلگردی بهحساب میآید. گشتوگذار در برج العرب یکی از تفریحهای لوکس دبی بهحساب میآید. در خور دبی کشتیها و لنجهای قدیمی وجود دارد که بیشتر از ۱ سده از عمر آنها میگذرد. این بازار منطقه دیگری با مغازه های کوچک بسیار است که در آن طیف وسیعی از ادویه جات و گیاهانی مانند زعفران، زردچوبه، میخک، فلفل، دارچین، هل، نارنج، گشنیز و سماق به فروش میرسد. مال امارات نزدیک به ۵۶۰ فروشگاه دارد و به لحاظ قیمت هم با مرکز خریدی طرف هستیم که کالاهای خوشقیمت و باکیفیتی در اختیار گردشگران قرار میدهد. هدف این است که کالاهای برند به دست مردم در همه اقشار جامعه برسد. حتماً شما هم گردشگران مختلفی را دیدهاید که با دستی پر از سوغاتی از دبی باز میگردند. بازارها و مراکز خرید دبی به اندازهای است که در یک مسافرت نمیتوانید به همه این بازارها سر بزنید. آیکون تاورز ، واحدهای آپارتمانی، هتل آپارتمان ، اتاق هتل و فضای اداری با طراحی فوق العاده خاص و چشم اندازهای بسیار دیدنی، را ارائه می دهند. اهمیت دنیای در زندگی کودکان به اندازهای است که در لگولند دبی بخشی با نام قلعه سرزمین ماجراجویی ساخته شده است. اگر اهل سینما هستید و به شخصیتهای ابرقهرمانی مانند «اسپایدرمن» (SpiderMan) و «بتمن» (BatMan) علاقه دارید، حتماً سری به «سرزمین ماجراجویی آی.ام.جی» (IMG Worlds of Adventure)، بزنید. «سرزمین ماجراجویی آی.ام.جی» در بزرگراه شیخ محمد بین زاید واقع شده است.

https://www.karnaval.ir/things-to-do/list-dubai/a5-gb13-c33 تورها توسط مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد اداره می شوند ، ساعت 10 صبح ، شنبه تا پنجشنبه انجام می شود - نیازی به رزرو قبلی نیست ، اما مطمئن باشید که برای ثبت نام تور ، که از ساعت 9:30 صبح شروع می شود ، زودتر از قبل وارد شوید. این آکواریوم در طبقه همکف بازار دبی واقع شده و تماشای منظره بیرون آن برای مشتریان مرکز خرید دوبی رایگان است. در طبقه سوم موزه آینده بخشی به نام واحه وجود دارد این بخش می توانید از زندگی دیجیتالی فرار کنید و با ذهن، بدن و روح خود ارتباطی دوباره برقرار کنید. اگر به موسیقی کلاسیک علاقه دارید و میخواهید به صدای زیبای خوانندههای اپرا گوش فرا دهید، پیشنهاد میکنیم بازدید از اپرای دبی را به برنامه گردشگری خود اضافه کنید. بلیت تخفیفات دبی برای گردشگرانی تدارک دیده شده است که دوست دارند، همه تفریحات دبی را تجربه کنند و بدین ترتیب خاطرات خوبی را از این شهر به یادگار داشته باشند. ساحل جمیرا نمایی بسیار زیبا دارد و انواع امکانات ساحلی مانند صندلیهای مخصوص حمام آفتاب، تفریحات آبی، قایقسواری، جتاسکی و سرگرمیهای آبی گوناگون در این ساحل انتظار گردشگران را میکشند. جاذبه های آکواریوم دوبی فقط به ماهیهای آن ختم نمیشود و قایق و قفسهای شیشهای در کنار غواصی و تفریحهای زیرآبی را میتوان از دیگر سرگرمیهای این آکواریوم نام برد. در این پارک برای کودکان نیز بازیهای آبی متنوعی در نظر گرفته شده و اگر سنوسالی از شما گذشته یا به هردلیل حوصله تفریحهای هیجانانگیز را ندارید، میتوانید در ساحل ماسهای این پارک لم دهید و امواج دریا را تماشا کنید. برای بازدید از آکواریوم دبی مسیر بزرگراه شیخ زاید را در پیش بگیرید و با عبور از «دبی مال» (Dubai Mall)، راه خود را به یکی از زیباترین آکواریومهای منطقه پیدا کنید. برای آگاهی بیشتر مسافران عزیز، نقشه و راهنمای گردشگری دبی در اختیار کلیه مسافرین آژانس ارسطو پرواز قرار میگیرد .

اگر شما هم میخواهید در گروه این گردشگران قرار بگیرید، باید مراکز خرید دبی را بهخوبی بشناسید. در این مقاله اول این مکان های تفریحی دبی را بشناسید، بعد درباره هزینهشان خودتان تصمیم بگیرید. اگر هم هستید، خودتان را با تله کابین و اسنوبرد و سینما سرگرم نکنید. پیشنهاد میکنیم برای تنوع هم که شده راهی «دبی اینترنشنال فایننشال سنتر» (International Financial Center) شوید و خودتان را مهمان رستوران «ل پتیت میسون» کنید. علاوه بر خرید در این برج می توانید از سینمای مالتی پلکس پیشرفته و مرکز سرگرمی سیاره جادویی نیز استفاده کنید. به لحاظ طراحی نیز رستوران لئوناردو فضای ایتالیای قدیم را در ذهن تداعی میکند. طراحی برج العرب بادبان کشتی را در ذهن گردشگران تداعی میکند و نمای زیبای این برج مسافران را از دوردستها به خود فرا میخواند. «لگولَند» یکی دیگر از پارکهای این مجموعه است که برای کودکان طراحی شده و دنیایی از لگو و اسباببازیهای کودکانه را پیش روی فرزندان دلبند شما قرار میدهد. خوشبختانه دبی رستورانهای فرانسوی متعددی دارد که بهترین آنها، رستوران «لِ پتیت منسیون» (Le Petite Maison)، است. نماینده مورد نظر برای خرید خانه باید مورد تایید آژانس تنظیم مقررات املاک و مستغلات دبی باشد. به علاوه باید زودتر از موعد مقرر، هتلتان را رزرو کنید. برای دریافت ویزای هر کشوری از روش های مختلفی میتونین اقدام کنید. این هتل فوق لاگچری علاوه بر اینکه در معماری از جذابیت بالایی برخوردار می باشد در زمانی که افتتاح شد نیز عنوان بلندترین هتل جهان را دریافت کرد.

در این هتل با توجه به هزینهای که پرداخت میکنید، امکانات فوقالعادهای دریافت خواهید کرد. در این منطقه کشتیهای قدیمی تفریحی متنوعی وجود دارد که با دریافت مبلغی اندک، گردشگران را مهمان مسافرتی کوتاه در دریا میکنند. احساس درمانی: در این نوع درمان، بازدیدکنندگان دستهای خود را روی یک صفحه ارتعاشی میگذارند و امواج الکترومغناطیسی را که دارای خاصیت درمانی هستند، دریافت و تجربه میکنند. «دبی پارک اند ریزورت» (Dubai Parks and Resorts)، از چندین پارک تشکیل شده و هر سرگرمی که فکرش را بکنید در پارکهای این مجموعه پیدا میشود. فصل خلوت و کم مسافر در دبی یا به اصطلاح “لو سیزن” از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد آغاز میشود و تا اواسط مرداد و شهریور ادامه پیدا میکند. به لحاظ زیبایی شناختی محله بستکیه با دبی امروزی تفاوتهای بیشماری دارد. به همین دلیل، انواع پارک های آبی با امکانات تفریحی بینظیر در این شهر ساخته شده است. این هتل به مرکز بین المللی کنوانسیون این شهر بسیار نزدیک بوده و از امکانات اصلی آن می توان به وجود یک استخر بزرگ روباز و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد. از 240 فروشگاه این مجموعه که بگذریم باید به زمین بازی کودکان و سایر امکاناتی که در اینجا مشاهده می شوند اشاره کنیم. جاذبه های پارک آبی آکواوِنچر آتلانتیس دبی به اندازهای است که به همه آنها نمیتوان اشاره کرد و باید از نزدیک این پارک را ببینید. تمام این موارد دبی را به یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. شبهای برج خلیفه نیز تماشایی است و دیدن آسمانخراشهای مجاور و خیابانهای همیشه درخشان دبی در شب به سوژهای زیبا برای عکاسی تبدیل شده. هزینه تور دبی ارزان تر است تا سفر شخصی؟ اپراتور تور محلی معروف عربیان ادونچر(Arabian Adventures) ده ها نوع سفر مختلف را در اطراف دبی و خارج در صحرا اجرا می کند و طعم سنت های عربی و هویت مدرن امارات را به بازدید کنندگان می بخشد.

در این نوع فروشگاههای اوتلت، کالاهایی از برندهای مختلف دارند و اجناس با یک تخفیف جزئی به فروش میروند. دراگون مارت تنها بازار دبی است که قیمتهای اجناس مقطوع نیستند و شما میتوانید تخفیف بگیرید در مرکز خرید دراگون مارت انواع کالا از کیف و کفش گرفته تا طلا و جواهرات، رو تختی، مبلمان، لوستر، لوازم منزل، موبایل، میوههای چینی و تایلندی و وسایل تزیینی یافت میشوند. دراگون مارت با بیشتر از ۴۰۰ فروشگاه، بزرگترین مرکز فروش محصولات چینی در خارج از چین است. فروشندههای این مرکز خرید هر کالایی که لب تر کنید را پیش روی شما قرار میدهند و انواع مبلمان، لوازم خانگی، تجهیزات اداری، نوشت افزار، لوازم صوتی و تصویری، اسباببازی، پوشاک، کفش در مرکز خرید دراگون مارت به چشم میخورد. تجربه نشان داده که این مرکز خرید فروشندههای باانصافی دارد و کالاها را با ارزانترین قیمت دراختیار مشتریان قرار میدهند. در کنار شخصیتهای ابرقهرمانی، دایناسورهای عظیمالجثه و کاراکترهای کارتونی بامزه این پارک از ساعاتی خوش و سرگرمکننده نوید میدهند. بیشتر شخصیتهای «دنیای سینمایی مارول» (Marvel Cinematic Universe)، در این پارک به گونهای بازسازی شدهاند که با نسخههای اصلی آنها تفاوت چندانی ندارند. وجود دریاچه مصنوعی زیبا با آبنمایی بزرگ و تماشایی در اطراف این برج، جذابیت برج خلیفه را دوچندان کرده است. بلکه میتوان به طور حتم این بنا را جزو مناطق گردشگری با پتانسیلهای کاملا منحصر به فرد نیز قرار داد و تنها از نظر بازدید، این مسجد سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود روانه می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.