10 راه برای محافظت از پارک لاله

۱۵,۷۴۷ بازديد

 

کوهستانهای شمالی تهران؛ که بلندترین قله این کوهستان - توچال - با ۳۹۳۳ متر بر تمام فضای شهر مشرف است. علاوه بر این پناهگاه، جان پناه امیری نیز مکان مناسبی برای برای استراحت در شب بوده تا روز بعد مسیر صعود به قله توچال را ادامه دهند. سعید چنگیزیان در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره چگونگی شکلگیری نمایش داستانهای سرزمین مردمان خردمند گفت: کارهای ابتدایی این نمایش بعد از همهگیری شیوع ویروس کرونا به شکل دورکاری با دورخوانی و حفظ کردن متن طی یک ماه و نیم، دو ماه تعطیلات به سبب بیماری کرونا آغاز شد. بنای زیبا و تاریخی عمارت مسعودیه در سال ۱۲۹۵ به دستور مسعود میرزا ملقب به ظل سلطان فرزند ناصرالدین شاه ساخته شد. هایپر مارکت پالادیوم این امکان را فراهم کرده است تا شما بتوانید خریدهای روزانه خود را با بسته بندی های جذاب و در محیطی بسیار زیبا تهیه کنید. بهترین برندهای صنعت غذا و خوراکی در این هایپر مارکت حضور دارند و از نظر کیفیت حساسیت خوبی روی چینش و تهیه این محصولات برای خریداران اعمال شده است تا همه با خیالی آسوده از این هایپر مارکت خرید کنند. با این همه در چند سال اخیر، مدیریت شهرداری تهران در مجموعه مدیریت شهری سیاستها و برنامه های ساختاری امیدوارکنندهای را با رویکرد بازگشت عناصر هویت ساز به پایتخت به کار گرفته است.

بایگانی های تصاویری از ایران مال تهران - کامل (مولیزی) مدیریت مجتمع پس از بررسی شرایط متقاضی و کیفیت اجناس آن و پس از تصویب شرایط اجاره ، متقاضی را در لیست نوبت اجاره فروشگاه قرار می دهند تا با تخلیه یکی از واحدها و رسیدن نوبت متقاضی، فروشگاهی به آن فرد تعلق گرفته و اجاره داده می شود. گالری موسیقی پارس فروشگاهی بزرگ و لوکس است که در آن انواع سازهای کلاسیک و غیر کلاسیک ایرانی و غیر ایرانی در معرض نمایش و فروش قرار دارند. شیشههای بزرگ در طراحی نما کمک کرده تا بتوان کلکسیونی از تبلیغات برندهای معروف را بر سر در ورودی این مجتمع بزرگ دید و این معماری خاص می تواند هر بیننده ای را به درون ساختمان هدایت کند. به هر روی امروزه تنها در حدود هشت هزار چنار در خیابان ولیعصر باقی مانده است.میدان و خیابان ولیعصر در سال ۱۳۵۲، منبع عکس: setavin.comدر ابتدای ساخت خیابان ولیعصر تردد در این منطقه ییلاقی به درباریان، سفرا، وزیران، نظامیان و افراد خاص اختصاص داشت و مردم عادی نمیتوانستند از این تفرجگاه خوش آب و هوا استفاده کنند. خاصان، درباریان، وزیران، سفرا و نظامیان که دستور شرفیابی به آنان ابلاغ می شد از جاده مخصوص تردد می کردند. قبل از ایراد خطابه اظهار داشت: «سالها در آرزوی چنین روزی بودم و خدا را شکر که به آرزوی خود رسیدم.» و حال رقت و گریه به شاه دست داد سپس خطابه قرائت شد. یکی از زیباترین خیابانهای ایران را میتوان در قلب شهر تهران دید؛ خیابان ولیعصر که با 17.9 کیلومتر طول، عنوان بلندترین خیابان ایران و خاورمیانه را در دست دارد و میدان راه آهن در جنوب پایتخت را به میدان تجریش در شمال آن متصل میکند. خیابان ولیعصر در منطقه 1 تهران واقع شدهاست و از محلههای راه آهن، توانیر، زعفرانیه، باغ فردوس، الهیه، تجریش، محمودیه، گاندی، عباس آباد - اندیشه، ونک، یوسف آباد، فلسطین - انقلاب، امیریه، فروزش - امیر بهادر، قلمستان - براداران جوادیان، آگاهی، جردن - پارک ملت، بهجت آباد، جهاد، ولیعصر، کشاورز - پارک لاله، شیخ هادی، آذربایجان، منیریه، آرژانتین - ساعی و دانشگاه تهران عبور میکند.

فتحعلی شاه به نقاشی بسیار علاقهمند بود و بر روی تمام دیوارها و تالارها میتوانیم نقاشیهای متعددی را ببینیم که به همین دلیل به باغ نگارستان شهرت دارد. تهران اما منطقه ای خوش آب و هوا بود. در این بخش آب و هوا و شرایط جوی شهر تهران و منطقه ییلاقی دربند آورده شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص دربند و دیدنیهای آن، بیشتر بدانیم. وجود کاشی کاریهایی با سبک اروپایی و عکسهایی از اماکن دیدنی در ایران که به درخواست ناصرالدین شاه بر دیوار کاخ نقش بسته است، ما را به این نتیجه میرساند که شاه قاجاری تلاش بسیاری نموده تا این کاخ را به شکل کاخهای اروپایی نزدیک کند. عمارت مسعودیه که نامش برگفته از بانی آن سلطان مسعود میرزا ظل السلطان را می توان از جمله گوهرهای پربهای گنجینه تاریخی تهران برشمرد که تاریخچه پر فراز و نشیب اش آیینه ای تمام قدر از تاریخ دو قرن اخیر ایران عزیز را مقابل روی ما قرار می دهد. به هر حال شهر تهران در روند پر شتاب شهرنشینی، به ویژه در عرصه مهاجرت، ساختو ساز و حوزه حمل و نقل و ترافیک آسیب های فراوانی را متحمل شد؛ ازدحام جمعیت، تراکم ساختمان، آلودگی هوا، تلف شدن بهترین ساعات مردم در راه بندان های طولانی و کسلکننده، رمق از جان و روح این شهر و مردم آن گرفته است.

در سمت چپ این خیابان جایی که امروز بلوار کشاورز قرار دارد، آب نمای کرج قرار داشت که سالها دانش آموزان و دانشجویان در سایه درختان پر شاخ و برگ آن کتابهای درسی خود را برای امتحانات خردادماه مرور می کردند. اسباببازیهای این فروشگاه شامل انواع عروسک، کتابهای مناسب برای ردههای سنی مختلف کودکان، انواع پازل و بیشمار اسباب بازی دیگر از برندهایی قدیمی مثل لگو، رونز برگر و… برای دسترسی به سایر مقالات گردشگری و اطلاع از دیگر جاهای دیدنی تهران میتوانید به دسته بندی شهر تهران یول بیر مراجعه کنید. از انواع میوه ها و سبزی های رنگارنگ ، گوشت و انواع ماهی ، حبوبات و مایحتاج روزانه با بهترین کیفیت و بسته بندی آماده شده است و این محیط خوب تجربه ای بسیار متفاوت را برای خرید های روزانه برای مشتریان خواهد داشت که در هیچ هایپر مارکتی با آن روبرو نخواهید شد. است. علاوه بر این چندین رستوران، کافی شاپ و فودکورت نیز در خود دارد که داشتن روزی خوب را برای هر بازدیدکننده ای تضمین میکنند. مجموعه های ورزشی پاساژ پالادیوم تهران هم بسیار پرطرفدار هستند که سالن های ورزش های گروهی، استخر، وزنه برداری، بدنسازی، چندین اتاق ماساژ و.. این فروشگاه در طبقه سوم جنوبی پالادیوم واقع شده است.

در سال ۱۳۵۲ مغازهداران بازار تجریش در حرکتی سقف بازار را بازسازی نموده و در سالهای اخیر به همت میراث فرهنگی و خود صاحبین کسب و کارهای این بازار، دوباره دستی به این بازار کشیده و بازسازی دوبارهای برای آن انجام پذیرفته است. آن قسمتهایی از عمارت مسعودیه که در سالهای اخیر ساخته شده، این ساختمانها هستند که کاربری بعضی از آنها چندان مشخص نیست. به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به مدیران شهرداری درباره ساماندهی محور ولیعصر اظهار داشت: طرح ساماندهی این محور طی چند سال اخیر توسط شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته و سازمان زیباسازی اقداماتی انجام داده است. عبدالرضا گلپایگانی در گفتوگو با ایسنا، در مورد وضعیت خیابان ولیعصر و لزوم بازنگری در طرح تفصیلی این خیابان با توجه به تلاش برای ثبت جهانی آن گفت: شهرداری تهران موضوع ایجاد خیابان کامل را در دستور کار خود قرار داده است. از طرف دیگر دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی در سطح محله بسیار مناسب و متنوع است و همین موضوع باعث افزایش جمعیت شده است. خیابانی که سطحهای مختلف زندگی از پایین تا متوسط و سطح بالا و لوکس را میتوان در آن تماشا کرد و نمونه کاملی از زندگی شهری در تهران را پیش رویتان می گذارد. از آن تهیه کرد.

این مجسمه عظیم ترین تندیس ساخته شده پس از انقلاب اسلامی بود. جاده مخصوص یا جاده پهلوی تا سال ۱۳۲۰ جاده اختصاصی اشراف، وزرا و درباریان بود و مردم از جاده قدیم شمیران به تجریش میرفتند؛ اما پس از شهریور ۱۳۲۰، این جاده عمومی شد. همچنین یک استخر بزرگ هم بین محمودیه و تجریش پی کنی کرده بودند که ذخیره آب برای چنارها فراهم باشد، اما قضایای شهریور ۱۳۲۰ این اقدام را ناتمام گذاشت. همچنین خیلی از بزرگ راه ها و خیابان های اصلی کلانشهر تهران با خیابان ولیعصر مرتبط می شوند. باشگاه ورزشی پالادیوم یکی از بهترین ها است. از زمان فتحعلی شاه و درباریان او نگارهها و نقاشیهای مختلفی دیده میشود. اگر تجربه زندگی در پایتخت را داشته باشید، قطعا میدانید که استفادهکردن از مترو تا حد زیادی در زمان و هزینه جابهجایی صرفهجویی میکند. اگر قصد خرید از مرکز خرید پالادیوم را دارید ، بهتر است بدانید که مرکز خرید پالادیوم جزو بازارهای گران تهران است. ابتدای این تله سیژ در میدان سربند قرار دارد و اگر دوست دارید که تمام مسیر را از بالا نظاره کنید، به شما توصیه می کنیم با استفاده از این تله سیژ به بالای منطقه بروید. اگر تمایل دارید تا از خیابان ولیعصر خود را به این پاساژ برسانید ، باید از خیابان ولیعصر وارد خیابان مقدس اردبیلی شده و در انتهای خیابان مقدس اردبیلی به پاساژ پالادیوم خواهید رسید. منبع عکس: سایت آژانس عکس تهران (عکاس: مازن هواشم)در انتهای بازار تجریش، محوطه بزرگی بهعنوان میدان میوه و ترهبار وجود دارد که اگر کمی دقت کنید، متوجه نشانههای تکیه بزرگ تجریش خواهید شد. بعد از رفتن علی پروین، پرسپولیس، دیگر همچون او رابه خود ندید و البته فوتبال ایران نیز برای همیشهاز ستارهای در حد و اندازههای علی پروینمحروم شد. بعد از این اقدام نیز عمارت مسعودیه را به اضافه خانه ظهیرالدوله و دیگر پایگاه های مشروطه خواهان را به رگبار بست.

همچنین یکی دیگر از مدارس قدیمی دیگر تهران با نام دبیرستان دخترانه انوشیروان نیز در این محله قرار دارد. در سمت چپ این بنا یک طبقه دیگر خودنمایی می کند که در مقابل بنای آجری سه طبقه قرار گرفته است. بوستان زعفرانیه که با نام بوستان تندرستی شناخته میشود نیز یکی دیگر از تفرجگاه های این منطقه است که محیطی کوچک اما جذاب و دیدنی دارد. بجز میدان های تجریش و راه آهن در شمال و جنوب، این خیابان در مسیر خود از میدان های ونک، ولیعصر و منیریه می گذرد. چون در آن دوره منطقهٔ شمیرانات بیش تر چهره ای ییلاقی داشت این گذرگاه نیز به گونهٔ جاده ای بود که از میان تپه ها می گذشت و چندان همسانی با خیابان هایی چون سپه (امام خمینی) و شاهرضا (انقلاب) که به دنبالرامون آن ها ساختمان های نوین ساخته شده بود، نداشت. حالا اگر با منطقه شمیرانات آشنا باشید، این بازارچه جالب را در میان محله تجریش میبینید. اگر از طرف شرق بزرگراه چمران وارد این بزرگراه می شوید ، بعد از الهیه و پارک وی به خروجی خیابان الف خواهید رسید و می توانید از این خیابان خود را به این مرکز خرید برسانید. برای رسیدن به این مرکز خرید باید در ایستگاه مترو تجریش از مترو پیاده شده و با خطوط تاکسی خود را به چهار راه پارک وی برسانید و از خیابان محمودیه نیز با تاکسی به مرکز خرید پالادیوم خواهید رسید. این فرد در سال 1337 برای نجات گروهی از آمریکایی هایی که هواپیمای آن ها در کوه های شمال تهران سقوط کرده است به منطقه مورد نظر رفته و تمام سرنشینان هواپیمای آمریکایی و چترباز آلمانی که پیش از او برای نجات آمریکایی ها به این منطقه رفته ولی چترش به درختان گیر کرده و در عملیات نجات ناکام مانده بود را نجات داد.

ایستگاههای نجات الهی و میدان ولیعصر نیز از خط 6 در محدوده محله ولیعصر توقف دارند. تسریع در گسترش خطوط و ایستگاههای قطار شهری و توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو از مواردی است که نگاه اصلی مدیریت شهری بر آن استوار است. ایستگاههای این خط انشعابی، امتداد خط یک در نقشه مترو تهران (تجریش کهریزک) هستند. یکی از معضلات رایج شهروندان برای رفتن به مراکز خرید در مناطق شلوغ، پارک خودرو است که پاساژ پالادیوم تهران این مشکل را هم با احداث 6 طبقه پارکینگ حل کرده است. میوه و ترهبار بهآفرین در خیابان بهآفرین از اصلیترین مراکز خرید محله به حساب میآید. حضور چند دانشگاه و بورس خرید وسایل الکترونیک باعث شده تراکم جمعیتی در این محله زیاد باشد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه هنر تهران و یکی از ساختمانهای دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در این محدوده قرار دارند. این باشگاه ورزشی در ضلع جنوبی و در طبقه ششم قرار دارد. وجود کافه ها و رستوران های متعدد نیز جلوه ای دیگر به این مجتمع داده و امکان رستوران گردی و قرارهای دوستانه را در این مجتمع فراهم کرده است. بازار تجریش بازاری سرپوشیده در میدان تجریش، تهران است که از یک طرف به میدان تجریش، از سمت دیگر به امامزاده صالح و کوچه های اطراف آن راه دسترسی دارد. خیابان ولیعصر یکی از شریانهای اصلی پایتخت است و دسترسی به بسیاری از نقاط مهم تجاری، اداری، سیاسی، فرهنگی و گردشگری را در تهران ممکن میکند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.