چه چاپگری برای خانه بخرم. معرفی بهترین پرینترهای خانگی

۲,۲۰۶ بازديد


انتخاب و خرید چاپگر مناسب بسیار دشوارتر از استفاده از آن است. به خصوص زمانی که بهترین چاپگر را برای خانه خود انتخاب می کنید. هنگام خرید یک چاپگر خانگی مناسب، مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که چیزی به نام چاپگر تک سایز وجود ندارد. شما تصمیم می گیرید که کدام ویژگی های چاپگر برای شما مهمتر است و بر اساس آن ویژگی ها، چاپگر مناسب خود را انتخاب می کنید. اگر این سوال برای شما پیش آمده است که کدام چاپگر را برای خانه خود بخرید، در این مقاله به سوال شما پاسخ می دهیم و بهترین چاپگرهای خانگی را به شما معرفی می کنیم.

مشخصات چاپگر جوهر افشان

قبل از معرفی بهترین چاپگرهای خانگی آوا فرهنگ، اجازه دهید شما را با انواع پرینترها بر اساس کاربردشان آشنا کنم.

چاپگرها از نظر نحوه کار به دو دسته جوهر افشان و لیزری تقسیم می شوند. چاپگرهای جوهرافشان از جوهر در کارتریج های جوهر برای چاپ اسناد استفاده می کنند. این کارتریج ها بر اساس نوع و خواصشان به رنگ ها و پیگمنت ها تقسیم بندی می شوند.

اگر چاپگری می خواهید که عکس ها و تصاویر گرافیکی را به بهترین شکل ممکن چاپ کند، باید یک چاپگر جوهرافشان را انتخاب کنید. قبل از خرید چاپگر، باید محل نگهداری دستگاه را نیز در نظر بگیرید. اگر فضای محدودی دارید، چاپگر جوهرافشان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود زیرا ابعاد و اندازه کوچکی دارد. یکی دیگر از دلایل مناسب بودن این دسته از چاپگرها برای چاپ خانگی، صدای کم آنها در حین کار است. بنابراین، اگر فضای محدودی در خانه دارید و نگران سر و صدای چاپگر در حین کار هستید، یک چاپگر جوهر افشان انتخاب کنید.

البته موارد ذکر شده در بالا تنها دلیل انتخاب چاپگر جوهر افشان به عنوان یک چاپگر خانگی مناسب نیست. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، چاپگرهای جوهرافشان می توانند متن و عکس های رنگی را با سرعت و کیفیت بالا بر روی کاغذ در اندازه A3 چاپ کنند. برخی از این چاپگرها می توانند روی جلد سی دی نیز چاپ کنند. این ویژگی همان چیزی است که چاپگرهای جوهرافشان را در بین کاربران خانگی بسیار محبوب کرده است.

مهمترین چیزی که باید در مورد چاپگرهای جوهرافشان بدانید این است که قیمت خرید مواد مصرفی آنها می تواند بسیار بالا باشد. اگر برای خرید چاپگر جوهرافشان به بازار تجهیزات اداری مراجعه کنید، متوجه می شوید که این چاپگر قیمت خرید بسیار پایینی دارد اما این قیمت پایین شامل قیمت کارتریج نمی شود. قیمت خرید کارتریج جوهر بسیار بالاست و باید در مدت زمان مشخصی از آن استفاده کنید. زیرا وقتی از چاپگر استفاده نمی شود، کارتریج جوهر خشک شده و می تواند به چاپگر آسیب برساند. همچنین شایان ذکر است که چاپگرهای جوهر افشان سرعت چاپ پایینی دارند و قابلیت شارژ کارتریج را ندارند.

معرفی پرینترهای لیزری

گروه دیگری از پرینترها که در زیر چاپگرهای لیزری معرفی می کنیم. پرینترهای لیزری فرآیند چاپ را با استفاده از تونر در کارتریج های لیزری انجام می دهند. این تونرها پودر فشرده و بسیار ریز هستند.

پرینترهای لیزری به دو دسته رنگی و تک رنگ تقسیم می شوند. اگر به دنبال بهترین چاپگر خانگی هستید، چاپگرهای لیزری را برای اسناد و متون خود انتخاب کنید. زیرا چاپگرهای لیزری هنگام چاپ اسناد سیاه و سفید و فایل های متنی سریع کار می کنند.

چاپگرهای لیزری رنگی کار چاپ عکس را به خوبی چاپگرهای جوهر افشان انجام نمی دهند، اما کیفیت قابل قبولی ارائه می دهند.

یکی از نکاتی که باید در مورد پرینترهای لیزری بدانید این است که برای خرید آنها باید پول زیادی پرداخت کنید. هزینه خرید کارتریج با قیمت بالا شامل نمی شود. حقیقت این است که کارتریج های تونر قیمت خرید بسیار پایینی دارند. این بدان معناست که پرینترهای لیزری انتخاب مناسب تری برای کسانی هستند که بار کاری سنگینی دارند.

اما باید بدانید که پرینترهای لیزری بسیار سنگین و حجیم هستند و برای اتاق های کوچک مناسب نیستند. علاوه بر این، آنها آلودگی صوتی قابل توجهی در حین کار ایجاد می کنند.

چاپگرهای سابلیمیشن رنگی چیست؟

اگر فقط برای چاپ عکس های رنگی به اندازه کارت پستال از دوربین دیجیتال خود نیاز به چاپگر دارید، باید چاپگر عکس سابلیمیشن رنگی را در نظر بگیرید. این چاپگر از کاغذهای مخصوص و کارتریج های جوهر برای چاپ عکس ها استفاده می کند که با کمک این چاپگرها می توانید عکس های خود را در خانه و بدون مراجعه به آتلیه چاپ کنید. به‌علاوه، می‌توانید عکس‌های چاپ شده با این چاپگر را مستقیماً از دستگاه لمس کنید، بدون اینکه نگران خونریزی جوهر باشید.

یک چاپگر خانگی برای کاربران خانگی

همیشه برای کاربران خانگی یافتن چاپگر مناسب که تمام نیازهای آنها را برآورده می کند دشوار است. گاهی اوقات حتی انتخاب و خرید چاپگر مناسب برای یک کاربر خانگی دشوارتر از استفاده واقعی از آن است.

کاربران خانگی انتظارات زیادی از چاپگری که انتخاب می کنند دارند، بنابراین انتخاب آن ممکن است دشوار باشد. همانطور که اشاره کردیم یک چاپگر برای کاربران خانگی باید تمام تکنولوژی باشد و در عین حال قیمت مناسبی داشته باشد.

اگر از دسته کاربران خانگی هستید، باید قبل از خرید چاپگر به نیازهای خود توجه کنید. از چاپگر برای چه استفاده می کنید؟ آیا می خواهید اسناد و متون را با آن چاپ کنید یا می خواهید سلفی و عکس های خود را چاپ کنید؟ شاید بخواهید علاوه بر چاپ در خانه کپی یا اسکن کنید؟ اتاق یا محیطی که برای قرار دادن چاپگر انتخاب کردید چقدر بزرگ است؟

اکثر خریداران این سوالات را در نظر نمی گیرند و فروشندگان چاپگرهای جوهرافشان یکبار مصرف را حتی برای کاربران خانگی توصیه می کنند. اما این انتخاب صحیح نیست، کاربران خانگی برای جلوگیری از ضرر ابتدا باید به این سوالات پاسخ دهند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند. پس با توجه به اطلاعات داده شده به این سوالات پاسخ دهید و سپس انتخاب خود را انجام دهید. در متن زیر نکاتی را که در هنگام خرید چاپگر خانگی باید بدانید را به شما می گوییم.

سرعت چاپ را در نظر بگیرید

اولین چیزی که هنگام خرید چاپگر خانگی باید به آن توجه کنید سرعت چاپ است. این تنظیم که به عنوان ppm شناخته می شود، نشان می دهد که چاپگر با چه سرعتی صفحات رنگی یا سیاه و سفید را در دقیقه چاپ می کند. به طور کلی، فروشندگان به کاربران چاپگرهای خانگی توصیه می کنند که توجه خاصی به این عنصر نداشته باشند. زیرا این کار باعث افزایش قیمت چاپگر می شود اما اگر سرعت برای شما مهم است باید به این نکته توجه کنید.

ابعاد چاپگر را فراموش نکنید

نکته دیگری که باید در نظر گرفت، وضوح است. وضوح چاپگر که به عنوان dpi نیز شناخته می شود، وضوح و کیفیت تصویر چاپگر شما را تعیین می کند. هرچه مقدار dpi بالاتر باشد، کیفیت و شفافیت تصاویر بهتر است.

هزینه مواد مصرفی

هزینه را فراموش نکنید، هزینه کارتریج را در نظر بگیرید. در ابتدای مطلب قیمت خرید هر کارتریج پرینتر را به شما گفتیم. با در نظر گرفتن این نکات انتخاب کنید. کارتریج ها تنها مواد مصرفی چاپگر نیستند، کاغذ را فراموش نکنید. ممکن است با استفاده از کاغذ مستعمل یا بی کیفیت در هزینه خود صرفه جویی کنید، اما در نهایت باعث آسیب به چاپگر و صدمات زیادی می شود. در چنین شرایطی باید هزینه زیادی برای تعمیر چاپگر بپردازید.

ظرفیت چاپ و ظرفیت ماهانه

همچنین عملکرد چاپگر را به صورت ماهانه آزمایش کنید. همانطور که از نام این بخش پیداست، به شما می گوید که چقدر قدرت چاپ می توانید در ماه چاپ کنید. بنابراین اگر بار سنگینی دارید به این جنبه توجه کنید، می توانید بیشتر از قدرت چاپگر ماهانه از آن استفاده کنید اما به قطعات دستگاه آسیب بزنید.

ویژگی ها و قابلیت های چاپگر

سایر ویژگی های چاپگر را نیز در نظر بگیرید: وای فای و چاپ دو طرفه خودکار فرآیند چاپ را ساده کرده و در هزینه شما صرفه جویی زیادی می کند. در حالی که این امکان وجود دارد، چاپگری با این ویژگی ها و قابلیت ها قیمت خرید بسیار بالایی دارد.

همانطور که گفته شد پرینترها در مدل ها و ظرفیت های مختلف در بازار موجود هستند و شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید، چاپگر تک کاره را ترجیح می دهید یا چند کاره؟ چاپگرهای یکبار مصرف علاوه بر چاپ، قابلیت اسکن، کپی و فکس را نیز دارند. این پرینترها شما را از خرید چندین ماشین اداری بزرگ و گران قیمت نجات می دهند. البته به همین دلیل پرینترهای چند کاره قیمت خرید بالاتری نسبت به پرینترهای تک کاره دارند.

آیا می خواهید چاپ سیاه و سفید داشته باشید یا رنگی؟ اگر احساس می کنید که نیازی به چاپ رنگی ندارید، یک چاپگر لیزری سیاه و سفید برای خود انتخاب کنید. با این کار در هزینه های مربوط به خرید پرینتر و کارتریج صرفه جویی خواهید کرد.

بهترین پرینترهای جوهرافشان خانگی

پرینتر خانگی جوهرافشان در مدل های مختلف موجود می باشند. آنها علاوه بر چاپ اسناد و متن، عکس های بسیار با کیفیتی را نیز چاپ می کنند. برخی از این چاپگرها علاوه بر چاپ، قابلیت اسکن، فکس و کپی را نیز دارند. بنابراین این چاپگرها می توانند در محیط های کوچک بسیار مفید و کاربردی باشند. اکنون در ادامه مقاله تعدادی از بهترین چاپگرهای جوهر افشان خانگی را به شما معرفی می کنیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.