عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

۷۹۱ بازديد


مدتی است که لیزر یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت بوده است. این روش فوق العاده ایمن و مطمئن است و تنها روشی است که می تواند موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد. جالب است بدانید که تمامی روش های زیبایی و رفع موهای زائد هر چقدر هم که ایمن و قابل اعتماد باشند، باز هم دارای عوارض و معایبی هستند و فرآیند لیزر نیز از این قاعده مستثنی نیست! در ادامه این صفحه از برترین پزشک قصد داریم تا شما را با عوارض لیزر موهای زائد آشنا کرده و اطلاعات مناسبی در مورد آن ارائه دهیم.

نکات مفید در مورد اثرات لیزر در بهترین مراکز لیزر مو سعادت اباد


1) جای زخم و تغییر رنگ پوست از جدی ترین و شایع ترین عوارض لیزر است.

۲) لایه برداری پوست، قرمزی و سوزش از عوارضی است که در همه افراد ظاهر می شود و به این عوارض عوارض طبیعی می گویند.

3) افرادی که پوست تیره دارند بیشتر تحت تاثیر اثرات منفی لیزر قرار می گیرند.

4) اگر لیزر با تجهیزاتی انجام شود که طول موج های بیشتری را پوشش دهد و مدت تابش بیشتر باشد، شدت عوارض بیشتر می شود.

5) جالب است بدانید که تمام روش های از بین بردن موهای زائد با استفاده از دستگاه های نوری یا لیزر پیچیده هستند.

فیزیک لیزری به زبان ساده

باید بدانید که  وقتی نور به یک جسم برخورد می کند و منعکس می شود، باعث می شود ما ببینیم. بنابراین، اگر جسمی نور را منعکس نکند، ما نمی توانیم آن جسم را ببینیم. مثل شیشه شفاف خوب است بدانید دلیل اینکه ما نمی توانیم شیشه شفاف را ببینیم این است که تمام پرتوهای نور را از خود عبور می دهد و انعکاس مرئی ندارد. به طور کلی، باید توجه داشته باشید که هر ماده دو کار را انجام می دهد: بازتاب نور و جذب تا حدی نور، و ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید هر ماده کاری را انجام می دهد که قبلاً ذکر شد تا یک رنگ منحصر به فرد ایجاد کند. با انعکاس نور و نور، رنگ های مختلفی تولید می کنند.

جالب اینجاست که اگر طول موج نور بین 480 تا 750 نانومتر باشد، در محدوده نور مرئی و به عبارت دیگر فاصله ای است که چشم ما می تواند ببیند. نور خورشید و نور شمع چندین پرتو نور با طول موج ها و رنگ های مختلف را با هم ترکیب می کنند. رنگ پرتوهای نور به تفاوت طول موج آنها بستگی دارد. وقتی چشمان ما سبز می بیند، باید بدانید که چیزهای سبز رنگ قرمز، بنفش و آبی را جذب می کنند و سبز را منعکس می کنند.

ملانین رنگدانه ای است که به پوست و مو رنگ می دهد و اشعه های ایجاد شده توسط دستگاه های لیزر دارای طول موج مناسبی برای جذب ملانین هستند. در لیزر پرتوهای نور تولید شده از نظر انرژی و طول موج یکنواخت هستند.

این رنگدانه در ساقه و پیاز موهای ما متمرکز است و در موهای ما بیشتر از پوست ما وجود دارد. هنگامی که لیزر به پوست برخورد می کند، تابش لیزر سه برابر بیشتر از پوست روی پیاز و ساقه مو تاثیر می گذارد، در نتیجه اکثر دستگاه های لیزر به گونه ای عمل کرده اند که قبل از گرم شدن پوست به پیاز و ساقه مو آسیب می رسانند. نتیجه این آسیب باعث توقف رشد مو می شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.