سیستم پخش

تيتر خبري

سیستم پخش

۱,۴۹۹ بازديد


ایجاد فضای بصری در سالن کنفرانس یکی از ایده های جدید در طراحی چنین فضاهایی است. سالن های کنفرانس جمعیت زیادی دارند و معمولاً بحث های مهم و مهمی در جلسات آنها صورت می گیرد. پس تمامی حضار و افراد حاضر در جلسه باید نسبت به موضوع جلسه آگاهی کامل داشته باشند. استفاده صحیح از سیستم های سالن کنفرانس در ایجاد چنین ارتباطاتی بسیار موثر است.

سیستم پخش ویدئو یکی از ملزومات هر سالن اجتماعات است. در گذشته از روش های قدیمی برای نمایش عکس و فیلم با افراد حاضر در جلسه استفاده می شد. راه هایی برای عدم تعامل خوب با همه افراد حاضر در جلسه. سیستم های قدیمی کیفیت تصویر خوبی نداشتند. در عین حال، آنها توانایی پخش یکسان صدا را در جلسه کنفرانس یا منطقه کنفرانس نداشتند. اما در حال حاضر ایده های مدرنی برای طراحی یک سیستم پخش ویدئوی مناسب برای سالن های کنفرانس یا همایش ها ایجاد شده است. برنامه هایی که می توانند برای تک تک افراد جلسه کاملا مفید باشند و به خوبی کار کنند.

پخش تصویر کنفرانس برای  اتاق کنفرانس چیست؟

اتاق‌های هیئت یا اتاق‌های هیئت برای جمع‌آوری افراد متمرکز بر موضوعات تخصصی طراحی شده‌اند. مردم در چنین جلساتی شرکت می کنند تا از مسائل مهم مطلع شوند. مدیران شرکت یا اساتید دانشگاه و غیره. از فضای سالن کنفرانس برای طرح مسائل عمومی استفاده می کنند. به طور معمول، شما باید بتوانید چنین تصاویر فضایی و حتی فیلم ها را نمایش دهید. سیستم پخش ویدئویی اتاق کنفرانس ابزاری قدرتمند است که می تواند با موضوع کنفرانس تعامل داشته باشد و اطلاعات مفیدی را در اختیار همه شرکت کنندگان کنفرانس قرار دهد. راهنمایی‌ها می‌توانند شامل عکس‌ها، ویدیوها، پاورپوینت‌ها و موارد دیگر باشند. آنها از چنین سیستم هایی برای نمایش صحیح استفاده می کنند.

ایده های جدید سیستم بازتولید تصویر

ایده های جدید از صفحه نمایش های LED بزرگ برای نمایش تصاویر استفاده می کنند. این صفحات کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند و برای همه افراد حاضر در جلسه کاملاً قابل مشاهده است. در عین حال سیستم پخش تصویری مدرن سالن کنفرانس قابلیت ارتباط راحت با لپ تاپ و حتی تلفن همراه کاربران را نیز دارد. رهبران کنفرانس به راحتی می توانند به صورت بی سیم و با استفاده از ابزارهای ارتباطی رایج مانند تلفن همراه و لپ تاپ با چنین سیستم هایی ارتباط برقرار کنند و به سادگی تصاویر کنفرانس و مخاطبان کنفرانس را ارائه دهند.

حوزه های کاربردی سیستم پخش تصویر چیست؟

بسیاری از سازمان ها با اهداف مختلف به یک برنامه ویدئو کنفرانس نیاز دارند. انواع سازمان های دولتی و خصوصی، دانشگاه ها، انواع شرکت ها، مراکز درمانی، مراکز فرهنگی و سایر کاربری ها از وجود چنین سامانه هایی برای برگزاری هرچه بهتر همایش های خود بهره می برند. در طراحی این سیستم ها از مفهوم ارتباط کامپیوتری استفاده شده است که امکان ارتباط از راه دور مخاطب را در حین نمایش تصاویر و فیلم ها فراهم می کند. سیستم هایی که یک محیط یادگیری ارتباط معنادار با هر فرد حاضر در انجمن ایجاد می کند.

عناصر یک سیستم پخش ویدئو

نوع سیستم پخش تصویری فرلیچرسالن های کنفرانس یا همایش ها به روش طراحی آن بستگی دارد. به طور کلی برای طراحی چنین سیستم هایی از دو روش استفاده می شود:

یک سیستم پخش تصویر عمومی به شکل ویدئو پروژکتور و صفحه نمایش یا طراحی صفحه نمایش بزرگ.

سیستم انتقال تصویر ویژه ای به صورت میز مانیتور و برای هر صندلی در اتاق جلسه و همچنین در اتاق جلسات نصب شده است.

این دو روش اصول اولیه پیاده سازی نرم افزار ویدئو کنفرانس هستند. در واقع، گاهی اوقات از هر دو روش به صورت یکسان برای مدل سازی سیستم توزیع تصویر استفاده می شود. گاهی اوقات فقط قسمت هایی از اتاق جلسه استفاده می شود در حالی که سایر فضاها تحت تأثیر صفحه نمایش گسترده قرار می گیرند. جزئیات عملکرد این دو روش به شرح زیر است.

روش اول؛ سامانه پخش عمومی

ویدئو پروژکتورها یک ضرورت فنی برای معرفی در چنین مناطق وسیعی هستند اما نمونه های قدیمی تر ساختارهای ارتباطی فیزیکی محدودی داشتند. برای مشاهده عکس و فیلم کاربرد دارند و در عین حال دارای قابلیت کنترل از راه دور با قدرت مانور فوق العاده در پخش عکس و فیلم می باشند.

همچنین الگوهای طراحی متفاوتی بر روی صفحه نمایش سیستم کنفرانس وجود دارد. در ساده ترین شکل خود، بدون استفاده از صفحه نمایش و تنها با الگوی توزیع نور بر روی سطح دیوار یک اتاق تاریک کار می کنند. اما در یک ایده حرفه ای از نوع متفاوتی از صفحه نمایش برای وضوح تصویر مناسب استفاده می شود. علاوه بر این، این پرده ها قابلیت نمایش تصاویر باکیفیت و بدون نیاز به تاریک کردن اتاق را دارند. برای این منظور از ویدئو پروژکتور Ensi Lumen اصلاح شده استفاده شد.

شبکه های اجتماعی

ملاحظات طراحی ویدئو پروژکتور اتاق کنفرانس

در طراحی سالن کنفرانس باید به جنبه های فنی نحوه کنترل نور پنجره توجه شود.

نور سالن باید مطابق با عملکرد سیستم ویدئو پروژکتور طراحی شود.

سیستم ارائه ویدیویی یکی از ساده ترین راه ها برای سازماندهی اتاق کنفرانس است. اما در عمل هنگام اجرا با مشکلات زیادی مواجه هستیم. وجود نور در اتاق جلسه محدودیت اصلی سیستم است. حتی بهترین ضبط کننده های ویدئویی نمی توانند به کیفیت تصویر یک صفحه نمایش اتاق خوب دست پیدا کنند. در عین حال نمی توانیم برای برگزاری بسیاری از جلسات، چراغ اتاق جلسات را روشن کنیم. از این رو ایده ای منحصر به فرد و مدرن داده است. در اینجا ایده ای برای طراحی یک صفحه نمایش LED بزرگ در اتاق کنفرانس وجود دارد. این پرده ها با چیدن برگ های کوچکتر روی هم و ایجاد یک بافت شبکه ای بین تمام پرده ها ساخته می شوند. کار با این نمایشگرهای بزرگ آسان است. از طرفی بدون توجه به نور محیط به بهترین شکل نشان داده خواهد شد.

روش دوم؛ سیستم انتقال ویژه

به این ترتیب روی هر میز اتاق کنفرانس یا روی هر صندلی اتاق کنفرانس از دستگاه مخصوص استفاده خواهد شد. در برخی موارد نصب یک یا چند سیستم نمایشگر LED بزرگ در قسمت های مختلف اتاق جلسات نیز شامل چنین روش هایی می شود. همه این مانیتورها، حتی صفحه نمایش های LED بزرگ، از طریق یک شبکه مشترک با هم کار می کنند و اطلاعات نمایش داده شده را از طریق تلفن یا لپ تاپ در یک سیستم کنترل از راه دور دریافت می کنند.

مانیتورهای مناسب برای اتاق جلسات معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که در مقابل دیدگان مخاطب قرار گرفته و در محل مناسبی نصب شوند. آره، مدل‌های حرفه‌ای به‌عنوان بالابرهای مانیتور طراحی شده‌اند که می‌توانند در پشت میز اتاق کنفرانس پنهان شوند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند. بسیاری از اتاق های کنفرانس و اتاق های کنفرانس نیز از صفحه نمایش های LED بزرگ بدون محدودیت پروژکتورهای صفحه نمایش استفاده می کنند. زیرا در تمامی شرایط نوری نمایشی شفاف و دلنشین دارند.

اندازه صفحه نمایش LED محدود است. حداکثر اندازه این صفحه نمایش ها در حالت یکپارچه 52 اینچ است. البته در حال حاضر تعدادی صفحه نمایش بزرگ اختراع شده است که بسیار گران قیمت هستند. اما بیشتر اوقات، پنل های LED کوچک به یکدیگر متصل می شوند تا یک صفحه نمایش بزرگ و روشن ایجاد کنند. با این حال، صفحه نمایش های LED برای طراحی سیستم های نمایش تصویر با مساحت بزرگ مانند اتاق های کنفرانس دانشگاه و دفاتر بزرگ چندان مناسب نیستند.

نحوه طراحی سیستم انتقال/کنترل ویدئو در اتاق کنفرانس

در روش های کلاسیک، انتقال تصاویر بر روی سیستم نمایش اتاق کنفرانس به عهده مدیر کنفرانس یا اتاق کنترل اتاق طراحی شده در یک منطقه امن است. در این شرایط مسئول نمایش تصویر باید نزدیک دستگاه مانیتورینگ سیستم باشد. اما در ایده های جدید طراحی سیستم انتقال تصویری اتاق کنفرانس، نیازی به حضور افراد در مکان خاصی نداریم. اکنون از کنترل پنل های پیشرفته VSP برای کنترل سیستم های پخش ویدئو استفاده می شود. با استفاده از این پنل پیشرفته، افراد می توانند به طور دقیق و پیوسته تصویری را که سیستم نمایش اتاق کنفرانس در هر اتاقی در سالن پخش می کند، کنترل کنند.

پنل های VSP دارای طراحی مدرن با قدرت اتصال کامل برای اتصال به انواع تجهیزات می باشد. در طراحی این پنل ها از درگاه های ورودی و خروجی زیادی استفاده شده است که از جمع آوری انواع کابل ها برای اتصال انواع دستگاه ها به سیستم نمایش تصویر جلوگیری می کند. وجود این پنل ها مدیریت اتاق کنفرانس را ساده می کند و به مسئول برگزاری کنفرانس یا کنفرانس امکان مانور بهتری در نمایش تصاویر با دست بازتر می دهد.

کنترل تصویر

قابلیت های آنلاین در طراحی سیستم انتقال تصویر اتاق کنفرانس

در حال حاضر نمی‌توانیم تأثیر عمیق امکانات اینترنتی برای رفع نیازهای مختلف خود را نادیده بگیریم. ایده آنلاین بودن یکی دیگر از جذابیت های اینترنت است، یک تغییر بزرگ در استفاده از ارتباطات تصویری برای اتاق های جلسات و حتی کنفرانس های بزرگ. اکنون می‌توانیم از فناوری ارتباطات اینترنتی برای ملاقات با مهمانان ویژه در اتاق‌های جلسات یا استفاده از سخنرانی‌ها و اینترنت برای مخاطبان کنفرانس استفاده کنیم. سیستم ویدئو کنفرانس جدید قابلیت برگزاری جلسات آنلاین را دارد تا دیگر محدودیتی به دلیل حضور افراد در اتاق جلسه یا اتاق جلسات وجود نداشته باشد.

دستیار الکترونیکی برای برگزاری جلسات کنفرانس.

دستیار الکترونیکی یک توانایی جدید برای طراحی رسانه های تصویری برای سالن های کنفرانس یا کنفرانس است. در گذشته، مدیران کنفرانس از اپراتورها برای کنترل سیستم های نمایش ویدئو استفاده می کردند. البته گاهی اوقات تعامل بین مدیران و نمایشگر دستگاه با مسائلی مانند عدم ارتباط همراه است. اما در مفهوم جدید از یک تابع دستیار الکترونیکی برای کنترل نمایش تصاویر استفاده شده است. زیرا اکنون در یک تعامل ساده مدیر کنفرانس می تواند پخش تصاویر را کنترل کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.