تجهیزات آزمایشگاهی

۸,۷۶۰ بازديد


تجهیزات آزمایشگاهی یکی از تجهیزاتی است که نقش مهمی در آزمایشگاه دارد و در این مقاله شما را با مهمترین تجهیزات آزمایشگاهی آشنا می کنیم تا اگر قصد راه اندازی آزمایشگاه را دارید بتوانید تجهیزات خانگی را خریداری کنید.مهمترین ها پژوهش. کارهای کوچک انجام نده

در زیر لیستی از مهم ترین دستگاه های مورد استفاده در اکثر آزمایشگاه ها آمده است:

میکروسکوپ: تجهیزات دستگاه آزمایشگاهی میکروسکوپ ها ابزار دقیقی هستند که می توان از آنها برای مشاهده ساختارهای مکانیکی نمونه های بیولوژیکی یا شیمیایی با بزرگنمایی بالا استفاده کرد. میکروسکوپ ها می توانند نوری باشند، الکترون یا نیروی اتمی را روبش کنند و کاربردهای بسیار متفاوتی در مناطق مختلف داشته باشند.

سانتریفیوژ: دستگاهی آزمایشگاهی که از چرخش سریع و نیروی گریز از مرکز برای جداسازی اجزای مختلف محلول ها یا سوسپانسیون ها مانند سلول ها، پروتئین ها، اسیدهای نوکلئیک یا خون بر اساس چگالی استفاده می کند.

اسپکتروفتومتر: اسپکتروفتومتر یکی دیگر از ابزار آزمایشگاهی مهم است که برای اندازه گیری جذب نور توسط مولکول ها در فرکانس های مختلف نوری استفاده می شود و یک ابزار اصلی در تحقیقات شیمیایی کیفی و کمی است.

اتوکلاو: دستگاهی استریل‌سازی که از بخار داغ و فشار بالا برای از بین بردن همه میکروارگانیسم‌ها و هاگ‌های موجود در ابزار، محیط‌های کشت و سایر لوازم آزمایشگاهی استفاده می‌کند.

همزن بخاری (Hotplate Stirrer): نوعی صفحه گرمایشی است مجهز به وسیله مکانیکی برای هم زدن مواد شیمیایی در حین حرارت دادن که برای کنترل دقیق دما و مخلوط کردن محلول یکنواخت استفاده می شود.

دماسنج: برای اندازه گیری دمای نمونه ها که می تواند الکترونیکی یا جیوه ای باشد استفاده می شود و در آزمایش هایی که نیاز به کنترل دقیق دما دارند مهم است.

هود شیمیایی (فوم هود): یک کابینت تهویه‌دار که برای کار با مواد شیمیایی خطرناک و بوهای تحریک‌کننده طراحی شده است، هوای آلوده را از محیط کار خارج می‌کند و ایمنی کارگران آزمایشگاه را تضمین می‌کند.

انکوباتور: این دستگاه برای حفظ و نگهداری مواد بیولوژیکی در دما و گاهی رطوبت و شرایط خاص CO2 طراحی شده است تا رشد سلولی یا سایر فرآیندهای بیولوژیکی به درستی انجام شود.

دستگاه پلاسمافرزیس: وسیله ای پزشکی که برای جداسازی پلاسما از خون بیمار استفاده می شود و در شرایط پزشکی خاص مانند بیماری های خودایمنی یا اختلالات اجزای خون استفاده می شود.

آون: آون آزمایشگاهی یک دستگاه گرمایشی با دمای کنترل شده است که برای خشک کردن و استریل کردن ابزار و نمونه‌های آزمایشگاهی استفاده می‌شود. این دستگاه ها می توانند دمای بالاتری نسبت به اتوکلاوها ارائه دهند و در فرآیندهایی مانند تمیز کردن نمونه های شیمیایی و آماده سازی ظروف شیشه ای برای آزمایش استفاده می شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.