حذف نویز چیست و چگونه کار می کند؟

۱,۲۰۸ بازديد


صداهای محیطی می تواند برای علاقه مندان به صدا که از هدفون و بلندگوهای هندزفری استفاده می کنند آزاردهنده باشد. اگر تا به حال در هواپیما یا اتوبوس به موسیقی گوش کرده اید...

صداهای فراگیر برای دوستداران موسیقی که از هدفون و هدفون استفاده می کنند می تواند آزاردهنده باشد. اگر تا به حال در هواپیما یا اتوبوس به موسیقی گوش داده باشید، با این مشکل آشنا هستید. صدای موتور و صدای باد باعث می شود صدای ایجاد شده در اسپیکر به طور کامل به گوش شما نرسد، حتی اگر از بلندگوی استفاده می کنید که دیسک های آن چند میلی متر از گوش شما فاصله دارد. قبلا برای جلوگیری از این اتفاق باید صدای موسیقی خود را بالا می بردید، اما اگر می خواهید بدون هیچ مشکلی به موسیقی با صدای متوسط ​​گوش دهید، هدفون هایی در بازار با فناوری حذف نویز وجود دارد که این مشکل را حل کرده و صدا. تجربه موسیقی شما بهترین ها را در هر شرایطی به شما می دهد.

سکوت چیست؟

حذف نویز فناوری است که به طور فعال و فعال نویز محیط را از گوش شما حذف می کند. هدف از حذف نویز ارائه یک تجربه شنیداری موسیقی بدون حواس پرتی از محیط اطراف است.

این صدای محیط می تواند صدای یخچال یا پنکه، صدای صحبت کردن مردم با شما، صدای رانندگی در خیابان، صدای هواپیما، موتور اتوبوس و غیره باشد. ممکن است.

به طور معمول، برای جلوگیری از شنیدن این صداها، صدای موسیقی خود را افزایش می دهید، اما با حذف نویز، می توانید موسیقی خود را با صدای کم گوش کنید و همزمان این صداها را نشنید.

انواع مختلف هدفون نویز کنسلینگ در بازار موجود است.


دو نوع فناوری حذف نویز فعال و غیرفعال وجود دارد. البته نوع غیرفعال واقعاً حذف نویز در نظر گرفته نمی شود و اساساً ایزوله نویز است.

به طور کلی، همه هدفون ها دارای درجه ای از عایق صوتی غیرفعال هستند و این به دلیل ماهیت هدفون است که می تواند صداهای محیط بیرون به ویژه صداهای با فرکانس بالا را از ورود به هدفون مسدود کند.

هدفون هایی که از عایق صدا حرفه ای استفاده می کنند، مانند هدست بازی Logitech G935، فوم فشرده یا مواد دیگری دارند که خاصیت جذب صدا دارند.

این باعث می شود که آنها نسبت به هدفون های دیگر سنگین تر شوند، اما در نتیجه صدای خارجی را بیش از 15-20 دسی بل کاهش می دهند، به این معنی که قدرت صداهای خارجی 75٪ کاهش می یابد.

اما با توجه به اینکه صدای موتور جت در کابین حدود 75 تا 80 دسی بل است، این نوع حذف نویز محدودیت های جدی دارد. اینجاست که ما به هدفون هایی با قابلیت حذف نویز فعال نیاز داریم.

و البته دستگاه‌های صوتی مانند هندزفری UE FITS وجود دارند که دارای گوش‌های لاستیکی با فناوری Lightform هستند که برای قالب‌گیری در گوش‌های شما طراحی شده‌اند، فضای گوش را پر می‌کنند و صدای بیشتری را بدون نویز پس‌زمینه ارائه می‌کنند. کیفیت فایل های موسیقی شما است. هدر

هدفون‌های حذف نویز فعال، مانند هدفون Bang & Olufsen H95، بسیار شبیه هدفون‌های حذف نویز غیرفعال هستند. در عوض، امواج صوتی خاصی ایجاد می کند که دقیقاً با فرکانس صداهای خارجی مطابقت دارد. برای حذف صداهای با فرکانس پایین و حذف این صداهای اضافی به طور موثرتر. و تنها در یک نکته با آنها تفاوت دارند. و 180 درجه اختلاف فاز بین امواج صوتی ایجاد شده وجود دارد. و موج صوتی ورودی

حذف نویز چگونه کار می کند؟

هنگامی که دو موج با فرکانس بالا با یکدیگر برخورد می کنند، حتی اگر هر دو مثبت باشند، منجر به تشدید می شوند و انرژی های آنها با هم ترکیب می شوند و امواجی با فرکانس بالا ایجاد می کنند، اما اگر این دو موج در فاز مخالف یکدیگر باشند. ، یک اثر تداخلی که منجر به لغو این دو موج انرژی می شود.

حال اگر این دو موج صوتی دارای انرژی برابر باشند، به طور کامل یکدیگر را خنثی می کنند و در هنگام برخورد سطح انرژی به پایین ترین حد می رسد. مثل این است که 2+ را از محیط بگیرید و 2- را اضافه کنید تا به 0 برسید.

در فناوری حذف نویز، برای حذف یا حذف نویز محیط، صدای محیط از طریق میکروفون هدست شنیده می شود و یک سیگنال صوتی ضد فاز تولید و از هدست خارج می شود که باعث می شود نویز ورودی توسط کلاه خاموش شود. و خنثی کن و گوش نکن. .

با استفاده از این پدیده فیزیکی ساده می توان امواج ناخواسته و نویزهای خارجی را از بین برد و در شکل زیر ترکیب یک موج صوتی با فرکانس ثابت و نویزهای خارجی را با شبیه سازی و ایجاد همان موج صوتی با امواج خارجی مشاهده می کنیم. ترکیب آن با فاز مخالف و نویز خارجی با زمان بندی مناسب کاهش می یابد.

قطعات مورد استفاده برای ایجاد این امواج عبارتند از:

میکروفون ارتینگز - یک میکروفون در گوشی تلفن قرار می‌گیرد تا نویز را تشخیص دهد که نویز پس‌زمینه را کاهش می‌دهد و سطح گوشی را خنثی می‌کند.

برد حذف نویز - برد داخل هدفون این نمونه را از میکروفون می گیرد و همان موج اولیه را با فاز مخالف تولید می کند.

بلندگو - امواج فاز مخالف که همراه با موسیقی اتفاق می‌افتند، یک بلندگوی هدفون تولید می‌کنند تا صداهای مخالف پدیده تداخل را حذف کند، اما به موج اصلی آسیب نرساند.

باتری - عنوان فعال این فناوری به این معنی است که برای تولید این اثر به انرژی نیاز است و این انرژی از طریق یک باتری قابل شارژ به سیستم تامین می شود.

البته حذف نویز فعال را می توان بر اساس محل قرارگیری میکروفون یا میکروفون به چند دسته مختلف تقسیم کرد.

سیستم تغذیه ANC: میکروفونی که به صدا گوش می دهد در قسمت بیرونی هدفون قرار دارد.

سیستم بازخورد ANC: میکروفونی که به صدای محیط گوش می دهد در داخل هدفون قرار دارد.

سیستم Hybrid ANC: از میکروفون های مجزا به طور همزمان در خارج از بدنه هدفون و داخل بدنه هدفون استفاده می کند.

بیشتر هدفون‌های کاهش‌دهنده نویز ارزان‌قیمت و هدفون‌های حذف نویز از سیستم فید فوروارد استفاده می‌کنند.

هدفون های حذف نویز را در نظر بگیرید تا موسیقی خود را از نویز اضافی که همراه با موسیقی وارد شنوایی شما می شود جدا کنید. برخی افراد معتقدند که این فناوری کیفیت صدا را کاهش می دهد.

همچنین با استفاده از این فناوری تغییر فشار هوا را در داخل گوشی احساس خواهید کرد، به همین دلیل است که پورت هایی در پشت گوشی قرار می گیرند تا از این اتفاق جلوگیری شود.

نتیجه

با تمام آنچه در مورد فناوری حذف نویز گفته شد، کسانی که از هدفون های مجهز به این فناوری استفاده می کنند. آنها دیگر از هدفون های ساده استفاده نخواهند کرد. زیرا این هدفون علاوه بر کاهش صدا برای سلامت گوش شما نیز مفید است. به عنوان مثال، در حین سفر، گوش دادن به صداهای با فرکانس پایین برای مدت طولانی می تواند به گوش شما آسیب برساند. اما اگر در حین رانندگی هدفون را روشن کرده و در گوش خود قرار دهید، اگر به موسیقی گوش نمی دهید و فقط از هدفون برای جلوگیری از شنیدن صدای بیرون استفاده می کنید، می توانید از گوش خود در برابر آسیب محافظت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.