چند نوع یو پی اس وجود دارد و چگونه کار می کند؟

۳,۱۴۸ بازديد


یو پی اس دارای ساختار و تکنولوژی های متفاوتی است.

انواع و کاربردهای یو پی اس چیست؟

الف- نوع یو پی اس (UPS) با توجه به تکنولوژی محیطی

از نظر تکنولوژی ساخت، انواع UPS به دو دسته کلی یو پی اس آفلاین و یو پی اس آنلاین تقسیم می شود.

خط تعاملی (1

به عبارت ساده در این نوع یو پی اس تا زمانی که قطعی برق وجود نداشته باشد و یا برق ورودی شهر در داخل یو پی اس تعریف شده باشد، یو پی اس با ایزوله سازی و حذف نویز به طور مستقیم به خروجی دستگاه متصل می شود. و کنترل انعطاف پذیری ممکن است

در عین حال، جریان شارژ از طریق شارژر، باتری را در حالت آماده به کار نگه می دارد، به طوری که در صورت قطع برق یا نوسانات ورودی از محدوده، دستگاه را می توان در کمتر از 4-5 میلی ثانیه روشن کرد. سوئیچ یو پی اس به طور خودکار به باتری سوئیچ می شود و برق از باتری تامین می شود.

در این زمان که جریان متناوب برق شهری وصل شده و شرایط عادی برای استفاده از آن فراهم است، یو پی اس به صورت خودکار به برق شهری سوئیچ می کند و از آن برق دریافت می کند.

شکل زیر عملکرد این نوع یو پی اس را نشان می دهد:

در مدل آفلاین دو نوع یو پی اس داریم. 1- یو پی اس های تعاملی High Line 2- یو پی اس شبه سینوسی. تفاوت آشکار این یو پی اس ها در شکل موج آنهاست که در ادامه به تفصیل توضیح داده شده است.

مزایای فناوری Line Interactive

بازدهی بالا

قیمت پایین

اندازه های کوچک

حفاظت صحیح و تنظیم ولتاژ خوب

عمر باتری طولانی

معایب توپولوژی Line Interactive

با روشن شدن اینورتر چند میلی ثانیه تاخیر

انتقال سریع برخی از عیوب الکتریکی به مصرف کننده برای تجهیزات حساس مانند تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی چندان حساس نیست.

UP این اینترنت

یو پی اس های آنلاین را نیز می توان به دو نوع تقسیم کرد: تبدیل دوبل و تبدیل دلتا.

1- تکنولوژی تبدیل دوگانه

در این یو پی اس اینورتر دستگاه همیشه روشن است و در صورت وجود برق، ولتاژ برق یکسو شده را به ولتاژ متناوب تبدیل می کند و با قطع برق از ولتاژ باتری برای این کار استفاده می کند. . برق شهری فقط در مواقع اضطراری مانند خرابی اینورتر یا اضافه بار طولانی مدت به بار متصل می شود.

این مدل اینورتر از توان های 1 کیلو ولت تا توان های بالاتر 500 کیلو ولت تولید می شود.

مزایای تکنولوژی Double Conversion

امکان تولید در ظرفیت های بزرگ

مشخصه خروجی نزدیک به ایده آل است.

زمان تعویض صفر ثانیه است

حفاظت از بار کامل

معایب تکنولوژی تبدیل دوگانه

کارکرد مداوم قطعات باعث اتلاف انرژی، کاهش عمر آنها و کاهش توان مدار می شود.

قیمت سرد

کاهش عمر باتری به دلیل شارژ و دشارژ مداوم.

2- تکنولوژی تبدیل دلتا

در تکنولوژی تبدیل دلتا که در تصویر زیر نشان داده شده است تمام تکنولوژی آن تفاوت توان خروجی و برق شهری توسط یو پی اس تامین می شود و نسبت به تبدیل دوبل کارایی بیشتری دارد و برای تجهیزات پرقدرت استفاده می شود. .

شکل زیر تفاوت بین چرخه دلتا و چرخه دودویی را نشان می دهد.

انواع یو پی اس شرکت بهراد از نظر شکل موج خروجی

بسته به نوع ساخت، یو پی اس می تواند شکل موج پله ای یا شبه سینوسی و سینوسی تولید کند.

در گذشته حدود 15 تا 20 سال پیش کسب و کار یو پی اس پیشرفتی نداشت و از نوع و شکل موج یو پی اس استفاده می شد اما مشکل اصلی آن این بود که محدوده ورودی کمی داشت و شکل موج از این نوع بود. شکل موج خروجی برای برق مناسب نیست. در حالی که شهر از خاموشی رنج می برد، تصاویر روی مانیتور یا صفحه نمایش روی صحنه قرار می گیرد.

و به طور کلی برای رایانه های شخصی و مشاغل توصیه نمی شود. این پاپ ها برای دوربین مدار بسته و کرکره برقی استفاده می شود. این نوع یو پی اس در ظرفیت های 500 تا 2000 ولت و در مدل های با باتری داخلی و خارجی موجود می باشد. نوع یو پی اس مدل LT200 شبه سینوسی است، این نوع یو پی اس زیاد استفاده نمی شود، اما قیمت این نوع یو پی اس نسبتا کمتر است.

شکل موج سینوسی کامل

شکل موج سینوسی کامل شبیه شکل موج شهری است، بنابراین برای همه دستگاه ها مناسب است و هارمونیک تولید نمی کند. شکل موج خروجی ایده آل برای یک اینورتر سینوسی است و در زیر نشان داده شده است:

این توان متناوب است، یعنی دامنه آن 50 بار و منفی 50 بار در ثانیه تغییر می کند. شکل موج یو پی اس کمی با شکل موج صحیح که به آن «اعوجاج هارمونیک» می گویند متفاوت است. هر چه جریان هارمونیک یو پی اس کمتر باشد، ویژگی های آن بهتر است.

به عنوان مثال، اعوجاج هارمونیک مدل UPS LT900II کمتر از 5 درصد است.

UP صنعتی

یو پی اس صنعتی یک منبع تغذیه حفاظتی است که در صنایع و شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم ها برای حفظ ثبات و بهبود در فرآیندهای تولید و کارایی صنعتی بسیار مهم هستند. یو پی اس صنعتی با ارائه منبع تغذیه پایدار و پشتیبان گیری در هنگام قطع و نوسانات برق از از دست رفتن داده ها، آسیب تجهیزات و خاموش شدن عملیات حیاتی جلوگیری می کند. یو پی اس صنعتی با راندمان بالا کار می کند و می تواند بارهای سنگین و تجهیزات صنعتی را تحویل دهد. یو پی اس صنعتی با کمک فناوری پیشرفته و قطعات با کیفیت، پایداری و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می دهد. یو پی اس های صنعتی معمولا در محیط های سخت و سخت مانند دمای بسیار بالا یا پایین، رطوبت بالا، ارتعاشات و ارتعاشات کار می کنند. یو پی اس صنعتی از اختلالات و آسیب های احتمالی جلوگیری می کند و به کسب و کار امکان می دهد با زمان پاسخگویی سریع به نوسانات و قطع برق ادامه دهد. در نتیجه یو پی اس های صنعتی برق و پشتیبانی پایداری را در زمان قطع برق فراهم می کند و به ادامه عملیات صنعتی اجازه می دهد و تلفات ناشی از قطع برق را کاهش می دهد. با توجه به اهمیت بنگاه های صنعتی و بزرگ، استفاده از یو پی اس های صنعتی راهکاری اساسی و ضروری در زمینه حفاظت از توان صنعتی محسوب می شود.

یو پی اس های ساخت شرکت پویا تکنیک افزار دارای فناوری تعاملی آنلاین هستند و با توجه به مشخصات داده شده می توان آنها را مناسب ترین دستگاه برای اکثر کاربردهای یو پی اس دانست، لازم به توضیح است که یو پی اس آنلاین این شرکت LT900II در دو سری عرضه می شود. برج ها مدل های برج رک. همانطور که در تصویر بالا می بینید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.