ارائه قطعات کرکره برقی و عملکرد آنها

۶۱۱ بازديد


مکانیسم عملکرد کرکره برقی به این صورت است که موتور کرکره برقی برگ ها را از طریق برق متصل به آن به حرکت در می آورد و درب به سمت بالا یا پایین حرکت می کند. برای اینکه کرکره برقی کار کند باید اجزای مختلف دست به دست هم دهند و در این مقاله به اجزا و عملکرد آنها در کرکره برقی پرداخته شده است.

حتماً کرکره های دستی استفاده شده در مغازه های قدیمی را دیده اید. کرکره ها آهنی بود و مانوئل را بالا و پایین می کردند. با پیشرفت تکنولوژی، این گونه درب ها مدرن شدند و به کرکره های برقی تبدیل شدند که با کنترل از راه دور باز یا بسته می شوند. از کرکره برقی در مکان های مختلف مانند درب پارکینگ، درب مغازه، پنجره، انبار و غیره استفاده کنید. این نوع کرکره های غلتکی دارای مزایایی از جمله استفاده آسان، امنیت بالا، مقاومت در برابر باد، طوفان و باران و راحتی بیشتر هستند که باعث استفاده گسترده از آنها شده است.اما کرکره برقی از اجزای مختلفی ساخته شده است. با ایپاکو همراه باشید.

دوبلورها اوریسی تی

با توجه به کاربردهای مختلفی که برای سیستم برق وجود دارد، درب ها به روش های مختلفی ساخته و به فروش می رسند. در ادامه، برق بیشتری معرفی شد:

کرکره برقی آلومینیومی : این نوع کرکره برقی در رنگ های مختلف موجود است و در مکان های مختلف قابل استفاده است. پرده های آلومینیومی برقی بسیار مقاوم در برابر ضربه، آب و حرارت هستند و در هر محیطی قابل استفاده هستند.

کرکره برقی گالوانیزه با فوم: ویژگی مهم این نوع کرکره برقی عایق رطوبتی و صوتی است که به دلیل استفاده از فوم فشرده در کرکره فولادی و آلیاژ منیزیم می باشد. این لایه ضخامت کمی دارد و فوم در بین آن تزریق می شود. ورق های این نوع کرکره برقی 8 سانتی متری و در چندین رنگ و طرح موجود می باشد.

آبکاری پلی کربنات: این نوع شارژر در انواع مختلفی مانند آبکاری پلی کربنات، لوله اضافی، لوله فولادی و لوله آلومینیومی وجود دارد و در دو نوع شفاف و شفاف تولید می شود.

کرکره برقی آکوستیک: این نوع کرکره برقی در برابر صداهای مختلف بسیار مقاوم بوده و کاملا عایق می باشد. کرکره برقی آکوستیک در شرایطی استفاده می شود که باید از عبور صدا جلوگیری کرد و در انواع مختلف تولید کرد.

کرکره برقی غیر از موارد ذکر شده، انواع دیگری نیز دارد: کرکره برقی سکشنال، کرکره برقی فلزی، کرکره برقی شفاف، شیشه برقی و ... که دارای خواص ویژه ای هستند و در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی قطعات کرکره برقی

مکانیسم عملکرد کرکره برقی به این صورت است که موتور در کرکره برقی پره ها را با برق متصل به آنها به حرکت در می آورد و درب به سمت بالا یا پایین حرکت می کند. برای کارکرد کرکره برقی باید اجزای مختلفی دست به دست هم بدهند که در زیر و عملکرد آنها در کرکره برقی ذکر شده است.

شارژر

موتور را می توان ابتدایی ترین قسمت کرکره برقی دانست که وظیفه آن تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی است و موتور با کنترل از راه دور فعال شده و تیغه ها را به سمت بالا و پایین حرکت می دهد. موتور کرکره برقی انواع مختلفی دارد که شامل موتورهای مرکزی، لوله ای و جانبی می شود. بسته به محل کرکره برقی و میزان استفاده می توان از هر نوع موتوری استفاده کرد. ویژگی های هر موتور در زیر توضیح داده شده است.

موتور مرکزی: اگر کرکره دستی قدیمی دارید می توانید با نصب موتور آن را به کرکره برقی تبدیل کنید. در بیشتر موارد، موتوری که برای روشن کردن برق استفاده می شود، موتور مرکزی است. موتورهای مرکزی به راحتی نصب می شوند و برای کرکره های موتوری با وزن متوسط ​​استفاده می شوند. ضریب توان این گونه ماشین ها بر حسب کیلوگرم بیان می شود.

موتور ساید: اگر کرکره برقی مورد استفاده شما وزن زیادی دارد، حتما باید موتور ساید باشد. این خودرو قابلیت حمل وزنه های سنگین را دارد و در هنگام بالا و پایین بردن درب فشار زیادی به خودرو وارد نمی شود و عمر دستگاه افزایش می یابد. این موتورها روی صفحه نصب می شوند.

موتور لوله ای: این نوع موتور یکی از انواع موتورهای پرکاربرد در ساخت کرکره برقی می باشد که برای ورودی های کوچک با رفت و آمد کم استفاده می شود. نصب و راه اندازی موتورهای لوله ای نیاز به دقت و دقت دارد و این موتورها از نظر طراحی استوانه ای بوده و بر روی محوری در داخل محور چرخشی نصب می شوند. برخلاف موتور گریز از مرکز، در این نوع موتور، واحد نیرو نیوتن است.

تیغه کرکره برقی

قسمت دیگر کرکره مغازه تیغه است که در اصل قسمت اصلی کرکره است و از مواد مختلفی ساخته شده است. تیغه ها در آلومینیوم، گالوانیزه و پلی کربنات موجود می باشند که هر کدام برای اهداف خاص خود استفاده می شوند. همچنین چاقوها از نظر شکل ظاهری به صورت فوم تک جداره، دوجداره، سوراخ دار، پل دوجداره، فوم دوجداره به بازار عرضه می شوند.

اتو برقی بسته

آنها را داخل ریل ها قرار دهید و دو طرف تیغه را داخل این ریل ها قرار دهید تا از ساییدگی یا آسیب دیدن تیغه ها در هنگام تا شدن جلوگیری شود. ریل ها نیز در دو نوع قلع و معمولی از آهن و آلومینیوم تولید می شوند. ریل های مخصوص برای تیغه های آلومینیومی و پلی کربنات استفاده می شود.

شفت شیر ​​برقی

لازم است تیغه در حین نورد در محفظه قرار گیرد که به آن محفظه دوک می گویند. سایز شفت کرکره برقی در موتورهای مختلف متفاوت است و اگر موتور از نوع لوله ای باشد شافت مورد استفاده باید سایز 8 و در موتورهای ساید سایز 11 باشد.

برق

موتور کرکره برقی به گیرنده دستگاه متصل است، بنابراین دستورات موتور به گیرنده منتقل می شود و تیغه به سمت بالا و پایین حرکت می کند. علاوه بر این، دستورات ارسال شده به موتور توسط گیرنده قابل کنترل است.

کلاهک انتهایی برقی

تکیه گاه چرخشی متصل به صفحه باعث می شود شفت حول محور چرخش حرکت کند. این قطعه به بلبرینگ متصل شده و لوله مرکزی را به حرکت در می آورد.

کرکره برقی

برای اینکه تیغه های کرکره برقی هنگام بالا و پایین رفتن صدا ایجاد نکند، از یک قطعه پلاستیکی به نام Caps در اطراف تیغه ها استفاده شده است که صدا و اصطکاک تیغه ها را متوقف می کند.

جعبه کرکره برقی

برای نصب ریل کرکره برقی به دو باکس برای دو طرف چهارچوب درب نیاز داریم. این جعبه ها باید کاملاً تراز و با ابعاد مناسب در دو طرف کرکره برقی قرار گیرند. چسباندن جعبه نیاز به دقت و توجه زیادی دارد و نصاب کرکره برقی باید به این موضوع توجه کند.

در این مقاله قسمت های مختلف کرکره برقی توضیح داده شده است. در پایان قابل ذکر است که برای نصب محفظه برقی به نصابی که در این کار حرفه ای باشد نیاز است زیرا اجزای محفظه برقی به صورت اصولی و صحیح در جای خود قرار می گیرند و نیستند. هنگام کار با هر مشکلی مواجه می شوند.

انواع جدید پرده برقی و قطعات آن

کرکره های سنتی هنگام باز و بسته شدن صدا ایجاد می کنند، بنابراین دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. پنجره های معمولی عالی هستند و کرکره ها از یک ورق ساخته می شوند و نصب آنها بسیار دشوار است. پنجره های برقی جدیدتر دارای تیغه های آلومینیومی یا گالوانیزه هستند که بین کرکره ها می لغزند و در حین کار صدای کمی ایجاد می کنند. در داخل با درج های مو یا لاستیکی استفاده می شود. این پنجره از اجزای زیر تشکیل شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.