کمربند طبی یا کمربند کرست چیست؟

۳۴۴ بازديد

کمربند طبی می تواند ابزار موثری برای محافظت از ستون فقرات و کمک به بهبود درد در ناحیه کمر بیمار باشد. در ادامه این مطلب کلینیک فیزیوتراپی فانتوم
می خواهیم در مورد انواع کمربند طبی (کاربرد و بررسی کمربند طبی و هزینه کمربند طبی) به طور کامل صحبت کنیم.

کمربند طبی یا کمربند کرست چیست؟

کمربند طبی یا کرست کمری وسیله ای پوشیدنی است که برای حمایت از کمر و ستون فقرات در شرایطی مانند کمردرد، تنگی کانال نخاعی، بیرون زدگی دیسک بین مهره ای و غیره استفاده می شود. این مواد با استفاده از نوارهای نواری یا الاستیک بسته می شود.

بسته به نیاز بیمار، نوع سازنده کمربند پزشکی می تواند سفت، نیمه سفت و انعطاف پذیر باشد، برای بیماران تحت درمان یا افرادی که برای انجام کارهای روزانه نیاز به حمایت در ناحیه ستون فقرات دارند مفید باشد.

چه زمانی می توانم از کمربند طبی استفاده کنم؟

استفاده از کمربند طبی زمانی است که کمر نیاز به حمایت خارجی دارد. بیماری ها و آسیب های مختلفی وجود دارد که می تواند بر سلامت ستون فقرات تأثیر بگذارد. راه های مختلفی برای درمان کمردرد وجود دارد که یکی از آنها استفاده از کمربند طبی است. استفاده از کمربند طبی و شکل آن (زمان استفاده، نوع کمربند) البته باید توسط پزشک بررسی شود.

کمربند دیسک پزشکی

رایج ترین کمربند طبی یا کرست کمری برای بیماران فتق دیسک کمر. کمربند طبی با کاهش حرکت ستون فقرات و ستون فقرات باعث کاهش درد و التهاب در ستون فقرات بیمار می شود. به همین دلیل است که معمولاً از کمربند پزشکی برای بهبود بیماری دیسک کمر استفاده می شود. اورتینو سازنده بهترین کمربند طبی برای کاهش التهاب دیسک کمر طبق مدل آمریکایی می باشد.

کمربند طبی برای درمان رگ به رگ شدن ستون فقرات

اگر شما یا شخص دیگری مشکل ستون فقرات دارید، کمربند طبی می تواند به عنوان یک راه حل موقت برای حمایت از ستون فقرات در نظر گرفته شود. این تسمه ها اغلب برای کاهش فشار روی کمر، حمایت از عضلات و کاهش ناهماهنگی طراحی شده اند.

هنگام جستجوی کمربند پروازی، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

کیفیت ساخت - مطمئن شوید که کمربند از مواد با کیفیت خوب ساخته شده است که به پوست اجازه تنفس می دهد و همچنین دوام و استحکام خوبی دارد.

حمایت از ستون فقرات: اگر مشکلات خاصی در ناحیه ستون فقرات دارید، کمربند حمایت از ستون فقرات را که توسط پزشک یا متخصص تایید شده است تهیه کنید.

اندازه گیری دقیق: اندازه تسمه را با دقت اندازه گیری کنید تا از دقت و کارایی اطمینان حاصل کنید.

قابل تنظیم: بند قابل تنظیم به شما این امکان را می دهد که دقیقاً اندازه خود را تنظیم کنید.

توصیه های پزشکی: قبل از استفاده از هر کمربند یا سایر تجهیزات پزشکی، همیشه بهتر است با پزشک یا فیزیوتراپیست مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای شرایط شخصی خود تعیین کنید.

تاثیر کمربند طبی در درمان کمردرد ناشی از فتق دیسک و سیاتیک

کمربند طبی با کاهش حرکت ستون فقرات و عضلات کار می کند. کمربند دیسک کمر برای کمردرد، آرتریت یا بیماری دیسک کمر استفاده می شود. بیشترین تاثیر کمربند طبی در درمان کمردرد ناشی از دیسک و سیاتیک کاهش درد است. علاوه بر این از تسمه های طبی نیز برای تثبیت ستون فقرات پس از شکستگی یا جراحی استفاده می شود که تاثیر زیادی در روند بهبودی این بیماری ها دارد. استفاده از کمربند طبی بعد از جراحی ستون فقرات یکی از مهم ترین دغدغه های بعد از جراحی ستون فقرات است.

انواع کمربند طبی برای درمان کمردرد و دیسک بین مهره ای (نام و طبقه بندی کمربندهای طبی)

کمربندهای طبی از روی نخاعی که حمایت می کنند نامگذاری می شوند. در این نام، o مخفف orthoses، S مخفف ساکروم، L مخفف کمر، T مخفف توراسیک و C مخفف دهانه رحم است.

کمربند LO از مهره های کمری، کمربند LSO از مهره های کمری-خاجی و کمربند TLSO از مهره های خلفی پشتیبانی می کند. مجموعه ای از کمربندهایی که تمام مهره های ستون فقرات را پشتیبانی می کند و از دو قسمت پشتی و جلوی قوی تشکیل شده است و در شکستگی های شدید ستون فقرات و عمل های بزرگ استفاده می شود. برخی از ارتزها مانند کمربندهای ژاکت بادی (ژاکت های کل بدن)، ارتزها (CTO و CO) را نیز جزو کمربندهای طبی طبقه بندی می کنند. همه این نوع کمربندها موجود است و می توانید آنها را در اورتینو خریداری کنید.

وظیفه اصلی این کمربند حمایت از مهره های گردن است. کمربندهای طبی را می توان با تجویز پزشک متخصص و یا بدون تجویز پزشک از مرکز ارتوپدی فنی تهیه کرد. کمربندهای بدون نسخه و نسخه ای در دسترس هستند و استفاده از این کمربندهای پزشکی طبق دستورالعمل برای جلوگیری از آسیب بیشتر به ستون فقرات مهم است. این مقاله بر روی کمربندهای تجویزی یا پزشکی توصیه شده توسط پزشکان تمرکز دارد. برای هر نوع درمان کمردرد یا بیماری کمر کمربند مخصوصی وجود دارد که با توجه به شرایط و علائم باید توسط پزشک متخصص تعیین شود.

ساخت انواع بانداژ طبی

کمربند تروکانتریک، این کمربند برای درد مفصل ساکروایلیاک یا تثبیت شکستگی لگن تجویز می شود.

کمربند لومبوساکرال و ساکروایلیاک این کمربند برای تثبیت کمر استفاده می شود.

کرست، این نوع کمربند، کمر را خشک و راحت نگه می‌دارد، کمربند کوتاه برای کمردردهای خفیف و نوع بلند آن برای مشکلات ناحیه تحتانی سینه‌ی ستون فقرات مناسب است.

کمربند خشک (انعطاف پذیر)، این نوع کمربند برای بهبود کمردرد و تثبیت ستون فقرات توصیه می شود. البته این مدل تسمه در انواع مختلفی وجود دارد که برخی از آنها کمربند طبی خشک هستند:

ویلیام

ژاکت رانی

افزایش فشار خون

ژاکت قالبی

تسمه بالابر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.