طرز تهیه سیر ترشی کاراملی لذیذ

۲,۷۶۰ بازديد


ترشی نوعی چاشنی است که در دستور العمل های مختلف و با طعم های مختلف در سراسر جهان تهیه می شود. ترشی سیر کاراملی نوعی ترشی است که با سیر، سرکه و شکر درست می شود. دستور تهیه سیر ترشی با کارامل در این قسمت است.

ترشی کاراملی سیر یکی از ترشی های پرطرفدار در بین مردم است و تبدیل آن به یک ترشی خوشمزه زمان زیادی نمی برد. بعد از 20 تا 30 روز می توانید سیر ترشی کاراملی را در کمترین زمان درست کنید و با انواع غذاها سرو کنید، اما هر چه طولانی تر باشد بهتر است. دستور تهیه ترشی سیر کاراملی شده بسیار آسان است و زمان زیادی نمی برد. در این مطلب طرز تهیه ترشی سیر کاراملی شده را با هم مرور می کنیم که با طعمی لذیذ می توانید انواع غذاها را سرو کنید. 

سیر ترشی را می توان با انواع غذاها همراه با نان یا برنج سرو کرد. معمولا سیر ترشی همراه با آبگوشت و کله پاچه سرو می شود. برای تهیه این ترشی نیاز به مواد اولیه زیادی ندارید و از 4 ماده اولیه استفاده می کنید که سیر مهمترین آنهاست. seyfikar.com

قطعات

500 گرم گوشت گوسفند با دانه

2 کیلوگرم سیر

2 قاشق غذاخوری نمک

1.5 لیتر سرکه قرمز

طرز تهیه سیر ترشی کاراملی با طعم عالی

برای تهیه سیر ترشی کاراملی ابتدا سیر را بشویید. سپس یک قابلمه را تا نیمه بجوشانید و روی اجاق بگذارید. وقتی آب به جوش آمد سیر را به تابه اضافه کنید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا سیر در آب جوش بپزد.

بعد از 10 تا 15 دقیقه سیر را آبکش کرده و با آب سرد بپوشانید و له کنید. یک حوله بردارید و سیر را روی حوله قرار دهید تا خشک شود. حالا یک تابه مناسب بردارید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

سپس شکر را به تابه اضافه کنید و بپزید تا کاراملی شود و رنگ کاراملی بگیرد. در حالی که شکر کاراملی می شود، کاسه را با دسته تکان دهید تا شکر حل شود. از قاشق استفاده نکنید.

نمک و سرکه را به کاسه اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. وقتی کارامل یا شکر کاملا در سرکه حل شد، سیر را داخل آن بریزید. برای این کار سیر را در ظرف مورد نظر بریزید و مخلوط را داخل آن بریزید.

بعد از 20-30 روز ترشی شما آماده است و می توانید آن را با غذا سرو کنید. برای مشاهده ترشی های مختلف و خوشمزه روی لینک مقاله کلیک کنید.
فروش عمده ترشی سیر کاراملی در شرکت تولیدی بازرگانی یزدفودی. جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.