پیچ و مهره های فولادی مقایسه مهره ها و پیچ های فولادی ضد زنگ

۶۶ بازديد



از نظر فلزی و دانه ای برای استفاده در مناطق با آلودگی بالا مانند شهرها و نزدیک بزرگراه ها و نزدیک دریاهای مرطوب مناسب است. دانستن کیفیت اتو کمک زیادی به شما در انتخاب نوع طناب و بذر مناسب می کند. برای اطلاع از قیمت پیچ و مهره استیل با پیچ و مهره آرتا همراه باشید.


آیا می توان پیچ و مهره های فولادی را رنگ کرد؟

پیچ های فولادی ضد زنگ معمولاً نیازی به رنگ آمیزی ندارند، به خصوص اگر یک پوشش محافظ اضافی اضافه شود. با این حال، در صورت تمایل، می توان آنها را برای پنهان کردن پیچ رنگ کرد یا برای استحکام و دوام بیشتر به آن اضافه کرد. این پوشش باید با دقت انتخاب شود، زیرا استفاده از مواد اشتباه می تواند منجر به خوردگی موضعی شود. خوردگی موضعی می تواند یکپارچگی پیچ را تهدید کند.

آیا می توان از توپ های فولادی در تجهیزات آلومینیومی استفاده کرد؟

استفاده بسیار خوب از فولاد ضد زنگ استفاده از آن در لوازم آلومینیومی است

آیا می توان از پیچ های فولادی ضد زنگ در مس استفاده کرد؟

یکی دیگر از کاربردهای پیچ های فولادی ضد زنگ این است که می توان از آنها در قطعات برنجی استفاده کرد. برخی از پیچ های فولادی ضد زنگ برای افزایش استحکام با برنج آبکاری می شوند. اگرچه فرآیند نصب پیچ های فولادی و مسی بسیار دشوار است، اما همچنان می توان از پیچ های فولادی با مس برای مصارف عمومی مانند پروژه های ساختمانی استفاده کرد.

چرا از پیچ و مهره فولادی در ماشین آلات استفاده می شود؟

پیچ ها و مهره های فولادی دستگاه بخشی از پیچ هایی هستند که برای اتصال قطعات دستگاه استفاده می شوند. آنها معمولاً از نظر قطر باریک و از انتها به انتها رزوه می شوند. این پیچ ها در سوراخ های از پیش سوراخ شده قرار می گیرند. پیچ های ماشینی نیز مانند سایر پیچ ها در انواع سر و شکل های مختلف وجود دارد. آنها همچنین در مواد مختلفی از جمله فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی، فولاد گالوانیزه و نایلون ساخته می شوند.

فولاد ضد زنگ به دلیل مقاومت خوب در برابر خوردگی و توانایی مقاومت در برابر دماهای بالا شناخته شده است. فولاد کربن معمولی زمانی که در معرض رطوبت قرار می گیرد زرد می شود. اما باید بدانید که فولاد ضد زنگ در اثر رطوبت آسیب نمی بیند. برای ایجاد مقاومت در برابر خوردگی، فولاد معمولی را با سایر عناصر به ویژه کروم مخلوط می کنند. هنگامی که فولاد حاوی بیش از 10٪ کروم باشد، به عنوان فولاد ضد زنگ طبقه بندی می شود.

هنگامی که پیچ و مهره های فولادی ضد زنگ در معرض رطوبت قرار می گیرند، کروم به جای زنگ زدن اکسید می شود. در این حالت یک لایه محافظ تقریبا نامرئی روی فلز ایجاد می کند. ابتدایی ترین نوع فولاد ضد زنگ ترکیبی از آهن و کروم است. به همین دلیل است که به آن فولاد ضد زنگ فریتی می گویند. به همین دلیل از پیچ و مهره های فولادی در ساخت ماشین آلات بسیار استفاده می شود.

پیچ فولادی فن با کیفیت

برای درک بهتر گریدهای پیچ فولادی، مشخصات پیچ فولادی گریدهای 304 و 316 را در ادامه این قسمت مطالعه کنید.

پیچ فولادی 304

اکثر پیچ ها و مهره های خودرو از فولاد ضد زنگ 18/8 یا فولاد 304 ساخته شده اند. این فولاد، مانند اکثر انواع فولاد ضد زنگ، تا حدی آلیاژ می شود تا به جای فریت نیکل، ساختار بلوری آستنیتی ایجاد کند. فولاد ضد زنگ آستنیتی نشکن و محکم است. شکل دادن به آن نیز آسان است. به همین دلیل استیل 304 رایج ترین نوع فولاد ضد زنگ است. از آنجایی که فولاد ضد زنگ 18/8 آنیل شده است، مغناطیسی نیست. یک نسخه کم کربن از فولاد ضد زنگ 304 (به نام 304L) در محیط های خورنده استفاده می شود.

پیچ فولادی 316

اتصالات فولادی 316 در صنایع مختلفی که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی، افزایش مقاومت پارگی و جوش پذیری بالا دارند، استفاده می شود. برخی از صنایعی که از پیچ فولادی 316 استفاده می کنند عبارتند از:

تجهیزات پردازش مواد غذایی

تجهیزات فرآیند شیمیایی

نیمکت و تجهیزات آزمایشگاهی

ماشین آلات لاستیک، پلاستیک، خمیر و کاغذ

تجهیزات کنترل آلودگی

اتصالات قایق و همچنین دریچه ها و پمپ ها

مبدل های حرارتی

صنایع شیمیایی و نساجی

خازن ها و مخازن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.