همه چیز مربوط به لباسشویی

۱۲ بازديد


این روزها آشپزخانه ها انواع ماشین دارند. حالا این ماشین ها نه تنها آشپزی می کنند بلکه خودشان ظرف ها را هم می پزند! با این حال، بایدها و نبایدهایی در مورد استفاده صحیح از ماشین لباسشویی وجود دارد که باید بدانید و از هدر رفتن درآمد، آب و انرژی در خانه با استفاده صحیح جلوگیری کنید.

ماشین ظرفشویی چگونه ظرف های ما را می شویند؟!

ماشین ظرفشویی ماشینی است که ظروف کثیف را شسته و تمیز می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را بارگیری کنید، مواد شوینده دستی اضافه کنید، چرخه شستشو را تنظیم کنید و دکمه "روشن" را فشار دهید. اما ماشین ظرفشویی برخی از وظایف خاص را نیز به تنهایی انجام می دهد، از جمله:

پر از آب است.

آب را با سرعت زیاد پاشیده و آن را از طریق نازل ها مجبور می کند تا ظروف را تمیز کند

فاضلاب را حذف می کند.

با پاشیدن آب بیشتر ظروف را می شویند.

هوا را برای خشک کردن ظروف گرم می کند. البته اگر هنگام راه اندازی دستگاه خود از شما خواسته باشید که این قسمت را انجام دهید.

علاوه بر این، ماشین ظرفشویی بر عملکرد آن نظارت می کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به خوبی کار می کند. تایمر مدت زمان هر چرخه را تنظیم می کند. یک سنسور دمای هوا را برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و خراب شدن ظروف نشان می دهد و سنسور دیگر نشان می دهد که سطح آب به اندازه کافی برای شروع شستشو و تخلیه بالا است. برخی از ماشین های ظرفشویی دارای سنسورهایی هستند که میزان آلودگی آب خروجی از ظروف را تعیین می کنند و اگر آب به اندازه کافی تمیز باشد، ماشین ظرفشویی می داند که ظروف تمیز شده اند.
 برای تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش با پایدار سرویس تهران تماس بگیرید.


میوه را بشویید

از مغازه داران بپرسید به شما خواهند گفت که همه ماشین های ظرفشویی میوه و سبزیجات را می شویند و یک سبد میوه دارند. دانستن اینکه این سبد میوه، به قول خرده فروشان، تنها طبقه اول ماشین ظرفشویی شماست. در واقع، چیزی که ماشین ظرفشویی را از ماشین ظرفشویی دیگر جدا می کند، توانایی آن در کار با آب سرد هنگام شستن میوه است. یعنی در ماشین ظرفشویی برنامه ای نصب شده است که می توان میوه ها را با آب سرد شستشو داد تا پنهان نشوند.

انواع ماشین ظرفشویی

به طور کلی سه نوع ماشین ظرفشویی وجود دارد: ماشین ظرفشویی توکار، ماشین ظرفشویی رومیزی و ماشین ظرفشویی ایستاده. ماشین ظرفشویی توکار را می توان به طور دائم در زیر سینک، بین کابینت، زیر کابینت نصب کرد (به شرطی که کابینت ها را جابه جا نکنید).

ماشین ظرفشویی های رومیزی معمولا در کابینت ها یا نزدیک سینک آشپزخانه قرار می گیرند و به راحتی قابل جابجایی هستند. ماشین ظرفشویی رومیزی را نیز می توان در کمد نگهداری کرد و در مواقعی که ظرف ها نیاز به شستن دارند در آشپزخانه نصب کرد. ماشین ظرفشویی برای رساندن آب به ماشین به یک شیر آب نیاز دارد و یک شلنگ تخلیه نیز باید در لوله تخلیه قرار داده شود.

مواردی که در هنگام خرید تجهیزات باید در نظر بگیرید

دوش گرفتن دست ها

اگر قصد خرید دارید، به دنبال ماشین ظرفشویی با بیشترین بازوهای اسپری باشید. مدل های مناسب دارای یک بازوی اسپری هستند، در حالی که مدل های بهتر دارای بیش از سه بازوی اسپری هستند.

استاندارد

به استاندارد توجه کنید اگر هنگام خرید ماشین ظرفشویی پول بیشتری می دهید و دستگاهی می خرید که کمترین انرژی را مصرف می کند و دارای برچسب انرژی است، دیگر نگران افزایش هزینه های آب و برق نباشید.

کم مصرف

مصرف برق ماشین ظرفشویی تا حد زیادی به فناوری استفاده شده در آن بستگی دارد. مصرف انرژی، هزینه های نگهداری و تعمیر از دیگر نکات قابل تامل است.

انتخاب یک دستگاه غیر استاندارد ممکن است در مرحله اول برای شما ارزانتر باشد اما هزینه های ثانویه آن گرانتر است و باید هر ماه پول بیشتری برای مصرف انرژی پرداخت کنید. پس اگر در حال حاضر بودجه کمی برای خرید خودروی مناسب دارید، خرید را به چند ماه بعد موکول کنید و یک دستگاه کامل و مناسب را به خانه ببرید.

سنسورهای الکتریکی و الکترونیکی و سنسورهای کنترلی

اخیراً در طراحی ماشین های ظرفشویی نوآوری هایی در ظاهر، کارایی، اصول بهداشتی و بهینه سازی مصرف انرژی مورد توجه قرار گرفته است. برندهای مختلفی از ماشین ظرفشویی در بازار وجود دارد که از نظر کارایی و طراحی بسیار متفاوت هستند. ماشین ظرفشویی با کنترل های لمسی و لمسی ماشین ظرفشویی های جدیدی هستند که در رنگ ها و طرح های مختلف درب موجود هستند.

وجود سنسور

ویژگی جدیدی که در ماشین ظرفشویی استفاده می شود سنسورها هستند. نقش سنسور افزایش بهره وری انرژی با تنظیم میزان آب مصرفی در ماشین ظرفشویی با توجه به میزان کثیفی ظروف است. در بیشتر موارد این ویژگی بر قیمت ماشین ظرفشویی شما تاثیری نخواهد داشت.

کاهش سر و صدا

یکی از ویژگی‌های جالبی که مصرف انرژی را کاهش می‌دهد این است که در برخی مدل‌ها می‌توان شروع شستشو را با تاخیر انجام داد و این امکان را می‌دهد که شستشو در زمانی که سطح انرژی پایین است روشن شود. این ویژگی باعث کاهش صدا در آشپزخانه می شود.

گزینه ها

ویژگی هایی مانند قفسه های قابل تنظیم، قفسه بالایی متحرک و وجود نواحی دندانه دار باعث افزایش تطبیق پذیری ماشین ظرفشویی می شود. به علاوه، مدل های سه کشو بهتر از مدل های قدیمی دو کشو هستند. این قفسه کوتاه برای فنجان یا ظروف دیگر که خیلی بلند نیستند ایده آل است. برخی از مدل ها طراحی سبد چاقوی بهتری دارند که برای استفاده بهتر از فضا می توان آن را به دو یا سه قسمت تقسیم کرد.

بیمه

در مورد گارانتی ماشین ظرفشویی دقت کنید که تمام جزئیات در گارانتی ذکر شده باشد، اکثر ماشین ظرفشویی ها دارای یک سال گارانتی قطعات و تعمیرات هستند. برخی از برندها دو سال گارانتی در نظر می گیرند، حتی برخی از کارخانه ها دوره های طولانی تری مانند سه تا پنج سال را برای گارانتی محصول در نظر می گیرند.

امکانات اضافی

ویژگی های جانبی خودروها متفاوت است و هر شرکتی ویژگی های متفاوتی را بر روی آن قرار می دهد تا محصولات خود را در خود جای دهد. برخی از این امکانات عبارتند از:

در برخی خودروها بازوهای سبدی که سبزیجات در آن قرار می گیرند متحرک بوده و امکان تغییر نحوه قرارگیری آنها در خودرو وجود دارد.

برخی از ماشین های ظرفشویی دارای سیستم خاصی به نام پولیش هستند. در مرحله نهایی آبکشی، ظروف با مایع پولیش پاشیده می شوند تا از کامل شدن شستشو و براق شدن ظروف اطمینان حاصل شود. این سیستم علاوه بر شفاف سازی ظروف، آنها را سریعتر خشک می کند.

برخی از ماشین های ظرفشویی از ریل های جدیدی برای افزایش استحکام و ایمنی سبدها استفاده می کنند که با استفاده از آن ها می توان سبد را به راحتی و بدون هیچ مشکلی - حتی در صورت پر شدن کامل - جدا کرد. زیرا ریل پایین عمیق است و این عمق پایداری کامل سبد را تضمین می کند و سختی برداشتن آن را از بین می برد.

تعدادی ماشین لباسشویی علاوه بر امکان شستشوی بسیار داغ. همچنین امکان تمیز کردن اضافی را برای مصرف کنندگان ناآگاه فراهم می کند.

برخی از ماشین های ظرفشویی مجهز به سیستم تایمر تاخیر هستند. همان سیستمی که امروزه در برخی ماشین لباسشویی ها می بینیم. این سیستم به شما امکان می دهد در صورت تمایل زمان ماشین لباسشویی را تنظیم کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.