رپورتاژ با کیفیت ترین غذای خشک سگ ایرانی

۸۵ بازديد

غذای خشک برای سگ‌ها به دلیل کاهش رطوبت، نگهداری طولانی‌تر و حفظ دندان‌ها مناسب است. همچنین، مشکلات گوارشی را کاهش داده و ترکیبات مغذی حیوان خانگی را فراهم می‌کند. اما نوع غذای مناسب بستگی به نیازهای خاص حیوان خانگی شما و به توصیه پزشک معتبر نیاز دارد. خوشبختانه تولید کنندگان ایرانی در کنار انواع شرکتهای خارجی در تولید غذاهای خشک برای سگ و نیز سایر حیوانات پیشرفتهای زیادی داشته اند  اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که اکنون به دنبال یک غذای با کیفیت ایرانی برای سگ دلبند خودتان هستید این مقاله برای شماست.

 

| پیشنهاد ویژه: خرید انواع غذای سگ با قیمت مناسب

 

غذا خشک ایرانی برای سگ ها

تهیه و تولید غذای خانگی برای سگ ها در ایران، به واقع غذایی است که توسط شرکت‌های معتبر با رعایت ژنتیک، شرایط محیطی و مسائل مربوط به نگهداری از سگ‌ها در داخل کشور تهیه می‌شود. این نوع تغذیه می‌تواند از مواد تازه تهیه شود، اما در حال حاضر بیشترین غذاهای مورد استفاده برای غذای خانگی سگ‌ها در ایران، شامل غذاهای آماده اعم از خشک، مرطوب، و کنسرو شده، همچنین انواع مکمل‌ها و تقویتی‌ها می‌باشد.

در فرایند تولید غذای خانگی برای سگ‌ها در ایران، تلاش می‌شود تا تمامی مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن سگ‌ها از جمله پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌ها و ویتامین‌ها در این غذاها تضمین شود تا سگ خانگی شما از مشکلات ناشی از کمبود غذا در امان باشد.

 

بهترین برندهای ایرانی غذای خشک سگ

در میان تمام برندهای تولید کننده ایرانی با توجه به نظر خریداران آزمایشات انجام شده  سابقه آنها می‌توانیم بگوییم که سه تا از این برندها می‌توانند به عنوان  با کیفیت‌ترین غذای خشک سگ ایرانی شناخته شوند.

  • برند غذا خشک فیدار

برند فیدار غذا خشک سگ را از بسته‌بندی‌های یک و نیم کیلوگرمی تا ۲۰ کیلوگرمی در بازار عرضه می‌کند. این محصولات با توجه به سن، اندازه و موارد دیگر قابلیت انتخاب دارند. غذا خشک فیدار از گوشت، مرغ، روغن سویا، گلوتن ذرت، برنج، فیبر، گل گاوزبان و امگا ۳ و سایر عناصر غذایی تهیه شده است.

 

  • برند غذا خشک نوتری پت

برند نوتری پت با تولید بسته‌های مختلف غذای خشک برای سگ، با توجه به نوع، سن، نژاد، و شرایط فیزیکی و سلامتی سگها، برای توله‌ها و سگ‌های بالغ، از ۵۰ گرم تا ۱۵ کیلوگرم، بسیار موفق بوده است. این برند عمدتاً در سه دسته غذای خشک، غذای خشک پروبیوتیک و غذای خشک تشویقی بسته‌های متنوعی را برای سرپرستان سگ‌ها عرضه کرده است.

 

  • برند غذا خشک مفید

برند مفید از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در زمینه تولید خوراکی برای حیوانات آغاز کرده و با تولید غذاهای مختلف در گروه‌های مختلف خود را ثابت نموده است. غذای مفید به صورت بسته های ۱، ۲، ۴ و ۱۰ کیلوگرمی در سه مدل غذای خشک عادی، پریمیوم و سوپر پرمیوم در بازار عرضه می‌شوند. همچنین مفید برای سگ‌ها، غذای خشک برای هر دو گروه بالغ و نابالغ و حتی جوان را تولید می‌کند. در این میان، بسته‌های غذایی برای تصفیه دستگاه گوارش سگ‌ها نیز در تولیدات برند مفید وجود دارد که به لحاظ کیفیت، قابل توجه است.

 

 

 

مزایای غذای خشک سگ ایرانی

برای حفظ سلامت دهان و دندان‌های سگ‌ها، بهترین غذای سگ ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از مواد بافت سفت و تردی تشکیل شده است. این مواد باعث ایجاد دندان‌های سالم و سفیدتر در سگ‌ها می‌شود و نیاز کمتری به جرم‌گیری دندان برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

 

غنی بودن غذای سگ ایرانی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، یکی از فواید اصلی آن است. مصرف این غذاها توانایی تأمین نیازهای مغذی بدن سگ‌ها را دارد و به سلامت آن‌ها کمک می‌کند.

غذای سگ ایرانی نه تنها قیمت کمتری نسبت به نوع خارجی دارد، بلکه به اندازه کافی انرژی مورد نیاز برای فعالیت روزانه سگ‌ها را فراهم می‌کند و اضافه وزن را جلوگیری می‌کند.

این نوع غذا به راحتی قابل نگهداری و جابه‌جایی است، به‌طوری‌که می‌توانید آن را در سفرها همراه داشته و در صورت مشاهده سگ‌های بی‌پناه، آن‌ها را نیز تغذیه کنید.

مقدار مصرف غذای خشک برای سگ‌ها باید مطابق با سن، وزن، وضعیت جسمی، عقیمی و نژاد آن‌ها تعیین شود؛ بنابراین قبل از اقدام به تامین این غذاها، بهتر است با دامپزشک مشورت کنید.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.