راه اندازی تلفن شبکه

۳۸ بازديد

تلفن های ثابت نسل جدیدی از تلفن های خانگی هستند که از نظر کاربرد و کارایی، انقلابی بزرگ در صنعت مخابرات محسوب می شوند. این دستگاه ها از اینترنت برای انتقال صدا استفاده می کنند و از طریق فناوری VoIP (Voice over IP) کار می کنند. با VIP، صدا از طریق شبکه منتقل می شود و شما نیازی به کابل و خطوط ارتباطی آنالوگ ندارید. در این مقاله به نحوه راه اندازی تلفن تحت شبکه خواهیم پرداخت. تا انتها با ما همراه باشید.

تلفن شبکه چیست؟

Voice over Internet Protocol (VoIP) یکی از پیشرفت های عملی در فناوری است که می تواند هزینه های شرکت ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. VoIP مخفف Voice over IP است و به نوعی از سیستم تلفنی اشاره دارد که به جای سیستم های تلفن قدیمی استفاده می شود. ارتباط با تلفن های VoIP تفاوت قابل توجهی با سایر تلفن ها دارد. اگر هنوز از این سیستم استفاده نمی کنید، سعی کنید در اسرع وقت یک تلفن شبکه در کسب و کار خود راه اندازی کنید.

از نظر عملکرد، تلفن های تحت شبکه با تلفن های آنالوگ (که ما در خانه از آنها استفاده می کنیم) بسیار متفاوت هستند. کیفیت صدای HD یکی از مزایای این دستگاه ها برای گروه های کاری است. انواع کلیدهای کنترل تماس مانند انتقال، نگه داشتن، پاسخگویی و تماس خودکار، مسدود کردن تماس های دریافتی و ... از دیگر ویژگی های تلفن تحت شبکه است.

راه اندازی کنفرانس های صوتی و تصویری را فراموش نکنید (البته اگر دوربین داخلی ندارید). همچنین بسیاری از این گوشی ها از بلوتوث داخلی پشتیبانی می کنند و می توانید انواع هدفون های بی سیم را به آن ها متصل کنید. این ویژگی برای کسانی که به چت هندزفری علاقه دارند بسیار مهم است.

در عصر امروز، بسیاری از شرکت ها تلفن های نت را روانه بازار می کنند. سیسکو، پلی کام، آوایا و آلکاتل از جمله برندهایی هستند که در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن دارند. از آنجایی که بسیاری از این تلفن ها از پروتکل SIP پشتیبانی می کنند، می توانید هر یک از آنها را انتخاب و پیکربندی کنید.

نصب VIP پیش نیازهایی دارد که یکی از آنها نصب بستر اینترانت یا LAN است. همچنین باید مواردی مانند تعداد پورت های سوئیچ، PoE، پورت های Gig، نوع کابل و غیره را به دقت بررسی کنید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود بیشترین بهره را از سیستم ویپ خود ببرید.

برای راه اندازی گوشی به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

برای راه اندازی تلفن شبکه با هر برندی به تجهیزات شبکه و ابزارهای خاص نیاز داریم. انتخاب اصولی این دستگاه ها کیفیت عملکرد سیستم را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و عملکرد گوشی را بهبود می بخشد. مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای ساخت یک سیستم تلفن تحت شبکه شامل دروازه VoIP (خارجی یا به صورت کارت تلفن) و دستگاه های داخلی (تلفن IP، تلفن نرم افزار یا مبدل VoIP) می باشد. مرکز تماس شبکه مانند هسته سیستم است و به نام IP نیز شناخته می شود. این مرکز تماس دارای دو نرم افزار و سخت افزار می باشد. دروازه همچنین یکی از دستگاه های پیکربندی VoIP است که برای برقراری ارتباط با پسوندهای سیمی یا آنالوگ استفاده می شود. اگر هر یک از اینها در دسترس نباشد، نصب، پیکربندی و استفاده از تلفن VIP عملا غیرممکن خواهد بود.

مزایای تلفن های تحت شبکه چیست؟

تلفن های تحت شبکه مزایای زیادی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

نصب سریع و آسان

این گوشی ها به صورت خودکار تمام تنظیمات لازم را از طریق شبکه اصلی یا IP PBX دریافت می کنند. این یکی از ویژگی های این گوشی ها است که باعث صرفه جویی در زمان و کاهش خطاهای احتمالی تنظیمات می شود.

نیازی به اتصال مجدد کابل نیست

در شرکت ها و سازمان های دارای شبکه داخلی می توان از گوشی با همان کابل ها استفاده کرد و نیازی به کابل کشی مجدد نیست. برای این منظور معمولاً دو پورت شبکه در تلفن های IP تعبیه می شود.

بالاترین کیفیت

بیشتر مکالمات تلفنی انجام شده در یک پلت فرم مخابراتی با سر و صدا و سردرگمی همراه است. چون زیرساخت های قدیمی دارند و لوله هایشان فرسوده است. اما تلفن های موجود در شبکه نیستند و صدا و تصویر را با کیفیت بالا منتقل می کنند. زیرا سیگنال را به صورت دیجیتال ارسال و دریافت می کنند. می توانید به طور خودکار کیفیت را بر اساس اندازه پهنای باند شبکه تنظیم کنید.

انعطاف پذیری هنگام حرکت

اگر کاربران تصمیم بگیرند اتاق خود و در نتیجه شبکه خود را جابجا کنند، به راحتی می توانند این کار را انجام دهند. آنها می توانند تلفن IP خود را بردارند و هر کجا که بخواهند به پورت شبکه متصل شوند. در این صورت نیازی به تغییر شماره داخلی و تنظیمات گوشی نیست.

راه های قطع تماس تحت شبکه چیست؟

تا چند وقت پیش شرکت ها و گروه های کاری مجبور بودند از مراکز سخت افزاری و آنالوگ برای ایجاد مرکز تماس استفاده کنند. با این حال، ظهور فناوری VoIP انقلابی در این زمینه ایجاد کرده است. اکنون مدیران می توانند با نصب یک سرور IP و استفاده از تجهیزات VIP به راحتی ارتباط خود را با مشتریان سازماندهی کنند. اما سوال اینجاست: چه ابزارهایی برای این کار لازم است؟

ابتدا باید یک سرور شبکهخریداری و نصب کنید. برای این منظور می توانید از بسیاری از مبادلات IP برندهای مختلف مانند سیسکو و پلی کام استفاده کنید. مزیت استفاده از Center این است که نیازی به خرید دروازه ندارید. از آنجایی که این سانترال‌ها از SIP پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید برندهای مختلف تلفن شبکه را به مجموعه تجاری خود اضافه کنید.
برای راه اندازی تلفن تحت شبکه با دایان نت تماس بگیرید.



راه دیگر استفاده از نرم افزارهایی مانند ایزابل است. در این صورت باید این نرم افزار را روی سیستم کامپیوتر خود نصب کرده و مشترک شوید. تمام سخت افزارها باید به طور ویژه به این ترتیب آماده شوند. البته سرورهای نرم افزاری نسبت به مراکز شبکه انعطاف پذیرتر هستند. اما در نهایت شما می توانید هر کدام را انتخاب کرده و در نمونه کار خود بگنجانید.

برای استفاده از مبادله تلفن IP نیازی به راه اندازی یک شبکه کامپیوتری جدید ندارید. به عبارت دیگر، همان شبکه LAN که در دفتر، اداره یا سازمان خود راه اندازی کرده اید، مسئولیت مرکز تماس شما را بر عهده خواهد داشت. از سوی دیگر، شما نیازی به اینترنت پرسرعت ندارید. زیرا حتی سرویس های معمولی نیز می توانند ارتباطات شما را بهینه کنند.

اکنون همه چیز آماده است و نوبت به خرید و راه اندازی گوشی رسیده است. سپس به سلیقه، بودجه، اندازه کسب و کار و نیاز شما بستگی دارد. شما می توانید با جستجوی ساده در بازار انواع مختلف این گوشی ها را بررسی کرده و مدل مورد نظر خود را خریداری کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که می توانید از لپ تاپ، تلفن، تبلت و رایانه های رومیزی برای برقراری تماس با مشتریان در مراکز تماس آنلاین استفاده کنید. یک برنامه ویژه روی دستگاه خود نصب کنید و به خطوط شهری در بسته کاری خود دسترسی سریع داشته باشید. به این ترتیب می توانید از خارج از مجتمع تماس دریافت کنید یا حتی از طریق خطوط تلفن تماس بگیرید. تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت است!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.