انواع قفل برقی چیست و چگونه کار می کند؟

۴۱ بازديد


یکی دیگر از مسائلی که از قدیم الایام برای مردم بسیار مهم بوده است، بحث ایمنی و حفظ جان و مال از دست سارقان است. این کار در گذشته با استفاده از ابزار ساده زنجیری و آهنی انجام می شد.

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و گسترش صنایع و سیستم های امنیتی، قفل های جدیدی وارد بازار شده است که کار را آسان کرده است. قفل برقی یکی از وسایل امنیتی جدید است که این روزها با توجه به ساختمان مسکن طرفداران زیادی پیدا کرده است. این قفل ها با برق کار می کنند و بسته به نوع سیستمی که در آن طراحی شده اند، می توان آنها را از راه دور کنترل کرد.

در این مقاله می خواهیم علاوه بر ارائه انواع قفل های الکترونیکی، مزایا و معایب آن ها را بررسی کنیم. برای آشنایی بیشتر با این قفل تا انتها با ما همراه باشید.

قفل برقی و آب و برق

یکی از انواع قفل های فعلی قابل نصب بر روی درب های مختلف، قفل برقی نام دارد. این قفل یکی از وسایلی است که با نصب بر روی انواع درب اتوماتیک پارکینگی امنیت آنها را افزایش می دهد. اکثر جک های متصل به درب ها پس از بسته شدن امکان باز شدن با فشار زیاد را دارند. بنابراین با نصب قفل برقی روی درب می توان این مشکل را برطرف کرد. از آنجایی که این قفل ها با انرژی الکتریکی کار می کنند، عملکرد آنها نیز از طریق جریان الکتریکی کنترل می شود. انواع قفل های برقی با توجه به عملکرد و ساختاری که دارند برای نصب بر روی درب مراکز امنیتی، درب ورودی بانک و درب پارکینگ مناسب می باشند. در متن زیر انواع مختلف این قفل ها را شرح می دهیم.

انواع قفل برقی

قفل های برقی بسته به طرح و نوع آن ها انواع مختلفی در بازار موجود است. در این صورت می توانید از هر نوع با توجه به نیاز و سلیقه خود استفاده کنید.

مستعمره الکترونیکی صحیح

قفل ستونی نوعی قفل برقی است که بدنه آن از فولاد گالوانیزه می باشد. این قفل با توجه به نوع خود استحکام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد قطعات و لوازم مربوط به زبانه این کمد نیز از جنس برنج می باشد

قفل استعماری در ابتدای تولید توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرد اما پس از مدتی به دلیل مشکلات واردات به راحتی در دسترس نبود. این نوع قفل با توجه به عملکردی که دارد امنیت درب ورودی را کاملا تضمین می کند و به زور باز نمی شود. اما این قفل نیز مانند هر وسیله جانبی دیگری باید به درستی نگهداری و استفاده شود.

قفل الکترونیکی با زبانه

این نوع قفل یکی از محبوب ترین قفل های شناخته شده در بین ایرانیان است. در واقع مزایای بیشتری نسبت به سایر قفل های الکترونیکی دارد که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

نحوه نصب روکش زبانه به این صورت است که آن را به وسط درب متصل کنید. در این حالت با کمک دکمه روی بدنه گیر کرده و در را بسته است. همانطور که گفته شد، این نوع عملکرد قفل، سیستم پیچیده و پیچیده ای نیست، بنابراین به راحتی بر روی انواع درب ها قابل نصب است. یکی از نقاط ضعف اصلی تب، نمایان بودن تب است. سازندگان قفل الکترونیکی با ایجاد نوع جدیدی از قفل به نام قفل سیزا سعی در حل این مشکل داشته اند.

قفل برقی برای شما

این نوع قفل که به قفل سر گاو نیز معروف است، نوعی قفل با روکش محافظ است. جنس این قفل گالوانیزه بوده و دارای روکش گالوانیزه می باشد. از این رو یکی از بادوام ترین قفل های برقی است و در برابر آب و هوای بد و تغییرات دما بسیار مقاوم است.

نوع عملکرد قفل برقی سیزا بدون نیاز به برنامه یا سیستم خاصی از طریق کابل به مدار فرمان دستگاه مورد نظر متصل می شود. این قفل به صورت خودکار و از طریق ریموت کنترل کار می کند.

قورباغه برقی با پیچ

قفل ددبولت یکی از بهترین انواع قفل های الکترونیکی است. استفاده از این قفل برای انواع درب رایج بوده و به صورت پیش فرض بر روی درب های چوبی و فلزی نصب می شود. این قفل به نسبت قیمتی که دارد از نظر سخت افزاری و امنیتی با کیفیت بالا می باشد.

قفل الکترومغناطیسی

امروزه اکثر ادارات اداری و شرکت های تجاری به روشی مدرن و با استفاده از آخرین تکنولوژی ساخته می شوند. استفاده از درب های شیشه ای یکی از لوازمی است که در شرکت های در حال بازسازی رواج یافته است. از آنجایی که استفاده از قفل فیزیکی در این نوع درب ها سازگار نیست، از قفل های الکترومغناطیسی استفاده می شود.

بست های مغناطیسی با توجه به نیرویی که می توانند تحمل کنند به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

به طور پیش فرض، این قفل توانایی تحمل 600 پوند نیرو را دارد. بنابراین، اگر قصد استفاده از درب بزرگ را دارید، بهتر است از قفلی با ظرفیت بار 1200 پوندی استفاده کنید.

این قفل به دلیل قابلیت قفل های مغناطیسی در عملکرد سنسورهای حرکتی و باتری های پشتیبان، روی بسیاری از درب های شیشه ای استفاده می شود.

قفل برقی در جلو

قفل های برقی جلو برای نصب بر روی درب های نسوز مناسب هستند. به عنوان مثال، این کلیدها برای استفاده در هنگام آتش سوزی مناسب هستند. کلیدهای فشاری به طور پیش فرض قفل هستند، اما باید مطمئن شوید که هیچ وسیله الکتریکی یا مکانیکی وجود ندارد که از فرار اضطراری در هنگام آتش سوزی جلوگیری کند.

اگر متوجه شده اید، اکثر درب های خروج اضطراری در ساختمان های بزرگ قفلی در قسمت بیرونی نصب نمی کنند. دلیل آن ممکن است عدم محدودیت برای بیرون رفتن در مواقع خطر باشد. امروزه با توجه به قوانین ایمنی ساختمان، استفاده از درب های اضطراری برای انواع ساختمان های بزرگ الزامی است. بنابراین استفاده از قفل های فشاری برای نصب روی این درب ها ضروری است. در صورت لزوم، امکان اتصال یک سیستم کنترل دسترسی مدرن به این قفل ها وجود دارد.
برای خرید قفل برقی با دیلاک تماس بگیرید.

قفل برقی با قرقره

قفل های کویل تقریباً مشابه قفل های استاندارد هستند. در واقع تفاوت آنها وجود کابل برق در قفل برقی با هسته سیم پیچی است که قفل را به منبع برق متصل می کند. این نوع قفل را نمی توان روی درب های شیشه ای نصب کرد.

دو راه برای اتصال سیم برق به منبع برق وجود دارد. اتصال از طریق در یا سیم کشی روی دیوار دو راه ساده برای اتصال است.

قفل برقی با روکش سیم پیچ

قفل های اصلی تقریباً مشابه قفل های معمولی هستند. در واقع تفاوت آنها وجود کابل برق در سیستم برق است که صدای دایره ای دارد که قفل را به منبع برق متصل می کند. چنین قفل هایی را نمی توان روی درهای شیشه ای نصب کرد.

دو راه برای اتصال سیم برق به منبع برق وجود دارد. اتصال از طریق لولای در یا سیم کشی دیوار دو روش رایج اتصال هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.