آبکاری پساب صنعتی و آبکاری تصفیه فاضلاب

۲ بازديد


تصفیه فاضلاب صنایع گالوانیزه. محلول های مورد استفاده در صنعت گالوانیزه با اندکی تفاوت به عنوان سم خطرناک برای موجودات زنده عمل می کنند. پساب تولید شده در این کارخانه ها بیشتر سمی است. آنها به قدری سمی هستند که تزریق مستقیم آنها به فاضلاب و کانال های شهری باعث صدمات جدی می شود. بنابراین هدف از تصفیه فاضلاب حذف فاضلاب به گونه ای است که بر حیات جانوری و گیاهی تأثیری نداشته باشد و طبیعت را حفظ کند.

مهمترین انواع گالوانیزه فاضلاب به شرح زیر می باشد

ضایعات اسیدی و قلیایی که در نتیجه چربی زدایی و شستن سطوح فلزی که گالوانیزه روی آنها انجام می شود به وجود می آید.

گازهای حاصل از شستشوی مواد آبکاری پس از هر مرحله آبکاری؛ نیکل مس همیشه موادی مانند روی یا سیانید وجود دارد.

علاوه بر شستشوی آب از مرحله شستشو آبکاری، برخی از ترکیبات سمی فلزات سنگین می توانند از لوله های آبکاری آب شسته شوند.

کاهش پساب حاصل از صنعت آبکاری

میزان فاضلاب در صنعت رنگ را می توان با موارد زیر کاهش داد:

زمان چرخه طولانی

استفاده از استخرهای جریان ثابت، لوله کشی مدار بسته (پمپ زدن آب در مدار بسته) و جریان آبشاری.

از پایه های صحیح استفاده کنید

استفاده از عوامل مرطوب کننده

کرم را می توان در فاضلاب آبکاری به صورت کرم شش ظرفیتی یا اسید کارمیک یافت که باید قبل از شروع فرآیند تصفیه به کرم سه ظرفیتی تبدیل شود.

سیانید همچنین می تواند توسط گاز کلر یا ترکیبات کلردار در یک محیط قلیایی اکسید شود، بنابراین دو مرحله زیر در تصفیه شیمیایی فاضلاب آبکاری مورد مطالعه قرار می گیرد:

الف) اکسیداسیون سیانید

ب) روشن کردن کرم

اکسیداسیون سیانید در یک محیط قلیایی با pH حدود 10.5 تا 11 با گاز کلر یا ترکیبات حاوی کلر انجام می شود، معمولاً با نصب PH متر اتوماتیک در مخزن اکسیداسیون که می تواند مواد قلیایی را تزریق کند یا کلر را به دستور تزریق کند. از جمله اتصال به شیرهای مغناطیسی یا الکتریکی.

علاوه بر الکترودهای PH متر، حوضچه های اکسیداسیون سیانید به یک میکسر نسبتاً پر سرعت نیز مجهز شده اند. هنگامی که الکترود PH متر دستور ورود مواد قلیایی را صادر می کند، الکترود دیگری به نام ORP دستور می دهد تا ترکیبات کلر را با ولتاژ 600 میلی ولت وارد کند. بنابراین سیانید در فاضلاب اکسید می شود.
برای پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی با ارکان گستر تماس بگیرید.

تصفیه فاضلاب کارخانه

در یک کارخانه الکترولیز، جریان فاضلاب ممکن است دائمی یا موقت باشد و هر کدام به طور متفاوتی درمان می شوند. فرآیند اکسیداسیون، کل زمان مورد نیاز برای اکسیداسیون حداکثر 15 تا 20 دقیقه است، اما اگر مانعی در جریان فاضلاب وجود دارد، در پایان کار ابتدا سعی کنید مواد آزاد شده از صفحه سیانور را در استخر جمع آوری کنید. ، سپس آماده کنید. pH در استخر و افزودن ترکیبات کلر پس از آن، سیانید موجود در جریان اکسید می شود.

برای احیای کرم 6 ظرفیتی یا اسید سرمیک موجود، ابتدا باید PH فاضلاب را کاهش داد و سپس با تزریق مواد اکسید کننده مانند بی سولفیت سدیم، کرم سه ظرفیتی را از فاضلاب جدا کرد.

ابتدا، تحت کنترل یک PH متر خودکار، اسید تا زمانی که PH به حدود 2.5 یا 4 کاهش یابد (در 400-450 میلی ولت، احیا کننده فرمان مانند بی سولفیت و غیره تزریق می شود) تزریق می شود.

بازیابی مارها و تصفیه ضایعات دندان همانطور که در مورد تصفیه پسماند سیانید ذکر شد می تواند به صورت جریان مداوم یا پس از درمان انجام شود. لازم به ذکر است که کنترل pH را می توان به صورت دستی یعنی بدون نیاز به pH متر یا الکترود ORP انجام داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.