لوگو چیست؟

تيتر خبري

لوگو چیست؟

۴۵ بازديد


لوگو یک نشانه گرافیکی است که می تواند به عنوان علامت، نماد، متن یا ترکیبی از آنها طراحی شود.

این علامت گرافیکی توسط شرکت های تجاری، تولیدی و صنعتی و همچنین مشاغل کوچک و متوسط ​​برای معرفی سریع محصولات و خدمات خود به مخاطبان استفاده می شود.

لوگو می تواند ترکیبی از حروف، نمادها و نمادهایی باشد که چهره و شخصیت برند را نشان می دهد.

ایجاد یک لوگوی زیبا و موثر برای شناخته شدن یک برند توسط مخاطبان بسیار مهم است. برای طراحی لوگو برند خود با فریلنس پروژه تماس بگیرید.


بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری شماست.

به لوگوها، لوگوها، برندها و علائم تجاری نیز گفته می شود. و هویت سازمان

در بیشتر موارد، تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن نامی به ذهن خطور می کند، به عنوان مثال: کوکاکولا، نایک، اپل و غیره.

انواع لوگو

طراحی لوگو را می توان بر اساس استفاده از عناصری مانند متن، شکل و ... به سه گروه کلی تقسیم کرد:

استفاده از تصاویر اپل مانند (آیکون ها، نمادها، پیکتوگرام ها).

استفاده از نوع: لوگو، علامت کلمه: استفاده از نام شرکت و ارائه خارج از فونت های سنتی: لوگو/مونوگرام دیزنی یا توییتر، طرح تک حرفی یا مخفف برند/نوع پایه: استفاده از طراحی نام شرکت یا برندسازی به صورت گرافیکی برای اجرا

ترکیب متن و تصویر (لوگوی ترکیبی): مانند پیتزا

ویژگی های یک طراحی لوگوی خوب و موفق:

یک طرح خوب و موفق باید دارای ویژگی های زیر باشد:

اعتبار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند یک رابطه دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (علامت تجاری و برند) و شرکتی که به آن ارجاع می دهد برقرار کند.

باید با موضوع، مفهوم و ویژگی های برند مطابقت داشته باشد و به سرعت معنای خود را به مخاطب منتقل کند.

بادوام و پایدار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و در طول زمان، در مقابل طرح ها و مدهای مختلف، دوام خود را از دست ندهد.

انعطاف پذیر: یک طرح خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تک رنگ) و رنگی چاپ شود و در اندازه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بدون اینکه ظاهر و معنای آن تغییر کند.

یک طرح خوب و موفق را می توان در وب سایت و به صورت چاپی بدون مشکل استفاده کرد.

باید بتواند حقوق مالکیت خود را به صورت قانونی تثبیت کند، یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.

و به طور خلاصه می توان گفت که طراحی لوگو باید ساده و رسا، منحصر به فرد و مرتبط با پرونده تجاری باشد، باید از نظر بصری جذاب باشد و با مخاطب ارتباط برقرار کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.