لوگو یک نشانه گرافیکی است که می تواند به عنوان علامت، نماد، متن یا ترکیبی از آنها طراحی شود.
این علامت گرافیکی توسط شرکت های تجاری، تولیدی و صنعتی و همچنین مشاغل کوچک و متوسط برای معرفی سریع محصولات و خدمات خود به مخاطبان استفاده می شود.
لوگو می تواند ترکیبی از حروف، نمادها و نمادهایی باشد که چهره و شخصیت برند را نشان می دهد.
ایجاد یک لوگوی زیبا و موثر برای شناخته شدن یک برند توسط مخاطبان بسیار مهم است. برای طراحی لوگو برند خود با فریلنس پروژه تماس بگیرید.
بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری شماست.
به لوگوها، لوگوها، برندها و علائم تجاری نیز گفته می شود. و هویت سازمان
در بیشتر موارد، تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن نامی به ذهن خطور می کند، به عنوان مثال: کوکاکولا، نایک، اپل و غیره.
انواع لوگو
طراحی لوگو را می توان بر اساس استفاده از عناصری مانند متن، شکل و ... به سه گروه کلی تقسیم کرد:
استفاده از تصاویر اپل مانند (آیکون ها، نمادها، پیکتوگرام ها).
استفاده از نوع: لوگو، علامت کلمه: استفاده از نام شرکت و ارائه خارج از فونت های سنتی: لوگو/مونوگرام دیزنی یا توییتر، طرح تک حرفی یا مخفف برند/نوع پایه: استفاده از طراحی نام شرکت یا برندسازی به صورت گرافیکی برای اجرا
ترکیب متن و تصویر (لوگوی ترکیبی): مانند پیتزا
ویژگی های یک طراحی لوگوی خوب و موفق:
یک طرح خوب و موفق باید دارای ویژگی های زیر باشد:
اعتبار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند یک رابطه دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (علامت تجاری و برند) و شرکتی که به آن ارجاع می دهد برقرار کند.
باید با موضوع، مفهوم و ویژگی های برند مطابقت داشته باشد و به سرعت معنای خود را به مخاطب منتقل کند.
بادوام و پایدار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و در طول زمان، در مقابل طرح ها و مدهای مختلف، دوام خود را از دست ندهد.
انعطاف پذیر: یک طرح خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تک رنگ) و رنگی چاپ شود و در اندازه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بدون اینکه ظاهر و معنای آن تغییر کند.
یک طرح خوب و موفق را می توان در وب سایت و به صورت چاپی بدون مشکل استفاده کرد.
باید بتواند حقوق مالکیت خود را به صورت قانونی تثبیت کند، یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.
و به طور خلاصه می توان گفت که طراحی لوگو باید ساده و رسا، منحصر به فرد و مرتبط با پرونده تجاری باشد، باید از نظر بصری جذاب باشد و با مخاطب ارتباط برقرار کند.
- ۰ ۰
- ۰ نظر