بیزوکس چیست؟

تيتر خبري

بیزوکس چیست؟

۳,۰۰۱ بازديد

 از چه ماده ای ساخته شده است؟ آیا انواع مختلفی از Bizox وجود دارد؟ همه این سوالات اغلب در مورد این ماده شگفت انگیز پرسیده می شود. امروزه از این نوع محصولات در موارد مختلفی استفاده می شود. مهمترین آنها پوست و زیبایی است. Bizox به دلیل محتوای کلاژن خود، عموماً تأثیر قابل توجهی بر روی پوست و اجزای آن دارد. در زمینه مراقبت از پوست استفاده از آن به عنوان مرطوب کننده پوست حائز اهمیت است. اصولا محصولات زنبورداری دارای خواص غیر معمول و خاصی هستند. در مقاله خواص عسل چیست به بررسی و ارائه خواص عسل پرداختیم. در این مقاله به بررسی و معرفی بیزوکس می پردازیم. با شاهزاده بمان

Bizox چیست؟

Bisox یک موم طبیعی است که توسط زنبورهای عسل از جنس Apis تولید می شود. این موم توسط 8 غده تولید کننده موم در قسمت های داخلی سپر معده زنبور کارگر به پولک تبدیل می شود که به داخل کندو می گذرد. اندازه غدد مولد زنبورعسل به سن زنبورکار بستگی دارد و پس از پروازهای روزانه زیاد، غدد به تدریج شروع به آتروفی می کنند، یعنی ضعیف می شوند. کارگران کندو پولک ها (فلس ها) را جمع آوری کرده و از آنها برای ساخت سلول های ذخیره عسل و محافظت از لاروها و شفیره های کندو استفاده می کنند. بزوکس جدید در ابتدا شیشه ای و بی رنگ است، پس از جویدن توسط زنبورهای کارگر از کندو، کدر و آلوده به گرد و غبار، با ترکیب روغن گرد و غبار و بره موم به تدریج زرد یا قهوه ای می شود. اندازه این واکس حدود سه میلی متر (0.12 اینچ) عرض و 0.1 میلی متر (0.0039 اینچ) ضخامت دارد و برای تهیه یک گرم بیسوکس به حدود 1100 عدد نیاز داریم.

از نظر شیمیایی، بیسوکس عمدتاً از استرهای اسید چرب تشکیل شده است (استر یک ترکیب شیمیایی است که از یک اسید (آلی یا معدنی) به دست می‌آید که در آن حداقل یک گروه -OH (هیدروکسیل) با یک گروه O-قلیایی (قلیایی) جایگزین می‌شود. آنها همچنین می‌توانند از 4-6 کربن تا 22-26 کربن و روغن از چربی طبیعی مشتق شوند). زنبورهای کارگر از بیزوکس برای ساخت سلول های لانه زنبوری استفاده می کنند. برای ترشح توسط زنبورهایی که موم تولید می کنند، دمای محیط کندو باید 33 تا 36 درجه سانتی گراد (91 تا 97 درجه فارنهایت) باشد. مقدار عسل مورد استفاده زنبورها برای تولید Bezox به طور دقیق مشخص نشده است. در کتاب «تولید، برداشت، فرآوری و محصولات موم زنبور عسل» نوشته ویلیام ال کوگشال و راجر اِی مورس که در آمازون موجود است، گفته شده است که احتمالاً 1 کیلوگرم موم زنبور عسل برای نگهداری 22 کیلوگرم (49 پوند) عسل استفاده می شود.

با استفاده از bizox

بیزوکس از دوران ماقبل تاریخ به عنوان اولین پلاستیک، و بعداً به عنوان ماده روان کننده و ضد آب، در ریخته گری موم برای فلز و شیشه، به عنوان پولیش چوب و چرم و تولید موم، به عنوان یک ماده اصلی در لوازم آرایشی و به عنوان یک ماده هنری در نقاشی انکوستیک (نقاشی مومی) مورد استفاده قرار گرفته است. Bizox ایمن برای مواد غذایی است، مقدار بسیار کمی مواد سمی مشابه موم گیاهی دارد و برای استفاده در اکثر کشورها و اتحادیه اروپا با شماره E و کد E901 تایید شده است.

موم بیزوکس از دیرباز برای ساخت شمع استفاده می شده است. زیرا به راحتی و تمیز می سوزد و "شمع عید پاک" - یکی از مهم ترین اعیاد مسیحیان - به طور سنتی ساخته شده و هنوز هم در این مواد استفاده می شود. گفته می شود که شمع های موم بیزوکس نسبت به سایر واکس ها برتری دارند زیرا طولانی تر و طولانی تر می سوزند، خم نمی شوند و هوای اطراف خود را تمیز می کنند. بسیاری از شمع های مورد استفاده در مراسم مذهبی کلیساهای کاتولیک و ارتدکس از موم زنبور عسل ساخته شده اند. در جراحی ارتوپدی نیز کاربرد دارد. در صورت لزوم، برای جلوگیری از خونریزی روی استخوان استفاده می شود. در روغن کاری کفش و مبلمان می توان از این واکس به صورت کمپلکس، محلول و یا مخلوط با روغن نباتی استفاده کرد. آنها همچنین می توانند از موم های مخلوط برای نقاشی با موم استفاده کنند. به ترکیب موم و سایر مواد اشاره دارد. از موم سفید می توان به عنوان موم طبیعی نیز استفاده کرد. از طرفی از موم مخلوط با چوب کاج برای از بین بردن مو استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای ساخت فلز استفاده کرد، فلزی که برای اتصال گردنبند استفاده می شود. موم بیسوکس زمانی برای ساخت استوانه های گرامون استفاده می شد. می توان از آن برای احراز هویت گواهینامه های حقوقی یا سلطنتی و اسناد دانشگاه استفاده کرد، مانند گواهی تمبر که اعتبار دانشگاه را پس از تکمیل مدرک دوم اعطا می کند. از موم های سفید و شفاف برای تهیه غذا، لوازم آرایشی و دارویی استفاده می شود. سه نوع محصول مومی زرد، سفید و مومی هستند. موم زنبور عسل محصول سبز رنگی است که در موم زنبور عسل یافت می شود، موم سفید موم زرد معطر یا تصفیه شده است و موم سفید با الکل درمان می شود. در آشپزی به عنوان پوشش پنیر استفاده می شود. با آب بندی و آب بندی هوا از زوال (خود رشدی) محافظت می شود. موم بیسوکس می تواند به عنوان یک افزودنی غذایی E901 استفاده شود، تا حدودی به عنوان یک نور عمل می کند، برای جلوگیری از آب و جدا کردن آن و یا برای محافظت از سطح برخی میوه ها استفاده می شود. واکس E901 را می توان در کپسول های ژلاتینی نرم نیز استفاده کرد. بیسوکس نیز یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده دندان های طبیعی است. استفاده از موم در مراقبت از پوست و لوازم آرایشی در حال افزایش است. یک مطالعه آلمانی نشان داد که موم‌ها در صورت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب (معمولاً مبتنی بر روغن) عملکرد بهتری دارند. موم های بیزوکس در ترمیم لب، براق کننده لب، لوازم آرایشی، ترمیم پوست و ترکیب پوست استفاده می شود. همچنین در لوازم آرایشی مانند سایه چشم، رژگونه و خط چشم استفاده می شود. موم زنبور عسل نیز یک عنصر مهم در موم های ریش و محصولات مراقبت از مو است که موها را درخشان و سالم نگه می دارد.

بیزوکس پوست را التیام و نرم می کند و یک عامل ضد باکتری است. این می تواند به شما در مبارزه با شرایطی مانند آکنه، خشکی پوست، اگزما و علائم کشش کمک کند. موم خام زنبور عسل می تواند به شما در ایجاد لوسیون ها و مرطوب کننده ها برای مراقبت از پوست کمک کند. Bizox همچنین می تواند به عنوان یک ضد آفتاب موثر عمل کند. استفاده از آن در محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مفید و ضروری است. داشتن یک مرطوب کننده طبیعی پوست یکی از مهم ترین مسائل برای خانم ها خواهد بود. استفاده از لوازم آرایشی می تواند به سلامت پوست آسیب برساند. مواد طبیعی و سالم این مکمل ها بسیار مهم هستند زیرا سلامت پوست را حفظ می کنند. بیزوکس یک مرطوب کننده پوست بسیار قوی است. داشتن روغن های مفید برای پوست به خنک و شاداب نگه داشتن پوست کمک می کند.


رجوع به مقاله: https://exirchemi.com/product/beeswax-white-yellow/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.