علل ناتوانی جنسی چیست و چگونه درمان می شود؟

۵۳۴ بازديد


ناتوانی جنسی حالتی است که در آن مرد نمی تواند نعوظ کافی برای مقاربت را حفظ کند یا اصلاً نمی تواند به آن دست یابد.

در این شرایط فرد می تواند تمایل خود را برای داشتن رابطه ارضا کند اما به دلیل مشکلات خاصی نمی توان آلت تناسلی خود را صاف کرد که به آن افتادگی مردانه می گویند.

ناتوانی جنسی یکی از مشکلات رایج جنسی در مردان است و در اکثر افراد دیده می شود. ناتوانی جنسی در بیشتر موارد به عنوان یک نعوظ ناقص یا سایر شرایط نعوظ دیده می شود که می توان آن را درمان کرد.

البته گاهی اوقات این ناتوانی می تواند دائمی باشد و قابل درمان نیست، البته اکثر موارد اختلال نعوظ با درمان قابل درمان است.

اختلال نعوظ یکی از مسائلی است که ذهن بسیاری از مردان را به خود مشغول کرده است. زندگی افرادی که از این عارضه رنج می برند به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و در موارد شدید، خانواده آنها می تواند از بین برود.

مردانی که این مشکلات جنسی را دارند دچار استرس و اضطراب، افسردگی، اعتماد به نفس پایین و مشکلاتی از این دست می شوند و با گذشت زمان آثار اجتماعی و روانی این ناتوانی در آنها آشکار می شود.

با افزایش سن این ناتوانی افزایش می یابد به طوری که افراد بالای 50 سال بیشتر از جوانان دچار این معلولیت می شوند.

در این مقاله دکتر کیوان آقامحمدپور قصد داریم شما را با ناتوانی جنسی، علائم ناتوانی جنسی، درمان ناتوانی جنسی، داروهای گیاهی درمان ناتوانی جنسی و موارد مهم دیگر آشنا کنیم تا راه حل مشکل را بشناسید و از آن استفاده کنید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

ساخت و ساز چیست و چگونه ساخته می شود؟

نعوظ آلت تناسلی مرد را نعوظ آلت تناسلی می گویند. برای اینکه این اندام جنسی به نعوظ برسد، باید هماهنگی بین قسمت های مختلف بدن وجود داشته باشد. اختلال نعوظ یکی از شایع ترین مشکلات جنسی در مردان است.

مردان فقط به این دلیل که می‌خواهند نمی‌توانند نعوظ داشته باشند. در عوض، برای دستیابی به نعوظ، باید هماهنگی بین اعصاب محیطی و مرکزی، مغز، رگ‌ها و عروق خونی، جریان خون به آلت تناسلی، هورمون‌های خون و روان فرد وجود داشته باشد.

وقتی همه این قسمت‌ها با هم هماهنگ باشند، دو جسم اسفنجی داخل آلت تناسلی پر از خون می‌شوند و آلت تناسلی را سفت و منبسط می‌کنند.

وجود هر نوع مشکلی در قسمت های فوق الذکر منجر به عدم نعوظ مناسب فرد می شود و فرد دچار ناتوانی جنسی می شود.

به عنوان مثال، اگر فردی استرس یا افسردگی داشته باشد، ممکن است نتواند مراحل ورود را کامل کند. به این نوع ناتوانی، ناتوانی روانی می گویند.

علائم ناتوانی جنسی در مردان

علائم ناتوانی جنسی با دانستن اینکه چه کسی می تواند بداند آیا این مشکل را دارد یا نه، وجود دارد.

علائم ناتوانی جنسی مردان عبارتند از:

کاهش میل جنسی

مشکل در حفظ سختگیری

مشکل در نعوظ

اگر هر یک از علائم ذکر شده در بالا را تجربه کردید، باید خودتان را درمان کنید و از یک متخصص درمان نعوظ کمک بگیرید.

علل ناتوانی جنسی

دلایل زیادی می تواند باعث شود که فرد دچار ناتوانی جنسی شود. در زیر هر یک از این دلایل را به اختصار توضیح می دهیم.

بیماری های عصبی

چندین بیماری عصبی وجود دارد که می تواند خطر مشکلات جنسی را افزایش دهد، از جمله ناتوانی جنسی در مردان. یکی از مواردی که بر قدرت مغز تأثیر می گذارد وضعیت اعصاب است. این شرایط می تواند در حرکت فرد اختلال ایجاد کند و از رانش او جلوگیری کند.

از جمله اختلالات عصبی منجر به ناتوانی جنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بیماری خودایمنی ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس

بیماری پارکینسون

آلزایمر

سرباره

تومورهای طناب نخاعی uye uropi

دیابت

یک عارضه جدی دیابت در مردان مشاهده می شود با افزایش طول مدت دیابت در مردان، خطر ابتلا به اختلال نعوظ در این مردان نیز افزایش می یابد.

کنترل قند خون برای افراد دیابتی بسیار مهم است. کنترل قند خون و عدم افزایش آن بر اختلال نعوظ نیز تأثیر می گذارد، بنابراین اختلال نعوظ در مردانی که قند خون بالایی دارند دیده می شود که مشکل جنسی محسوب می شود.

بسیاری از مردم نمی دانند برای درمان ناتوانی جنسی در مردان مبتلا به دیابت به کجا مراجعه کنند. سوال رایجی که مردم می پرسند این است که برای درمان اختلال نعوظ به کدام پزشک مراجعه کنند.

بسیاری از مردان دیابتی از ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ استفاده می کنند. این افراد فکر می کنند با مصرف این قرص تمام مشکلاتشان حل می شود اما این فرض کاملا اشتباه است.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط متخصصین اورولوژی، مشخص شده است که بیماران دیابتی در درمان نعوظ بسیار دشوارتر از افراد عادی هستند. به همین دلیل، این افراد باید برای درمان مشکلات جنسی خود از جمله ناتوانی جنسی به یک متخصص جنسی مراجعه کنند.

افرادی که دوست ندارند به صورت حضوری از خدمات سکس تراپیست ها استفاده کنند و از صحبت در مورد مشکل خود خجالت می کشند می توانند از خدمات آنلاین و آفلاین وب سایت 24 استفاده کنند و با مشاوره آنلاین سلامت جنسی مشکل خود را برطرف کنند. یک متخصص

بیماری قلبی

اگر قلب نتواند خون را به درستی و مانند گذشته پمپاژ کند، ممکن است فرد دچار ضعف شود. همانطور که گفتیم، خون رسانی به آلت تناسلی بسیار مهم است.

اگر قلب به اندازه کافی به آلت تناسلی خون نرساند، مرد دچار ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ می شود.

علاوه بر این، اگر فردی به بیماری هایی مانند تصلب شرایین که انسداد رگ های خونی است، مبتلا باشد، ممکن است دچار اختلال نعوظ نیز شود.

فشار خون و کلسترول نیز بر ناتوانی جنسی تأثیر می گذارد. بر اساس این مطالعه، مردان سالم با مشکلات جنسی، از جمله ناتوانی جنسی، احتمال بیشتری دارد که پس از پنج سال به بیماری قلبی مبتلا شوند. با توجه به نکته بالا اگر بیماری خاصی ندارید اما ناتوانی جنسی دارید بهتر است برای پیشگیری از بیماری های قلبی با متخصص قلب و عروق مشورت کنید.

سیگار کشیدن

همانطور که می دانید سیگار برای بدن بسیار مضر است و عوارض جبران ناپذیری دارد. یکی از مضرات سیگار ناتوانی جنسی است. افرادی که به سیگار معتاد هستند میزان جریان خون آنها کاهش می یابد.

وقتی فشار خون پایین است، خون کافی به معده نمی رسد. وقتی در خون رسانی اختلال ایجاد می شود، مشکلات جنسی برای فرد ایجاد می شود، اختلال نعوظ یکی از این مشکلات است.

ناتوانی جنسی در افرادی که از دخانیات استفاده می کنند در صورت ترک سیگار و تقویت وضعیت جسمانی خود می تواند معکوس شود.

سطح تستوسترون پایین

حدود یک چهارم از جمعیت مردان نسبت به بقیه افراد سطح تستوسترون نرمال پایین تری دارند. اگر سطح تستوسترون پایین باشد، مردان با مشکلات زیادی مانند ضعف عضلانی، کاهش میل جنسی، بی خوابی و ریزش مو مواجه می شوند.

هرچه سطح تستوسترون پایین تر باشد، عوارض جانبی بیشتر است. یک آزمایش خون ساده و مشاوره با پزشک کافی است تا متوجه شوید سطح تستوسترون شما چقدر است. وقتی سطح تستوسترون به حالت عادی برگردد، مشکلات جنسی ناپدید خواهند شد.

بیماری های غدد درون ریز

سیستم غدد درون ریز سیستمی است که هورمون هایی را برای تولید مثل، تنظیم متابولیسم، نوسانات خلقی و عملکرد جنسی ترشح می کند. به عنوان مثال، دیابت یکی از بیماری های ناشی از اختلالات غدد درون ریز است.

اگر مشکلاتی در ترشح هورمون غدد درون ریز وجود داشته باشد، ممکن است فرد دچار اختلال نعوظ شود.

عفونت های مقاربتی

در برخی از عفونت های مقاربتی مانند اچ آی وی، سوزاک، کلامیدیا و هپاتیت، ویروس ها عامل عفونت هستند. این ویروس ها می توانند باعث عفونت پروستات شوند. اگر این عفونت درمان نشود، در نهایت منجر به مشکلات جنسی، از جمله اختلال نعوظ می شود.

به همین دلیل، عفونت های مقاربتی یکی از شایع ترین علل ناتوانی جنسی است. اگر عفونت پروستات ناشی از عفونت های مقاربتی را درمان می کنید، مشکلات مربوط به ناتوانی جنسی نیز قابل درمان هستند.

اگر عفونت پروستات درمان نشود، اختلال نعوظ می تواند دائمی شود و به هیچ وجه قابل درمان نیست.

سرطان پروستات و سرطان

پروستات نقش مهمی در تشکیل اسپرم و عوامل اصلی دارد. اگر مردی مبتلا به سرطان خوش خیم پروستات تشخیص داده شود، اختلال نعوظ را تجربه نخواهد کرد. اما اگر سرطان پروستات خطرناک باشد، مشکلاتی مانند اختلال نعوظ و درد شدید هنگام انزال در فرد ایجاد می شود.

افرادی که جراحی پروستات انجام داده اند نیز ممکن است دچار نقص ایمنی شوند، زیرا ممکن است در اثر جراحی به غده پروستات آسیب وارد شود و باعث اختلال در عملکرد آن شود.

قرص تادالافیل، با نام تجاری تاداگرا، یک داروی مورد استفاده برای درمان اختلالات نعوظ جنسی در مردان می‌باشد. این دارو به عنوان یک مهارکننده فعالیت آنزیم فسفودیستراز نوع ۵ (PDE5) عمل کرده و افزایش جریان خون به مناطق خاصی از بدن، به ویژه به ناحیه آلت تناسلی، را فراهم می‌کند. از تادالافیل به عنوان یک درمان موثر برای اختلال نعوظ جنسی، به خصوص اختلال نعوظ جنسی ناشی از افزایش فشار خون در رگ‌های خونی که به آلت تناسلی مردان می‌رسند، استفاده می‌شود.

 

زمان مصرف قرص تاداگرا معمولاً قبل از فعالیت جنسی توصیه می‌شود. این دارو حداقل 30 دقیقه قبل از فعالیت جنسی مصرف می‌شود و می‌تواند تا 36 ساعت برای افراد برخی موارد فعال باقی بماند. این مزیت باعث می‌شود که افراد بتوانند برنامه‌ریزی بهتری برای فعالیت‌های جنسی خود داشته باشند و به آنها امکان فعالیت جنسی با اطمینان بیشتری را بدهد. با این حال، توصیه می‌شود که هرگز این دارو را بیش از یک بار در ۲۴ ساعت مصرف نکرده و به دقت دستورالعمل پزشک خود را دنبال کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.