بخاری برقی فن دار چیست و چه انواعی دارد؟ جوانب مثبت و منفی را مرور کنید

۱,۴۵۴ بازديد


زمانی که محیط زندگی یا کار شما سرد است و نیاز به گرم کردن دارید، باید وسایل گرمایشی را آماده کنید. در فصل زمستان که می خواهید در خانه، مسافرت یا محل کار خود را گرم نگه دارید و کارهای روزانه خود را در سایه آرامشی که گرما ایجاد می کند انجام دهید، بخاری های فن دار می توانند شما را گرم نگه دارند.

خرید هر گونه تجهیزات الکتریکی نیازمند دانش اولیه ای است که می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت انتخاب محصول مناسب داشته باشد. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه مورد نظر خود داشته باشید، خرید شما آگاهانه تر و بهتر خواهد بود. فن هیترها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، زیرا انواع مختلفی وجود دارد که می تواند هنگام خرید یکی از آنها که واقعاً برای شما کار می کند، شما را سردرگم کند. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید با توتی کالا همراه باشید.

بخاری برقی فن دار چیست؟

بخاری برقی فن دار یک وسیله گرمایشی مانند بخاری برقی است. این دستگاه از یک المنت برقی و یک فن تشکیل شده است که هوای سرد را از بخاری عبور می دهد و آن را به هوای گرم تبدیل می کند و هوای گرم را از طریق دریچه هوای یونیت وارد اتاق می کند. این دستگاه اغلب برای گرم کردن اتاق های کوچک و تنگ استفاده می شود.

برای جلوگیری از افزایش قبض برق، بخاری های فن دار مجهز به حالت های صرفه جویی در انرژی، ترموستات های قابل تنظیم، تایمرهای قابل برنامه ریزی برای کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه هستند.

تمام مدل های بخاری برقی از عناصر الکتریکی استفاده می کنند که با استفاده از خواص مقاومت الکتریکی گرما تولید می کنند. هر چه ظرفیت گرمایی یک بخاری برقی بیشتر باشد، قدرت یا تعداد عناصر بیشتر است.

انواع بخاری برقی

بخاری برقی فن دار: یکی دیگر از انواع بخاری برقی، بخاری برقی فن دار است. که دارای المنت گرمایشی است. که وظیفه تولید انرژی حرارتی را بر عهده دارد. در بین انواع بخاری برقی بهترین کیفیت و اثر گرمایشی را دارند. این سیستم گرمایشی مجهز به فن می باشد. و گرمای یکنواخت را به محیط منتقل می کند.

بخاری برقی تابشی: از دیگر بخاری های برقی موجود در بازار می توان به بخاری برقی تابشی اشاره کرد. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع سیستم از عناصر متعددی برای انعکاس گرما استفاده می کند. سرعت گرمایش بخاری برقی به تعداد عناصر داخلی بستگی دارد. این نوع بخاری بی صدا می باشد. این باعث می شود آنها برای محیط های کاری و درمانی مناسب باشند.

بخاری برقی همرفت – سومین نوع بخاری برقی که در میان برخی از فروشندگان بخاری برقی نامیده می شود، بخاری برقی کنتاکتوری است. این نوع بخاری برقی دارای مقاومت و فن می باشد یعنی مانند بخاری برقی فن دار به صورت تابشی و یکنواخت گرما تولید می کند.

مزایای بخاری های فن دار

شاید فکر کنید با وجود انواع بخاری ها و سایر وسایل گرمایشی دیگر نیازی به این دستگاه ندارید. اما باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. علاوه بر این که ممکن است همیشه به گاز دسترسی نداشته باشید یا به دلیل سرد بودن محیط، بخاری ها و بخاری ها نتوانند محیط را گرم کنند، بخاری های فن دار نسبت به بخاری های گازی یا گازوئیلی مزایایی دارند که در زیر به آنها اشاره می شود:

هزینه کم: بخاری های برقی ارزان تر از سایر سیستم های گرمایشی هستند.

سهولت در جابجایی: این دستگاه ها را به دلیل سبکی و اندازه کوچک می توان به راحتی در هر مکانی جابه جا کرد.

نصب و راه اندازی آسان: بخاری های برقی نسبت به سایر سیستم های گرمایشی به نصب و راه اندازی کمتری نیاز دارند.

عملکرد چرخش: برخی از مدل های بخاری برقی فن دار حرکت و چرخش افقی را ارائه می دهند.

امنیت. یک فن برقی دارای سیستم ایمنی الکتریکی است که در صورت بروز هرگونه نقص، جریان برق را قطع می کند.

قابل تنظیم – بسیاری از مدل های بخاری برقی فن دار تنظیمات مختلفی دارند که دما و سرعت فن را کنترل می کنند

نبود بخاری فن دار یا بخاری برقی

دلیل اینکه استفاده از بخاری برقی توصیه نمی شود معایب زیر است:

مصرف انرژی بالا: مصرف برق بالا که گرانتر از بخاری های گازی است. (مثلاً اگر همیشه روشن باشد، 200000 تن برق در ماه مصرف می کند.)

خشک کن هوا: استفاده طولانی مدت از بخاری های برقی فن دار می تواند هوا را خشک کند، رطوبت نسبی را کاهش دهد و مشکلاتی مانند خشکی چشم و مشکل در تنفس ایجاد کند.

صدای بلند: بخاری های برقی پنکه می توانند صدای بلندی ایجاد کنند که می تواند آرامش شما را در هنگام خواب بر هم بزند.

مناسب برای فضاهای کوچک: بخاری های فن دار قادر به گرم کردن فضاهای بزرگ نیستند.

پتانسیل آتش سوزی: اگر المان ها خیلی داغ باشند.

پارامترهای مهم هنگام خرید بخاری برقی

مشخصات فیزیکی بخاری فن

هنگام خرید بخاری فن دار حتما به خواص فیزیکی آن توجه کنید. ظاهر بخاری فن دار علاوه بر زیبایی بر عملکرد آن نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال، انحنای خروجی هوای گرم در برخی از مدل های بخاری فن دار باعث می شود که محیط شما سریعتر گرم شود.

ابعاد و وزن فن بخاری از جمله ویژگی های مهمی است که باید به آن توجه کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که آیا می خواهید فن را روی زمین قرار دهید یا روی میز.

ظرفیت گرمایش فن

قدرت گرمایش یکی از عوامل مهمی است که قدرت گرمایش فن را تعیین می کند. قدرت گرمایش فن را بر اساس اندازه اتاق انتخاب کنید. طبق دستورالعمل های ذکر شده قبلی برای گرم کردن هر متر مربع 10 وات توان گرمایشی لازم است. اگر اتاق شما کوچک است، از یک پنکه کوچکتر استفاده کنید.

امکان تنظیم دما

قابلیت تنظیم دمای المنت گرمایشی در صورت نیاز به شما این امکان را می دهد که دستگاه را در سطح خنک تری قرار دهید و از این فرصت استفاده کنید.

به صورت خودکار خاموش شود

این ویژگی ایمنی دمنده حرارتی را تضمین می کند. اگر قسمت های داخلی بخاری داغ شود یا بخاری از روی میز بیفتد و فراموش کنید قبل از خروج از خانه یا محل کار آن را خاموش کنید، دستگاه به طور خودکار خاموش می شود و خطری برای شما ایجاد نمی کند.

صدای فن گرمکن

یکی از پارامترهای مهم در راهنمای خرید بخاری برقی صدای آن است. البته، شما نمی خواهید صدای مداوم گوش شما را در حین روشن بودن دستگاه آزار دهد. پس به عدد دسی بل بخاری فن توجه کنید. هر چه میزان صدا کمتر باشد، صدا کمتر می شود. در اینجا برخی از سطوح سر و صدای متداول وجود دارد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما قابل تحمل است:

30 دسی بل تقریبا برابر با سطح صدای معمولی در یک خانه آرام است.

50 دسی بل تقریبا معادل صدای یک اتاق ساکت در ماشین در حین رانندگی است.

60 دسی بل تقریباً معادل نویز معمولی مکالمه است.

70-80 دسی بل تقریباً همان صدای یک ماشین سبک است.

ترموستات

وجود ترموستات یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های بخاری فضایی است. بخاری استاندارد دارای عملکرد ترموستات است. بخاری ترموستاتیک به جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بخاری کمک می کند. گرم کردن بخاری فن بر عمر دستگاه تاثیر می گذارد و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می دهد، داشتن ترموستات باعث افزایش طول عمر دستگاه، بهبود عملکرد و راحتی شما می شود.

برداشت شده از: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-برقی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.