جاهای دیدنی گرمسار

۴۸ بازديد

 

گرمسار یکی از شهرهای غربی استان سمنان بوده که در حاشیه کویر قرار دارد. جالب است بدانید این شهر در گذشته «خوار» نام داشت که یکی از ایالات ملک ری بوده است. این شهر به دلیل همسایگی با کویر به خورشید تابان شهرت دارد و دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی زیادی است که شما را به سوی خودش می‌کشاند. گرمسار از لحاظ تاریخی و فرهنگی دارای اهمیت زیادی بوده و در گذشته یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری و بازرگانی کشورمان شناخته می‌شده است. از جاهای دیدنی گرمسار می‌توان به کاروانسرای قصر بهرام، کاروانسرای ده نمک، غار نمکی گرمسار، آب انبار گرمسار، موزه اقوام و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را با این جاذبه‌های دیدنی آشنا کنیم.

موزه اقوام گرمسار

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی گرمسار که هرکس برای یکبار هم که شده باید از آن دیدن کند، موزه اقوام گرمسار است. این موزه در سال 1389 در یک خانه تاریخی متعلق به دوران قاجار واقع شده و درون آن می‌توانید آثاری از اقوام ترک، کرد، لر، گیلک و عرب را از نزدیک تماشا کنید. این آثار زیبا شامل لباس‌های محلی قومیت‌های مختلف، ابزار و وسایل زندگی، اسناد و عکس‌های تاریخی و صنایع دستی اقوام ایرانی است. این موزه در خیابان سلمان فارسی واقع شده و همه روزه از ساعت 8 صبح الی 17 عصر میزان بازدیدکنندگان عزیز است.

کاروانسرای قصر بهرام

کاروانسرای قصر بهرام یکی دیگر از جاهای دیدنی گرمسار بوده که متعلق به دوران ساسانیان بوده و در جنوب شهر گرمسار قرار گرفته است. این کاروانسرای تاریخی بنایی سنگی بوده و از 24 اتاق و 4 برج نیم دایره تشکیل شده‌است. این کاروانسرا در دوران بهرام پنجم، معروف به بهرام گور و با دستور وی احداث شده و از این رو به قصر بهرام نیز شهرت دارد. همچنین خوب است بدانید این جاذبه تاریخی در سال 1402 در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از بناهای تاریخی کشور، به ثبت رسید. اگر قصد سفر به شهر گرمسار را دارید، بازدید از این کاروانسرای زیبا و باشکوه را از دست ندهید.

غار نمکی گرمسار

یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی گرمسار که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند، غار نمکی گرمسار است. جالب است بدانید ۲۷ معدن نمک و تونل نمکی در جاده‌های فرعی گرمسار وجود دارد و درجه خلوص نمک بسیاری از این معادن بالای ۹۸ درصد است. این غار در دل کویر خشک و سوزان شهر گرمسار، یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد ایران است که در واقع برای استخراج نمک حفاری شده و به صورت غار درآمده است. دیواره‌های نمکی و سفید رنگ غار، قندیل‌های نمکی و دریاچه کوچک نمکی شفاف و زلال از شگفتی‌های این غار بوده که چشم هربیننده را به خودش خیره می‌کند.

سخن پایانی

شهر گرمسار یکی از شهرهای کویری سمنان با طبیعتی زیبا و متنوع بوده که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و شگفت‌انگیز هستید، شهر گرمسار می‌تواند یکی از بهترین مقاصد سفر شما باشد. این شهر با جاذبه‌های متعددی که دارد، شما را شگفت‌زده می‌کند. از اینکه تا پایان مقاله نگه گرمتان را به ما سپردید، بی‌نهایت سپاسگزاریم.

منبع: رسانه گردشگری گردشی تاپ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.