آزمون تافل چیست؟

۶ بازديد

تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است و توسط سرویس ارزیابی آموزشی (ETS) اجرا می شود. آزمون تافل یکی از شناخته شده ترین آزمون های استاندارد شده در زبان انگلیسی است که هر ساله تقریباً 2.3 میلیون شرکت کننده دارد.

هدف اصلی آزمون تافل سنجش مهارت های زبانی و سطح زبان انگلیسی افراد است. اگر می خواهید در یک دانشگاه خارج از کشور ثبت نام کنید، در یک شرکت بین المللی کار کنید یا قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارید، می توانید در آزمون تافل شرکت کنید.

اما چرا این آزمون میلیون ها داوطلب از سراسر جهان دارد؟ تفاوت بین سایر آزمون های تافل چیست؟ آیا شرکت در این آزمون سخت است؟ چه کسانی باید در تافل شرکت کنند؟ آیا مدرک تافل در هر جایی قابل اجراست؟

در این مقاله با هم به بررسی پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

نام تافل؟

آزمون تافل یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که مهارت های شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتار داوطلبان را ارزیابی می کند. اگرچه تافل یک آزمون استاندارد برای سنجش مهارت افراد در زبان انگلیسی آمریکایی است، اما در کشورهایی مانند انگلستان، ایرلند، نیوزلند و غیره نیز به رسمیت شناخته شده است.

آزمون تافل برای چه کسانی خوب است؟

این آزمون برای کسانی که می خواهند در کالج یا دانشگاه خارج از کشور تحصیل کنند بسیار مفید است در حال حاضر نمرات تافل در بیش از 11000 دانشگاه در 150 کشور پذیرفته می شود.

همچنین معمولاً می توانید از گواهینامه Toefl برای درخواست کار در یک شرکت خارجی یا شعبه یک شرکت بین المللی استفاده کنید. داشتن این مدرک (یا مدرک مشابه مثلا آیلتس) یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی یا کاری است.

ساختار آزمون تافل چگونه است؟

آزمون تافل شامل چهار بخش است که هر بخش یکی از مهارت های زبانی دانش آموز را می سنجد.
 برای شرکت در آزمون GRE هوم ادیشن کلیک کنید.

نمرات آزمون تافل به چه معناست؟

در آزمون تافل «رد کردن» معنایی ندارد. چه نمره کم بگیرید و چه نمره کامل، باز هم مدرک تافل خواهید داشت که می تواند در بسیاری از جاها مفید باشد. البته، این کاملاً منطقی است که هر چه امتیاز بالاتر باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر است!

دانشگاه های انگلیسی زبان، کارفرمایان خارجی و سازمان های دولتی یک امتیاز را به عنوان حداقل امتیاز تعیین می کنند. بنابراین قبل از هر اقدامی ببینید که برای رسیدن به هدف خود باید چه نمره ای در آزمون تافل کسب کنید.

حداکثر امتیازی که می توانید در هر بخش از آزمون تافل کسب کنید 30 امتیاز است. معمولاً 120 امتیاز است. اما نمرات مختلف در آزمون تافل به چه معناست؟ نمره ای که در این آزمون به دست می آورید نشان می دهد که در چه سطحی هستید:

از 100 تا 120 امتیاز؛ سطح پیشرفته (C1-C2): به طور کلی، 120 بالاترین نمره ممکن در آزمون تافل است. اگه این نمره رو گرفتی یعنی انگلیسی رو هم به عنوان زبان مادری بلدی و برای درس خوندن و کار مشکل زبانی نداره!

امتیاز 75 تا 95 سطح متوسط ​​(B2): هر دانشگاه و کالج خارجی معیارهای خاص خود را برای پذیرش دانشجویان خارجی دارد. اما به طور معمول با مدرک B2 می توانید در اکثر دانشگاه ها ثبت نام کنید. همچنین کسب نمره ۷۵ تا ۹۵ در آزمون تافل معمولا برای کارآموزی در یک شرکت خارجی کافی است.

60 تا 70 نمره؛ سطح متوسط ​​(B1): این نمره معمولاً برای تحصیل در برخی کالج ها و گذراندن دوره های آمادگی دانشگاه کافی است.

نمره زیر 60 (سطح پیش متوسط): اگر نمره شما زیر 60 باشد، شانس پذیرش شما در دانشگاه ها یا شرکت های بین المللی کم خواهد بود. با این حال ممکن است همین نکته برای مهاجرت شما به کشورهای خاصی در شرایط خاص کافی باشد!

راز موفقیت در آزمون تافل چیست؟

ممکن است با خود فکر کنید، «زبان من خوب است. بنابراین من نیازی به آماده شدن برای تافل ندارم.» این اشتباه را نکنید! زبان آموزان بسیار خوبی هم هستند که به دلیل آمادگی نتوانستند نمره مورد نظر را در تافل کسب کنند. حتی اگر یک فرد انگلیسی زبان مادری در آزمون تافل بدون آموزش و تجربه قبول شود، ممکن است مردود شود!

این آزمون انگلیسی مورد استفاده در محیط های کاری و تحصیلی را ارزیابی می کند. هر روز انگلیسی صحبت نمی شود. همچنین باید بدانید در طول آزمون چه انتظاراتی از شما می رود و چگونه به سوالات مختلف پاسخ دهید.

به خودتان اجازه ندهید توانایی هایتان را قضاوت کنید. شاید خوب صحبت کنی اما شما مشکل نوشتن دارید. شاید درست نوشتی؛ اما شما کلمات را اشتباه تلفظ می کنید. برای موفقیت در تافل، باید روی هر مهارت به همان اندازه سخت کار کنید.

توصیه می کنیم از یک معلم خوب کمک بگیرید تا در این مسیر به شما کمک کند. همچنین می توانید از دوره برنامه زبان شناس تافل برای بهبود مهارت های زبانی خود استفاده کنید. نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و با آگاهی کامل وارد فرآیند یادگیری شوید.

علاوه بر شرکت در دوره های آمادگی آزمون تافل، باید زمان بیشتری را برای مطالعه و ارتقای مهارت های خود صرف کنید. در این بخش نکاتی را بیان می کنیم که می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد:

1) افق دید خود را گسترش دهید:

موضوعاتی که در آزمون تافل با موضوعاتی که در مدرسه یاد می گیرید بسیار متفاوت است. در این آزمون شما نجوم، بازاریابی، زمین شناسی، علوم سیاسی و ... می خوانید، باید در مورد مقالات و سخنرانی ها صحبت کنید، این موضوعات گاهی آنقدر غیرقابل پیش بینی هستند که حتی نمی توان در مورد آنها به زبان فارسی صحبت کرد.

حتی اگر انگلیسی شما عالی باشد، باید موضوعی برای صحبت کردن داشته باشید. برای این کار می توانید در آزمون های تمرینی شرکت کنید یا نسخه های قبلی آزمون تافل را مشاهده کنید.

2) تا جایی که می توانید تست های شبیه سازی را انجام دهید:

هر چه بیشتر در آزمون تمرینی تافل شرکت کنید، با فرمت آزمون بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین، ایده بهتری از موضوعات نمایش داده شده به دست می آورید و می توانید کلمات خود را اضافه کنید.

شاید برای اولین بار و در نگاه اول در دریای اصطلاحات علمی ناآشنا غرق شوید. اما ناامید نباشید. هر چه بیشتر یاد بگیرید و تمرین کنید، در یادگیری این کلمات و عبارات بهتر خواهید بود. وب سایت رسمی ETS دارای تست های تمرینی رایگان است که می توانید از آنها برای آماده شدن برای آزمون تافل استفاده کنید.

3) یادداشت بنویسید.

همانطور که تمرین می کنید و کارهای مختلف آزمون تافل را انجام می دهید، می توانید نکات مهم را یادداشت برداری کنید. بنابراین، باید یادداشت برداری کامل و در عین حال ساده را با یادداشت کردن کلمات کلیدی بیاموزید

4) واژگان بیشتر بیاموزید:

ممکن است با اکثر کلمات و عبارات روزمره و کاربردی انگلیسی آشنا باشید. اما اگر اصطلاحات خاصی را در رشته هایی مانند زیست شناسی، نجوم، زمین شناسی و غیره می دانید، می توانید در آزمون تافل نمره بالایی کسب کنید.

با اپلیکیشن زبان شناسی می توانید لغات علمی را یاد بگیرید که به صورت عملی برای شما مفید باشد. حداقل روزی 5 کلمه جدید یاد بگیرید و کلمات قبلی را نیز تمرین کنید. هنگام تمرین مکالمه انگلیسی، حافظه خود را از کلمات تقویت کنید. علاوه بر این، با یادگیری حروف ربط (پس و غیره) می توانید در بخش اسپیکینگ و رایتینگ تافل نمرات بهتری کسب کنید.

5) پاسخ های خود را برنامه ریزی کنید:

در بسیاری از قسمت های امتحان باید چندین بار نظر خود را بیان کنید یا یک انشا کوتاه بنویسید. جلسات امتحان زمان بداهه گویی نیست. اگر آماده نباشید، ممکن است در نهایت گیج شوید یا حرف های بیهوده بزنید. اگر پاسخ شما به سوالات مختلف الگوی مشترکی داشته باشد خوب است. هر چه قالب های بیشتری تهیه کنید، شانس بیشتری برای نوشتن مقالات زیبا و کامل خواهید داشت.

چه زمانی برای آزمون تافل آماده شویم؟

عوامل متعددی بر زمان آماده شدن برای آزمون تافل تأثیر می گذارد. در مرحله اول ببینید سطح فعلی زبان انگلیسی شما چقدر است. اگر سطح شما پایین تر از متوسط ​​است، بهتر است ابتدا روی مهارت های خود کار کنید و سپس امتحان را امتحان کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.