اسکله وان ترکیه

۱۱۴ بازديد


اگر در برخی از این کشتی ها تصویر یک گربه را مشاهده کردید تعجب نکنید زیرا گربه های وان معروف هستند و به عنوان نمادهای این شهر ترکیه شناخته می شوند.

اسکله وان ترکی را بشناسید

این شهر کوچک اما توریستی دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله "وان ایسکلسی" است و بازدید از وان ایسکلسی جذابیت خاص خود را دارد. اسکله شهر وان یکی از جاذبه های شهر وان ترکیه و یک منطقه تفریحی در این شهر است که سایر جاذبه های گردشگری در نزدیکی آن قرار دارد و لازم به ذکر است که ممکن است در تور وان برنامه ای برای راهنمایی و گشت و گذار در این مکان وجود داشته باشد. اینجا مکانی برای تفریح ​​و سرگرمی است که می تواند خاطرات فراموش نشدنی ایجاد کند. رفتن به اسکله و دیدن آن رایگان است و هیچ هزینه ای برای شما ندارد و می توانید 1-2 ساعت اینجا قدم بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید و در عین حال کشتی های مختلف به اسکله رفت و آمد می کنند. اگر در برخی از این کشتی ها تصویر یک گربه را مشاهده کردید تعجب نکنید چرا که گربه های وان به عنوان نمادهای این شهر ترکیه ای معروف و شناخته شده هستند.

علاوه بر جاذبه های اطراف اسکله وان، لذت بردن از آب و مناظر پانوراما اطراف دریاچه وان و استفاده از این منطقه تفریحی، می توانید از دیگر جاذبه های اطراف نیز دیدن کنید: شهر گواش (واقع در جنوب دریاچه وان) و قبرستان سلجوقیان. سنگ قبرهای زیبا و آرامگاه حلیمه خاتون از دیگر مکان های جالب وان ترکیه است که در اطراف بندر وان یافت می شود. عموما به گردشگرانی که در سفر وان خود به وان سفر می کنند، توصیه می شود عصر یکشنبه از اسکله دیدن کنند و سپس به رستوران های اطراف بروند تا از غذاهای لذیذ این رستوران ها و دریاچه وان لذت ببرند. بزرگترین دریاچه ترکیه با مساحتی در حدود 3755 کیلومتر مربع و احاطه شده توسط بسیاری از شهرها و شهرها. این دریاچه در شرق ترکیه و نزدیک شهر وان قرار دارد و در نتیجه فاصله چندانی با مرز ایران و ترکیه ندارد. 

علاقه مندان با رسیدن به دریاچه مرتفع ترین و مرتفع ترین کوه با ارتفاع تقریبا 1300 متر را می بینند. باید بدانید که نهرهای کوچک این کوه ها در کنار باران هایی هستند که آب دریاچه را تامین می کنند و نکته جالب این است که در دریاچه وان ماهی های خاصی را خواهید دید که جالب است که در هیچ جای ترکیه نمی توانید آن ها را ببینید. از آنجایی که تنها زیستگاه آن دریاچه وان است و برخی به گشت و گذار در آن می پردازند، با قایق روبرو می شوید که می توانید از آن برای رفتن به جزیره وان استفاده کنید و به سفر خود هیجان بیافزایید. باید بدانید که در این جزایر مکان های باستانی و تاریخی باقی مانده و به همین دلیل یک تور تاریخی و طبیعی بی نظیر در انتظار شماست. دریاچه وان به شکل مثلث است و عمقی در حدود 171 تا 400 متر دارد و در ارتفاع 1640 متری از سطح دریا قرار دارد.

جالب اینجاست که قسمت غربی دریاچه عمیق تر است و عمق آن 451 متر تخمین زده می شود اما قسمت های شرقی دریاچه کمتر از آن است. بد نیست بدانید که آب دریاچه وان بسیار قلیایی است و PH آن در حدود 9.7 تا 9.8 است و غلظت بالایی از کربنات سدیم و سایر املاح در آن دیده می شود. با توجه به این وضعیت نمی توان از آب دریاچه برای کشاورزی و شرب استفاده کرد. اما برای مصارف دیگری مانند ساخت مواد شوینده استفاده می شود و کربنات سدیم و سایر نمک های دریا از آن تبخیر شده و در صنعت استفاده می شود. اگرچه دریاچه وان در ارتفاع بالایی قرار دارد و در زمستان ها آب و هوای بسیار سردی دارد. با این حال، غلظت بالای نمک آن از یخ زدن آب دریاچه جلوگیری می کند و تنها چند قسمت کم عمق شمالی یخ می زند و دریاچه وان را به مکانی محبوب برای شنا و غواصی تبدیل می کند.

علاوه بر این، یکی از اتفاقات اخیر که دریاچه وان که تور های نوروز 1403 را به سوژه اخبار جهانی تبدیل کرد، کشف قلعه ای سه هزار ساله در کف دریاچه بود و دانشمندان متوجه شدند که قدمت این قلعه به دوران باشکوه برمی گردد. عصر. پادشاهی اورارتو در گذشته آهن در حال بازگشت است. این تمدن در نزدیکی دریاچه وان و ارومیه گسترش یافت و حدود 270 سال بر این منطقه حکومت کرد. با بررسی بیشتر در دریاچه وان، باستان شناسان دریافتند که این بقایای تاریخی را می توان در مساحتی در حدود یک کیلومتر و طول حدود 4 متر مشاهده کرد.

یادگیری عبارات معروف و پرکاربرد ترکی به عنوان یک زبان دوم، به افزایش توانمندی‌های ارتباطی و اجتماعی شما کمک می‌کند. اولاً، این عبارات به شما کمک می‌کنند تا با اطرافیانتان بهتر ارتباط برقرار کنید. زبان، وسیله‌ای برای ارتباط است و با استفاده از عبارات معروف، می‌توانید در ارتباط با دیگران، به خوبی خود را بیان کنید و فرآیند ارتباط را بهبود بخشید.

 

دوماً، یادگیری عبارات پرکاربرد ترکی می‌تواند در مواقع مختلف و زمینه‌های مختلف زندگی کمک کند. برای مثال، در سفر به کشورهای ترکیه و کشورهای ترکی‌زبان دیگر، این عبارات به شما کمک می‌کنند تا بهتر و راحت‌تر با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و از تجربه سفرتان لذت ببرید. همچنین، در مواقع روزمره زندگی مانند خرید، سفارش غذا یا حتی درک و دریافت اطلاعات در محیط‌های مختلف مانند رستوران‌ها، هتل‌ها و ایستگاه‌های مترو، این عبارات بسیار مفید و کارآمد هستند و به شما امکان می‌دهند بهتر و سریع‌تر از خدمات محلی استفاده کنید. به این ترتیب، یادگیری عبارات معروف و پرکاربرد ترکی به شما کمک می‌کند تا در زندگی روزمره‌تان بهبودی ایجاد کنید و تجربه‌ی مثبت‌تری از ارتباط با مردم و فرهنگ ترکیه و کشورهای ترکی‌زبان دیگر داشته باشید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.