آیا سقف شیروانی برای کانکس مناسب است؟

۴۹ بازديد

 

کانکس با سقف شیروانی یک نماد و امری خاص برای ساختمان های پیش ساخته است . این نوع سقف در همان ابتدای ظهور تولید کانس به وجود آمد . جمع آوری آب باران و هدایت آن به زمین و از طرفی بالا بردن سقف ساختمان از داخل به منظور استفاده از چوب لباسی و لوستر یکی از دلایل اصلی استفاده از این سقف می باشد . برف در زمستان از پشت بام چون شیب دارد به زمین می افتد و روی پشت بام نمی ماند. اما در حال حاضر با تغییراتی که در روند طراحی کانکس رخ داده است، این نوع سقف تنها شامل بعضی از کانکس ها می شود چرا که  کانکس ها با شیب کم هم امکان جمع آوری آب رباران و برف را دارند و دیگر نیازی به سقف شیروانی نیست .

مزایای کانکس با سقف شیروانی

بزرگتر نشان دادن  فضای داخلی (به نظر میرسد کانکس هایی که از این نوع سقف را دارند فضای داخلی آنها بزرگتر است  و این موضوع برای محیط های اداری قابل اهمیت است )

این نوع سقف اتلاف انرژی کمتری دارد و دمای محیط را بهتر از نوع سقف مسطح حفظ می کند و برای کانکس ویلایی اتلاف انرژی موضوع مهمی است .

هدایت  راحتتر آب باران و برف از طریق زهکش های مخصوص به شبکه فاضلاب یا زمین

یکی دیگر از دلایل این امر زیبایی بصری ساختمان است و کانکس را شبیه خانه یا خانه کوچک می کند و تصویری زیباتر از این ساختمان ساخته شده ایجاد می کند.
انواع کانکس  با سقف شیروانی

روش های ساخت کانکس با سقف شیب دار معمولا در سه دسته اصلی قرار می گیرند و البته در این سه دسته زیر مجموعه هایی نیز وجود دارد. انواع اصلی آن استفاده از شیب های طولی، شیب های عریض و شیب های یک طرفه است که هر کدام در جای خود کارآمد و زیبا هستند و بنا به تصمیم طراح و مشتری یکی از این روش ها انتخاب و اجرا شد. . روش های دیگری مانند سقف های شیبدار دو تکه، شیب های ژاپنی و شیب های نقاب دار زیر مجموعه این سه روش اساسی هستند.

شیروانی با شیب های طولی
در این روش که به کانکس شیب به طول نیز معروف است، طول سقف بلند و طول سازه به گونه ای است که در جلو یک کلبه شکل داریم. این روش ظاهر را زیبا می کند اما یکی از معایب آن مقاومت کم سقف نسبت به روش های دیگر است زیرا در این روش سقف به قسمت عرضی بدنه متصل می شود و بیشتر بار سقف به عرض منتقل می شود.

شیروانی با شیب های عرضی
این روش که متداول ترین روش ساخت کانکس به شمار می رود، به کانکس شیب به عرض معروف است که ارتفاع سقف در قسمت عرض قرار دارد و قسمت طول آن شیب ندارد. این به شما این امکان را می دهد که در هر نقطه از فضای داخلی ارتفاع یکسانی داشته باشید و می توانید از چراغ های توکار و چراغ های فرورفته در مناطق مختلف استفاده کنید تا فضای داخلی را روشن کنید. کانکس های مسکونی معمولا از این نوع شیروانی استفاده می کنند .

شیروانی با شیب های یک طرفه
در برخی موارد، به خصوص اگر بخواهد شیب سقف کانکس  قابل تشخیص نباشد، روشی به نام کانکس با شیروانی با شیب های یک طرفه انتخاب می شود، به طوری که یکی از بدنه های طولی کانکس  15 تا 25 سانتی متر کوتاهتر می شود و دیوار پشتی کانکس کوتاهتر از جلویی  است و شیب سقف به پشت کانکس است. در این روش تمام تاسیسات خروج آب  هم به پشت ساختمان انتقال می یابد و قابل مشاهده از طرف جلوی کانکس نیست و ظاهر بهتری به کانکس می دهد .

نتیجه گیری

در شرکت های کانکس سازی از جمله شرکت مدرن کانتین ، نمای داخلی و خارجی کانکس ها به درخواست و سفارش مشتری ساخته شده و به دست مشتری می رسد.  کانکس های ساخته شده در این شرکت دارای سقف های استانداردی هستند که این موضوع  رضایت مشتریان بالا می برد .

کافیست با شماره تلفن 09128898507  و 021-66824315  اطلاعات بیشتری کسب کنید و کانکس دلخواه  خود را درخواست کنید. مشاوران مدرن کانتین در این زمینه راهنمایی های لازم را برای انتخاب رنگ مورد نظر و خرید کانکس  به شما خواهند داد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.