بهترین و موثرترین روش های مراقبت از پوست صورت

۸۷۴ بازديد


سلامت و درخشندگی پوست صورت روی ظاهر ما تاثیر زیادی دارد. پوست تمیز، صاف و زیبای جوانی دستخوش تغییراتی می شود که تا حدودی قابل پیشگیری است. اگر بدانید که چگونه از پوست صورت خود مراقبت کنید و آنها را به دقت دنبال کنید، می توانید پیری پوست را سال ها به تعویق بیندازید.

امروز قصد داریم در این مقاله از مجله پارت نیوز مهمترین موارد برای مراقبت از پوست صورت را مرور کنیم. خوانندگان عزیز، برخی از شما این چیزها را نمی دانید و به آنها عمل نمی کنید و اکنون چهره شما دچار مشکل شده است. مشکلی نیست! در این مقاله راه های جبران و درمان مشکلات ناشی از مراقبت نامناسب از پوست را نیز ذکر کرده ایم.

اهمیت مراقبت از پوست

پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن، نقش مهمی در حفظ سلامت و زیبایی افراد دارد. مراقبت خوب از پوست به عنوان یکی از عوامل اصلی در بهبود کیفیت زندگی بسیار مهم است. مراقبت از پوست به دلایل زیر مهم است:

حفظ سلامت پوست: مراقبت منظم و مناسب از پوست به حفظ سلامت پوست کمک می کند. این شامل رعایت بهداشت، اجتناب از استرس و تغذیه مناسب پوست است.

پیشگیری از بیماری ها و عفونت های پوستی: مراقبت خوب از پوست می تواند از بیماری های پوستی مانند قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها جلوگیری کند. مراقبت خوب از پوست، از جمله شستشوی منظم، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محافظت در برابر میکروب ها و آلودگی ها، می تواند به کاهش خطر عفونت های پوستی کمک کند.

زیبایی و اعتماد به نفس را بهبود می بخشد: مراقبت از پوست زیبایی و جذابیت ظاهر را بهبود می بخشد و اعتماد به نفس را افزایش می دهد. پوست سالم، نرم و صاف ظاهری جوان تر به شما می دهد و باعث می شود در میان دیگران احساس رضایت و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

حفظ طراوت و رطوبت پوست: مراقبت از پوست شامل مرطوب کردن و حفظ رطوبت طبیعی پوست است.

مراقبت از پوست در برابر آفتاب

کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید اولین و مهمترین راه برای مراقبت از پوست صورت است. قرار گرفتن متوسط ​​در معرض نور خورشید خوب و مفید است. اما اگر بیش از حد باشد، خطر آفتاب سوختگی وجود دارد. سرطان پوست و پیری زودرس پوست (چروک و لکه های تیره) مراقبت از پوست در برابر نور خورشید در تابستان مهم است. این به این دلیل است که پرتوهای مضر فرابنفش (UV) شدیدتر از فصول دیگر است.

نیازی به دوری و ترس از خورشید نیست. سعی کنید برای مدت طولانی زیر نور خورشید نمانید. به خصوص بین ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر که پرتوهای مضر زیاد است.

در نقاط مختلف کشور میزان تابش نور خورشید به حدی است که اگر دست و پای ما به مدت 3 تا 8 دقیقه در معرض نور خورشید قرار گیرد، ویتامین D بدن ما تامین می شود. افرادی که پوست روشن‌تری دارند به اندازه افرادی که پوست تیره‌تری دارند نیازی به قرار گرفتن در معرض نور خورشید ندارند. به عنوان یک قاعده کلی، آنقدر زیر نور خورشید نمانید که پوست شما صورتی یا قرمز شود.

اگر مجبورید برای مدت طولانی زیر نور خورشید باشید، از کلاه، عینک آفتابی، لباس آستین بلند استفاده کنید و از یک بالم لب با ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب خود را فراموش نکنید. یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF حداقل 30 بخرید.

اگر کمی آفتاب سوخته اید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. این ژل در تسکین التهاب پوست و آفتاب سوختگی بسیار خوب است و می تواند بازسازی پوست را تسریع کند.

درمان مشکل

اگر روش های مراقبت از پوست صورت خود را در برابر آفتاب به درستی رعایت نکردید و اکنون دچار مشکلات پوستی شده اید، راه هایی برای جبران اشتباهات وجود دارد. با استفاده از روش های درمانی موثر و خوب با هدف رفع مشکلات ناشی از نور خورشید می توانیم تا حد زیادی سلامت پوست شما را بازیابی کنیم. همیشه به یاد داشته باشید که درمان ها جایگزین مراقبت از صورت نیستند. پیشگیری همیشه بهتر (و موثرتر و کم هزینه تر) از درمان است.

آفتاب دو اثر مضر روی پوست دارد:

چین و چروک

اگرچه ظاهر چین و چروک های صورت با افزایش سن طبیعی است، اما نور مستقیم خورشید می تواند روند پیری پوست و پیدایش این خطوط را تسریع کند. به عنوان مثال، چین های پنجه کلاغی در افرادی که از عینک آفتابی استفاده نمی کنند، بیشتر دیده می شود. این خطوط در دو طرف چشم ظاهر می شوند و به دلیل نازک شدن پلک ها برای محافظت از چشم در برابر نور خورشید ایجاد می شوند.

ما می توانیم از درمان های مختلفی برای بهبود چین و چروک صورت استفاده کنیم که برخی از آنها در زیر ذکر شده است.

تزریق ژل یا تزریق چربی،

تزریق بوتاکس

میکرودرم ابریژن یا هیدرودرم

کسر RF یا وزنه تعادل RF.

ملاسما و سایر لک های پوستی

اگر صورت شما در معرض نور مستقیم خورشید باشد، ممکن است لکه های کوچک قهوه ای تیره روی آن ظاهر شود. این لکه ها روی صورت و دست ها دیده می شود. برای جلوگیری از این لکه ها، پوست صورت شما: ضد آفتاب؛ حتما لباس و سرپناه مناسب بپوشید.

برای درمان جوش های پوستی می توانیم از روش های زیر استفاده کنیم:

لایه برداری و استفاده از کرم های روشن کننده

لیزر CO2 فراکشنال،

لیزر کیو کانزا،

لیزر اربیوم YAG (Er:YAG)

میکرودرم ابریژن.

پوست را به درستی بشویید.

صورت خود را به طور منظم، اما به آرامی بشویید. شستن پوست و پاکسازی آن از آلودگی ها، آلودگی ها، باکتری ها و میکروب ها یکی از مهم ترین راه های مراقبت از پوست صورت است. اما شستن و آرایش زیاد می تواند به پوست آسیب برساند. به یاد داشته باشید که هنگام شستشو، هدف از بین بردن کثیفی است، نه لایه برداری! از مواد ضد حساسیت و ملایم استفاده کنید، با آب داغ نشویید و نگران الیاف و کیسه ها نباشید. تورم و قرمزی لب ها که بعد از شستن پوست با کیسه آبی و آب سفید ایجاد می شود، نشانه تمیزی نیست! این نشانه آن است که پوست شما ملتهب و احتمالاً آسیب دیده است. این امر باعث خشک شدن پوست و تحلیل رفتن چربی های طبیعی پوست می شود.

شستن تمام روغن های طبیعی پوست، پوست را در معرض خطر خشکی، التهاب و بیماری قرار می دهد.

وقتی خشک شد، حوله را از روی پوست رد نکنید و از فشار و کشیدن استفاده کنید.

برای لایه برداری (از بین بردن سلول های مرده و لایه های مرده پوست) می توانید هر هفته از اسکراب یا اسکراب ملایم استفاده کنید. لایه برداری به جلوگیری از چین و چروک صورت کمک می کند.

درمان مشکل

اگر به طور منظم پوست خود را می شویید و در فواصل زمانی معین لایه برداری می کنید، نیازی به اقدامات بالینی ندارید. اما اگر موارد زیر در مورد شما صدق می کند، روش های مراقبت بالینی پوست و پاکسازی صورت ممکن است برای شما مفید باشد:

اگر احساس می کنید شفافیت پوست شما کاهش یافته است.

پوست مثل قبل تازه نیست.

شما نباید مرتباً بشویید یا لایه برداری کنید.

شما توصیه های تمیز کردن را دنبال کرده اید، اما می خواهید تمیز کردن موثرتری داشته باشید.

پاکسازی پوست در Clínica Casa Branca شامل چیزی بیش از شستن صورت و استفاده از برخی کرم ها و لوسیون ها نیست. در عوض، از مراحل بسیار مفیدی تشکیل شده است. این مراحل را در زیر به اختصار فهرست می کنیم:

صورت خود را با پاک کننده های سازگار با نوع پوست خود بشویید.

لایه برداری فیزیکی یا شیمیایی بسته به نوع پوست شما.

لایه برداری قوی در صورت نیاز یا در صورت نیاز.

سرم ها، عطرها و روش های دیگر مرطوب کننده خوب و عمیق پوست.

ماساژ حرفه ای برای بهبود گردش خون و کلاژن سازی پوست.

استفاده از ماسک های مناسب صورت مانند ماسک های لیفتینگ، روشن کننده، مرطوب کننده و غیره.

مصرف سیگار و الکل

یکی از مهم ترین راه های مراقبت از پوست صورت، ترک سیگار و پرهیز از نوشیدنی های الکلی است. احتمالاً خطرات مشترک این دو مورد برای بدن را می دانید. بیایید با هم اثرات مضر آنها را بر روی پوست بررسی کنیم:

استعمال دخانیات و قلیان اثرات بسیار مضری بر روی پوست دارد و باعث ایجاد لکه های زرد، چین و چروک و سایر علائم پیری پوست می شود. به دلیل این دو، خون و اکسیژن به پوست صورت نمی رسد.

از جمله مضرات الکل بر روی پوست صورت می توان به نشانه های زیاد الکل، مانند فرورفتگی زیر چشم اشاره کرد. تورم و تورم ممکن است مشاهده شود. همچنین نوشیدن الکل به پوست آسیب می رساند.

عیب یابی

برخی از مشکلات ناشی از مصرف دخانیات و الکل عبارتند از:

خطوط عمودی بالای لب: این خطوط به خطوط سیگاری معروف هستند و با تزریق ژل لب می‌توان دید آن‌ها را تا حدودی کاهش داد.

پیرسینگ و افتادگی لب: برای تزریق چربی یا ژل می توانید کمک بگیرید.

تورم و سیاهی زیر چشم: برای رفع این مشکل می توان بلفاروپلاستی انجام داد.

مراقبت از پوست با جلوگیری از کم آبی بدن

کم آبی بدن یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای پوست شما بیفتد. اول از همه باید بدانید که پوست خشک با پوست خشک متفاوت است. پوست خشک یک نوع پوست است و پوست کم آب یکی از آنهایی است که مشکل دارد. صرف نظر از نوع پوست شما (خشک، معمولی یا حتی چرب)، ممکن است دچار کم آبی بدن شوید. پوستی که رطوبت کافی دارد کندتر پیر می شود، شاداب و درخشان به نظر می رسد، دمای بدن را بهتر تنظیم می کند و بهتر از خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. در بین روش های مراقبت از پوست، مرطوب نگه داشتن پوست صورت و دست ها بسیار مهم است.

هیدراتاسیون پوست از درون می آید نه از بیرون

برای مرطوب نگه داشتن و هیدراته نگه داشتن پوست، اول از همه باید آب و مایعات کافی بنوشید. در مورد مصرف مایعات به نکات زیر توجه کنید:

نوشیدن حداقل 8 لیوان (2 لیتر) آب در روز توصیه می شود.

اگر هوا گرم است یا برای مدت طولانی بیرون هستید یا اگر فعال هستید باید مقدار زیادی آب بنوشید.

نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه، نوشابه های انرژی زا و نوشابه گزینه های خوبی برای هیدراتاسیون نیستند. خاصیت ادرارآوری دارند. این بدان معنی است که نه تنها درد را درمان نمی کنند، بلکه می توانند باعث کم آبی بدن نیز شوند.

آب میوه و آب سبزیجات تازه بهترین گزینه های شما هستند. آنها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای پوست و بدن مفید هستند.

جلوگیری از رطوبت پوست

پوست ما با ترشح سبوم (روغن طبیعی پوست) از تبخیر آب و از دست دادن رطوبت جلوگیری می کند. اما همیشه در این زمینه موفق نیست. به عنوان مثال، کسانی که پوست خشکی دارند کمتر از حد لازم سبوم تولید می کنند. یا مثلاً در فصول سرد، رطوبت هوا کاهش می یابد و چربی طبیعی پوست نمی تواند رطوبت خود را حفظ کند. گاهی اوقات پوست مقدار زیادی سبوم تولید می کند، اما ما آن را حذف می کنیم! شستشوی ناکافی، لایه برداری، سنباده زدن پوست و موارد مشابه منجر به تخریب مکانیسم های پوست برای حفظ رطوبت می شود.

برای مرطوب کردن پوست به نکات زیر توجه کنید:

به جای آب گرم از آب ولرم استفاده کنید.

اگر پوست چرب دارید، از پاک کننده های ملایمی که برای پوست های چرب طراحی شده است استفاده کنید. بهتر است از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید، اما محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی روغن نیستند. ضد آفتاب بدون روغن نیز برای شما بهتر است. به طور کلی به جای کرم ها از لوسیون هایی استفاده کنید که چربی کمتر و آب بیشتری دارند.

اگر پوست خشکی دارید، از پاک کننده های مرطوب کننده حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. کرم های مرطوب کننده با روغن، انتخاب بهتری نسبت به کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده برای شما خواهند بود. همچنین کرم ضد آفتاب مناسب پوست خشک بخرید. به یاد داشته باشید که محصولات نمی توانند آنقدر خشک باشند که پوست شما خشک شود و نه آنقدر چرب که باعث ایجاد جوش شود.

اگر پوست معمولی دارید، از یک پاک کننده ملایم، یک مرطوب کننده معمولی و یک ضد آفتاب معمولی اما با کیفیت استفاده کنید.

پوست حساس نیاز به مراقبت بیشتری دارد. اگر پوست حساسی دارید حتما در مورد مراقبت از پوست صورت با یک متخصص پوست مشورت کنید.

غلبه بر مشکلات پوستی صورت

همانطور که در ابتدای این بخش به آن اشاره کردیم، مرطوب نگه داشتن پوست و هیدراته نگه داشتن آن به نوشیدن آب بستگی دارد. یعنی تا زمانی که مایعات کافی دریافت نکنید، کم آبی پوست برطرف نمی شود. بنابراین در مد و زیبایی، اگر پوست شما کم آب است، اولین قدم افزایش مصرف آب و مایعات است. نوشیدن مایعات کافی همراه با استفاده از محصولات مرطوب کننده از کم آبی پوست جلوگیری می کند. اما اصلاح کم آبی فعلی پوست زمان می برد. اگر پوست شما مانند قبل درخشش، شفافیت و طراوت را ندارد، احتمالاً کم آب شده است و باید با روش هایی آن را آبرسانی کنیم.

رژیم های پزشکی مراقبت از پوست صورت در درمان کم آبی پوست بسیار موثر است. اکثر رژیم های مراقبت زیبایی و جوانسازی پوست شامل حداقل یک مرحله هیدراتاسیون هستند، اما آبرسانی به دو روش بسیار موثر و ویژه انجام می شود:

پاکسازی پوست

چندی پیش در کلینیک کاخ سفید در مورد تکنیک های پاکسازی پوست صحبت کردیم. در بسیاری از جنبه های پاکسازی پوست، به روش های مختلف مرطوب می شود. به عنوان مثال استفاده از دستگاه بخور، استفاده از سرم های آبرسان بعد از لایه برداری و همچنین با کمک دستگاه های خنک کننده مخصوص در مراحل پایانی نظافت. علاوه بر این، با ماساژ صورت، خون رسانی به پوست بهبود می یابد تا آب و مواد مغذی بیشتری در اختیار پوست قرار گیرد.

هیدرودرم

این یکی از جدیدترین و موثرترین درمان های پوستی است که نسخه بهبود یافته روش قدیمی میکرودرم ابریژن است. این روش شامل 6 مرحله اصلی است:

سم زدایی: در این مرحله سیستم لنفاوی پوست صورت را حذف می کنیم.

پاکسازی و پاکسازی: با کمک هوای فشرده و سرم های حاوی عصاره و گیاهان، پوست را تمیز کرده و لایه ناصاف پوست را از بین می بریم (لایه برداری).

پاکسازی پوست: از اسیدهای ملایم مانند اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک استفاده کنید تا پوست شما درخشان و تمیز شود. همچنین در این مرحله منافذ مسدود شده پوست باز می شود.

استخراج: لایه های جدا شده از پوست و همچنین سرم های لایه بردار و مواد شفاف کننده را حذف می کنیم. این کار با کمک مکش انجام می شود که پوست را ماساژ می دهد و خون رسانی را افزایش می دهد.

آبرسانی: سرم مخصوص درمان را به پوست می زنیم که حاوی تمام مواد ضروری و آنتی اکسیدان های مورد نیاز پوست است. این سرم مخصوص پوست شما را شاداب و درخشان می کند.

جوانسازی: در این مرحله از نور درمانی استفاده می کنیم. چراغ های LED قرمز و مادون قرمز باعث جوانسازی پوست و کاهش قرمزی پوست و تحریک کلاژن سازی می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.