درمان خانگی زگیل تناسلی

۱۰۳ بازديد


زگیل تناسلی در مردان و زنان باردار یکی از بیماری ها و مشکلات جنسی است که به شدت مسری بوده و از طریق تماس با فرد مبتلا منتقل می شود، همچنین روش های درمان نیز متفاوت است، بسیاری از زنان باردار از درمان های خانگی برای زگیل تناسلی استفاده می کنند.

در مطلب زیر نحوه درمان اندام تناسلی مردان و تاثیر دستگاه تناسلی در بارداری و زایمان را توضیح داده ایم، با فرازطب همراه باشید.

برای درمان زگیل بهتر است به پزشک مراجعه کنید اما درمان خانگی این زگیل ها نیز امکان پذیر است. در ادامه این مقاله 6 درمان خانگی زگیل را ذکر کرده ایم که تا حدودی به درمان زگیل کمک می کند.

1- درمان خانگی زگیل تناسلی با روغن درخت چای

اسانس ها علاوه بر فواید سلامتی، به عنوان عوامل ضد قارچی نیز مورد مطالعه قرار گرفته اند. روغن درخت چای یک روغن ضروری است که در مبارزه با قارچ ها و سایر موجودات مانند شپش سر مفید است. روغن درخت چای یکی از درمان هایی است که می تواند برای زگیل تناسلی مفید باشد. یک قطره رقیق شده از این روغن باید مستقیماً روی خال مالیده شود. برای رقیق کردن روغن درخت چای، می توانید یک قطره از آن را با یک یا دو قطره روغن حامل مخلوط کنید.

از جمله روغن های حامل می توان به روغن نارگیل اشاره کرد. از آنجایی که برخی از افراد به روغن درخت چای حساسیت دارند، ابتدا مقدار کمی روغن رقیق شده را روی پوست دست امتحان کنید، اگر در عرض 24 ساعت واکنش آلرژیک ایجاد نشد، می توان از این روغن استفاده کرد. روغن درخت چای حساسیت زا است و باعث التهاب و سوزش می شود. التهاب و تحریک ناشی از این روغن باعث کاهش اندازه زگیل می شود، همچنین باید از مصرف داخلی روغن درخت چای خودداری شود.

نمونه هایی از مصرف داخلی مصرف چربی یا استفاده از آن در محیط داخلی بدن زن است. این روغن باید به مدت چند هفته به طور مداوم روی زگیل ها مالیده شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در صورت وجود تورم بیش از حد، باید استفاده از این روغن را متوقف کنید.

2- چای سبز

چای سبز علیه زگیل تناسلی موثر است. چای سبز غلیظ شده در روغنی به نام سینه کاتچین وجود دارد که پزشکان برای بیماران تجویز می کنند، علاوه بر این چای سبز را می توان بدون نسخه نیز تهیه کرد و در منزل مصرف کرد.

یک یا دو قطره از این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید. در این روش معمولاً باید برای مدت طولانی (گاهی تا چند ماه) صبور باشید.

3- درمان خانگی زگیل تناسلی مردانه با سیر

شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از عصاره سیر روی زگیل می تواند در از بین بردن آنها موثر باشد. عصاره سیر را می توان تهیه کرد و مستقیماً روی زگیل استفاده کرد. جدای از این موارد، گاز استریل آغشته به مخلوط سیر و روغن برای مدتی روی زگیل ها قرار می گیرد و پس از مدتی می توان نتایج موثر سیر را در رفع زگیل مشاهده کرد. این روش معمولاً با درد و سوزش زیاد همراه است و احتمال موفقیت آن نیز کم است. در بیشتر موارد افراد به دلیل استفاده زیاد از این ماده دچار آسیب های شدید پوستی می شوند و درمان عوارض ناشی از آن بسیار دشوار است. .

4- درمان تناسلی با سرکه سیب (تجربه سرکه سیب)

سرکه سیب برای دستگاه تناسلی برای درمان آلت تناسلی در خانه مفید است. این سرکه مانند یک داروی تجویزی عمل می کند. این داروها با استفاده از اسید ویروس را از بین می برند.پنبه، سواب پنبه یا گاز تمیز را به سرکه سیب آغشته کرده و روی زگیل بمالید.این روش معمولاً شامل سوزش است و بیشتر در مواردی که بسیار شدید و داخلی است استفاده می شود. موارد شدید اغلب بسیار دشوار است و می تواند باعث زخم و درد شود.

5- گیاهان و غذای زگیل تناسلی

سبزیجات فواید زیادی دارند؛ سبزیجات خوشمزه برای مصرف مناسب هستند و باید در زیر ذکر شوند.

کل

کلم بروکلی

کلم بروکسل

آماس

کلم

این سبزی حاوی ماده شیمیایی به نام ایندول 3 کاربینول (I3C) است که می تواند در از بین بردن لخته های خون موثر باشد. خوردن 4 تا 5 وعده سبزیجات در روز برای جلوگیری از لخته شدن خون توصیه می شود.

برای خلاص شدن از شر زگیل تناسلی می توانید چندین چیز را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند: توت، گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، کدو تنبل

- سبزیجات تیره و برگ دار مانند اسفناج و گل کلم

- غلات کامل (غلات)

- لوبیا

- بادام

- گوشت لخم - گوشت کمچربی

این غذاها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بازگشت زگیل تناسلی را کاهش دهند.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد شامل موارد زیر است:

- آلرژن های غذایی مانند: شیر، سویا، ذرت و افزودنی های غذایی

غذاهای تصفیه شده مانند ماکارونی و نان سفید

- گوشت قرمز

- غذاهای فرآوری شده مانند چربی های ترانس

کافئین و سایر محرک ها

6- فولات و ویتامین B12

بین کمبود اسید فولیک یا ویتامین B12 و افزایش تعداد زگیل های تناسلی ارتباط وجود دارد. مصرف مکمل های مولتی ویتامین یا اسید فولیک و ویتامین B12 می تواند به بدن شما در مبارزه با عفونت HPV و جلوگیری از زگیل تناسلی کمک کند.

خطرات زگیل تناسلی در بارداری

باید به خاطر داشت که برداشتن زگیل تناسلی خارجی به معنای درمان عفونت نیست. HPV به ندرت (در 10 درصد موارد) علاوه بر زگیل تناسلی باعث سرطان دهانه رحم نیز می شود. یک فرد ممکن است بیش از یک نوع HPV داشته باشد. حتی اگر درمان خانگی برای موارد خفیف زخم تناسلی در دوران بارداری انجام شود، معاینات منظم با پزشک بسیار مهم است.

ویروسی که باعث زگیل تناسلی می شود می تواند برای مدت طولانی در بدن پنهان بماند. بنابراین، حتی اگر زگیل تناسلی درمان و برداشته شود، می تواند بازگردد.

اگر زگیل تناسلی دارید، بهتر است از زایمان طبیعی خودداری کنید، زیرا اگر اندام تناسلی فعال دارید، احتمال انتقال به جنین در هنگام زایمان طبیعی وجود دارد. گاهی اوقات زگیل های بزرگ هنگام زایمان خونریزی می کنند. زگیل تناسلی به ندرت رشد می کند تا کانال زایمان را مسدود کند و زایمان را دشوار کند. اگر این اتفاق بیفتد، پزشک سزارین را توصیه می کند.

درمان زگیل تناسلی در دوران بارداری

اگر فکر می کنید زگیل دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. به طور کلی پزشکان پس از معاینه می توانند زگیل ها را از سایر ضایعات پوستی تشخیص دهند و در صورت نیاز معاینات پاراکلینیکی انجام دهند و بهترین روش را برای درمان زگیل تناسلی زنان ارائه دهند.

در مورد زگیل، پزشک ممکن است یک روش درمانی برای برداشتن زگیل پیشنهاد کند. در زیر برخی از این درمان ها را توضیح داده ایم.

درمان اندام های تولید مثل با اسید سالیسیلیک

این ماده را می توان در دوران بارداری استفاده کرد، اما فقط باید برای مدت کوتاهی و در ناحیه کوچکی از پوست استفاده شود. این روش معمولاً دردناک است و در موارد بسیار محدود استفاده می شود

سرما درمانی

این روش در دوران بارداری استفاده می شود و زگیل ها با استفاده از نیتروژن مایع منجمد می شوند. برای از بین بردن زگیل ممکن است چندین جلسه درمانی طول بکشد.

داروی تزریقی

پزشک می تواند دارو را مستقیماً به زگیل تزریق کند تا ویروس را از بین ببرد. اما، برخی از این داروها، مانند بلئومایسین، برای استفاده در دوران بارداری بی خطر نیستند. بنابراین باید پزشک خود را در جریان بارداری خود قرار دهید تا بتواند داروی بی خطری را برای شما تجویز کند.

سوزاندن زگیل در دوران بارداری

پزشکان می توانند زگیل ها را با استفاده از کوتر الکتریکی از بین ببرند.این روش معمولاً با زخم و درد همراه است

زگیل لیزری در دوران بارداری

با استفاده از لیزر دستگاه تناسلی در دوران بارداری، علاوه بر برداشتن فیزیکی دهانه رحم، رگ های خونی تامین کننده دهانه رحم نیز مسدود می شوند، بنابراین دهانه رحم به طور کامل از بین می رود. برای درمان بیماری های دستگاه تناسلی در دوران بارداری باید با پزشک تماس بگیرید و سپس لیزر دستگاه تناسلی را انجام دهید. این روش تقریباً ایمن ترین روش در دوران بارداری است

شیمیایی

پزشک می تواند زگیل ها را با استفاده از بهترین قرص برای زگیل تناسلی از بین ببرد. اگر فکر می کنید خال دارید، باید محل را تمیز کنید، آن را با بانداژ بپوشانید و به پزشک مراجعه کنید. اگر دیابت دارید و فکر می کنید خال دارید، حتی یک خال خفیف، باید به پزشک مراجعه کنید. در این موارد زگیل باید زیر نظر پزشک درمان شود، زیرا دیابت خطر آسیب به تاندون ها، پوست و اعصاب را افزایش می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.