مزایا و معایب استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی

۹۶۸ بازديد


مزایا و معایب استفاده از پهپاد در کشاورزی! تا همین اواخر پهپادها فقط در ارتش مورد استفاده قرار می گرفتند، اما امروزه کاربردهای زیادی از این نوع سیستم ها شناسایی شده است که یکی از آنها استفاده از پهپاد در کشاورزی مدرن است. جالب اینجاست که تعداد کشاورزانی که از هواپیماهای بدون سرنشین در مزارع خود استفاده می کنند در سراسر جهان به طور پیوسته در حال افزایش است. به هر حال، پهپادها یک پلتفرم کم هزینه برای دوربین های هوایی هستند و به کشاورزان اجازه می دهند تا محصولات خود را با هزینه کم نظارت کنند.

همانطور که می دانید آب و هوای جهان روز به روز بدتر می شود. از سوی دیگر روند رو به رشد جمعیت ساکن در کره زمین منجر به افزایش چشمگیر مصرف محصولات کشاورزی می شود. با در نظر گرفتن این شرایط، در آینده نزدیک بسیاری از کشاورزان به استفاده از فناوری های بدون سرنشین متوسل خواهند شد و راندمان کاری خود را افزایش خواهند داد.

اگرچه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مانند کوادکوپتر، هگزاکوپتر و اکتاککوپتر در کشاورزی مزایای زیادی دارد، اما مانند سایر فناوری‌های نوظهور، معایبی نیز نسبت داده می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که کشاورزان قبل از خرید پهپاد از تمام مزایا و معایب این نوع سیستم ها اطلاع داشته باشند و با اطلاعات کامل بهترین تصمیم ممکن را بگیرند. از پهپادهای اسپری می توان به پهپاد اسپری DJI AGRAS T16 و پهپاد اسپری DJI MG-1S اشاره کرد.

مزایای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی

تحلیل و تحلیل

از هواپیماهای بدون سرنشین  "اوجیران پهپاد" می توان برای تجزیه و تحلیل و تشریح مناطق کشاورزی و خاک درون آنها استفاده کرد. به عبارت دیگر امروزه مولتی روتورهایی وجود دارند که نقشه های سه بعدی را با دقت فوق العاده بالا تهیه کرده و در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

در ادامه به بررسی این نقشه ها می پردازیم تا تحلیل وضعیت خاک، فرآیند فرسایش و میزان رطوبت موجود در آن آسانتر شود. اطلاعات به دست آمده از این نوع بازرسی در برنامه ریزی الگوهای کاشت بذر بسیار مهم است. جالب است بدانید که حتی پس از تکمیل فرآیند بذر، از این اطلاعات برای کنترل آبیاری و سطح نیتروژن خاک استفاده می شود.

درختکاری

اگرچه پهپادها هنوز محبوبیتی ندارند، اما برخی از برندهای پهپاد برای این منظور طراحی شده اند. چنین سیستم هایی می توانند دانه های دانه سویا را در مزارع و مواد مغذی را در خاک آماده شده اعمال کنند. توجه به این نکته ضروری است که این روش هزینه کاشت بذر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و می تواند در مدت زمان کوتاهی تکمیل شود.

کنترل

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اکثر کشاورزان با آن مواجه هستند، ناتوانی در نظارت صحیح بر مناطق وسیعی از زمین های خود است. این مشکل در حال حاضر به دلیل ظهور الگوهای آب و هوایی غیرقابل پیش بینی، که خطرات و هزینه های نگهداری محصولات کشت شده را افزایش می دهد، آشکارتر می شود. در این صورت استفاده از هلیکوپترهای متعدد و تصاویر به دست آمده از آن راه حل منطقی به نظر می رسد. با نمایش این تصاویر پشت سر هم در قالب انیمیشن های کوتاه می توان روند رشد و تغییرات محصول را به دقت نشان داد. بنابراین، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت دقیق بر مزارع کشاورزی می تواند کمبودهای تولید را شناسایی کرده و منجر به مدیریت بهینه محصول شود.

می پاشد

قابلیت استفاده از امواج اولتراسونیک و لیزرهای دقیق به مولتی روتورهای مختلف اجازه می دهد تا ارتفاع خود را با توجه به سطح زمین و منطقه جغرافیایی تغییر دهند. این نوع سیستم ها با همان توانایی اسکن پرتو و تخمین فاصله پهپاد تا زمین، می توانند هر مایعی از جمله آفت کش ها را در هر زمانی روی زمین بپاشند.

این روش باعث افزایش راندمان فرآیند سمپاشی و کاهش ورود مواد سمی به آب های زیرزمینی تا حد امکان می شود. جالب است بدانید که سمپاشی زمین های کشاورزی با روتورهای متعدد در زمان بسیار کمتری نسبت به سایر روش های مرسوم انجام می شود. DJI یکی از طراحان و تولید کنندگان پهپادهای اسپری در جهان است.

سیستم های آبیاری

پهباد سمپاش مجهز به حسگرهای حرارتی یا مادون قرمز می توانند به راحتی مناطق خشک زمین را شناسایی کنند. به این ترتیب قسمت مشخص شده بلافاصله مراقبت می شود و آبیاری به موقع و با دقت بالا انجام می شود.

ارزیابی سلامت محصول

برخی از هواپیماهای بدون سرنشین می توانند گیاهان را با انتشار نور مادون قرمز مرئی اسکن کنند. پس از آن، دستگاه پردازش نور داخلی میزان نور سبز و نزدیک به مادون قرمز منعکس شده از گیاه را تعیین می کند.

از اطلاعات به دست آمده از این فرآیندها نیز برای تهیه تصاویر مختلف و توصیف وضعیت سلامت محصول استفاده می شود. علاوه بر این، مقایسه چنین تصاویری در زمان های مختلف به شما امکان پیش بینی سلامت گیاهان را می دهد و در صورت تشخیص به شما در برنامه ریزی و مدیریت درمان کمک می کند.

راحتی در استفاده

برخلاف هواپیماهای معمولی و عظیم، پهپادهایی مانند کوادکوپتر، هگزاکوپتر و هشت کوپتر برای خرید، آموزش و استفاده بسیار ارزان تر خواهند بود.

معایب استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی

تغییرات در عملیات و زمان پرواز

با تمام مزایایی که ذکر کردیم، استفاده از پهپاد در کشاورزی معایبی نیز دارد. اکثر روتورها پس از هر بار شارژ بین 20 دقیقه تا 1 ساعت کار می کنند که قطعا کافی نیست.

این محدودیت زمانی به این معنی است که پهپاد فقط می تواند یک منطقه کوچک را پوشش دهد و دوباره برای شارژ مجدد بازگردد. یکی دیگر از مشکلات رایج، استقلال پرواز است: اگر خلبان ثابت بماند، دامنه استقلال عملیاتی کاهش می یابد و بنابراین کمتر می شود. البته مولتی روتورهایی وجود دارند که زمان بیشتر و دامنه وسیع تری را تضمین می کنند اما با قیمت های بسیار بالایی به فروش می رسند.

خیلی به آب و هوا بستگی دارد

برخلاف هواپیماهای بزرگ، پهپادها و مولتی روتورها به شرایط آب و هوایی بسیار حساس هستند. برای مثال، در صورت وجود باد شدید یا شرایط بارانی، ممکن است نتوانید از پهپاد برای بازرسی مزارع کشاورزی استفاده کنید.

قیمت خرید

پهپادهایی که برای مصارف کشاورزی طراحی شده اند دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی هستند که به طور طبیعی قیمت آنها را افزایش می دهد. به طور معمول، هزینه یک مولتی روتور به سخت افزار، نرم افزار، ابزار و سنسورهایی که استفاده می کند بستگی دارد.

بنابراین می توانید مدل هایی را با حداقل تجهیزات خریداری کنید، اما نتیجه دلخواه را خواهید گرفت. در عوض، پرداخت هزینه زیادی برای مولتی روتورهای مجهز به سخت افزار و نرم افزار لازم برای کشاورزی می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت هوشمندانه تلقی شود.

دانش و مهارت در استفاده

تصاویر ایجاد شده توسط پهپادها باید توسط متخصصان مجرب تجزیه و تحلیل شود تا اطلاعات مفید و کاربردی از آنها به دست آید. این بدان معناست که کشاورز معمولی که فاقد مهارت های لازم است، باید آموزش های لازم را ببیند یا کارکنانی از افراد آگاه و آگاه به نرم افزارهای تحلیلی را برای انجام کار استخدام کند. در غیر این صورت، پردازش صحیح تصویر تقریبا غیرممکن است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.