شستشو تابلو فرش

۵۶۲ بازديد


تابلو فرش یکی از پرطرفدارترین وسایل تزئینی است که معمولاً قیمت بسیار بالایی دارد. در واقع قالی‌ها فرش‌هایی هستند که در مقیاس کوچک تولید و بافته می‌شوند که مانند تابلو قاب شده و به دیوار آویزان می‌شوند تا جلوه و جلوه زیبایی به دکوراسیون منزل ببخشند. از آنجایی که فرش ها ارزشمند هستند و اغلب برای مقاصد سرمایه گذاری خرید و فروش می شوند، نظافت و شستشوی آن ها مشکلات و چالش های خاصی را به همراه دارد. شستشوی فرش به دلیل احتمال رنگ پریدگی و آسیب دیدگی و از بین رفتن ارزش آن باید با حساسیت و دقت بالایی انجام شود. در مقاله بعدی در مورد نحوه شستشوی فرش و نحوه نگهداری و نگهداری آن صحبت خواهیم کرد.

راهنمای شستشوی فرش در منزل

اگرچه فرش ها به دیوارهای خانه آویزان می شوند و کمتر در معرض آلودگی و گرد و غبار قرار می گیرند، اما این وسایل به مرور زمان با جذب گرد و غبار کثیف و کثیف می شوند و نیاز به تمیز کردن دارند. از آنجایی که فرش یک کالای با ارزش و ارزشمند است، توصیه می شود برای نظافت از خدمات قالیشویی استفاده کنید. زیرا شرکت های قالیشویی از کادری مجرب و ماهر استفاده می کنند و می توانند فرش ها را به بهترین شکل ممکن تمیز کنند. قالیشویی نو بهترین قالیشویی در تهران تعمیر و نظافت انواع فرش. برای مشاوره رایگان با کارشناس قالیشویی تماس بگیرید.

اگر به دلایلی مردم ترجیح می دهند فرش را در خانه بشویند، باید مراحل زیر را  در کادوساز دنبال کنند:

در مرحله اول فرش باید از قاب خود جدا شود. سپس با استفاده از جاروبرقی تمام گرد و غبار و آلودگی را از سطح آن پاک کنید. یک جاروبرقی مناسب می تواند به شستشوی سریع و آسان فرش کمک کند.

در مرحله دوم پارچه و الیاف فرش باید تست شده و از نظر تغییر رنگ بررسی شود. در صورت تغییر رنگ بافت تابلو فرش، آسیب قابل توجهی ایجاد می کند و ارزش خود را از دست می دهد.

شامپو فرش را در آب سرد حل کرده و خوب مخلوط کنید تا کف کافی ایجاد شود. سپس با استفاده از یک اسفنج تمیز و تمیز محلول را روی سطح فرش بمالید تا کاملا تمیز شود.

پس از اینکه لبه های فرش کاملاً سمباده شد، باید آنها را روی زمین در مکانی به دور از گرد و غبار و در نور مناسب پهن کنید تا کاملا خشک شوند. خشک شدن و رطوبت مناسب صفحات فرش اجازه تداخل رنگ و تغییر رنگ را نمی دهد.

نکات مهم قبل از شستشوی فرش

فرد هنگام نظافت فرش در منزل باید به موارد مختلفی توجه کند. از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهترین وسیله برای نظافت فرش و موکت جاروبرقی است و برای این کار نباید از جاروهای سنتی، تکان دادن قوی، سکته و ... استفاده کرد.

لازم به ذکر است که برای تمیز کردن فرش با شامپو نباید از برس های زبر و فلزی استفاده کرد. زیرا می تواند به تاروپود شما آسیب برساند. همچنین استفاده از شامپو فرش کم اسید و بدون نمک ضروری است.

نباید فرش را روی بند ناف قرار دهید زیرا ممکن است چین از بین نرود و باعث آسیب شود.

برای تمیز کردن فرش از آب داغ استفاده نکنید. زیرا آب گرم با رنگ آنها تداخل دارد.

زمانی که فرش آسیب می بیند باید تمام سطح آن را با تخته های فرش روی آن تمیز کرد و قسمت های آسیب دیده را تعمیر کرد تا در هنگام شستشو آسیبی به آن وارد نشود. برای جلوگیری از پوسیدگی فرش هنگام شستن فرش می توانید از پودر یا قرص نفتالین استفاده کنید.

شستشوی انواع فرش با یکدیگر متفاوت است زیرا کیفیت بافت و جنس آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. مثلا شستن و نظافت فرش دستباف با فرش های ماشینی دیگر متفاوت است و در صورت شستن فرش در منزل ممکن است رنگ آن برگردد.

چرا فرش را در خانه نشویید؟

فرش ها از اقلام تزئینی ارزشمندی به شمار می روند و توجه به عوامل مختلفی در شستشوی آن ها ضروری است. شستشوی فرش در منزل بدون اطلاع از مواد آن، مواد شوینده مناسب و دمای آب مورد نیاز می تواند آسیب های جبران ناپذیری به فرش وارد کند. به عنوان مثال، ممکن است محصول هنگام شستشوی نامناسب پاره شود یا رنگ های آن با یکدیگر مخلوط شود.

مراقبت از فرش در منزل

فرش یکی از با ارزش ترین و گران ترین اقلامی است که معمولا با هدف افزایش و افزایش زیبایی طراحی داخلی خریداری می شود. بنابراین مراقبت و حفاظت از آنها بسیار ضروری و مهم است. مهم ترین موارد در مراقبت از فرش در منزل عبارتند از:

هنگام نصب فرش روی دیوار باید دقت کرد، زیرا میخ و چکش می تواند به بافت فرش آسیب برساند و باعث پارگی آن شود.

تابلو فرش باید در جایی نصب شود که نور خورشید، رطوبت، گرد و غبار و آلودگی های مختلف وجود نداشته باشد و کودکان آن را پیدا نکنند. یکی از مهم ترین دلایل پوسیدگی فرش و موکت رطوبت است و باید به میزان رطوبت محیط توجه کرد.

در انتخاب قاب فرش باید دقت خاصی داشت. قاب هایی که انتخاب می کنید باید بتواند فرش را در برابر خم شدن و چروک شدن و همچنین زیبایی و جذابیت آن محافظت کند.

اگر فرش به صورت سرمایه گذاری خریداری شده و به دیوار آویزان نشده باشد، باید از تا شدن آن اطمینان حاصل کرد و از تا زدن آن خودداری کرد. به علاوه فرش ها را باید در محیطی نگهداری کرد که هوا و نور کافی داشته باشد تا از رشد حشرات، قارچ ها، میکروب ها، بیدها و ... جلوگیری شود. محیط نگهداری باید همیشه بررسی شود و از نبود رطوبت اطمینان حاصل شود، زیرا رطوبت و خیس شدن صفحه فرش باعث مخلوط شدن و تداخل رنگ و آسیب زیادی به تابلو فرش می شود.

از دستمال مرطوب، برس های خشن، تکان دادن و غیره استفاده نکنید. برای گردگیری فرش و بهترین راه استفاده از جاروبرقی برس نرم است.

بهترین روش شستشوی فرش دستباف

فرش مانند فرش را می توان به صورت ماشینی یا دستی تولید کرد. فرش های دستبافت معمولاً از الیاف طبیعی ساخته می شوند و از آنجایی که توسط نیروی انسانی در مدت زمان طولانی بافته می شوند، چندین برابر فرش های ماشینی گران تر هستند. شستن فرش دستبافت نیز می تواند بسیار حساس باشد، زیرا کوچکترین اشتباه در انتخاب مواد شوینده، روش شستشو و ... باعث آسیب و آسیب های جبران ناپذیری می شود. بهترین و مطمئن ترین روش شستشوی فرش استفاده از خدمات شرکت های قالیشویی است.

همانطور که در بالا ذکر شد، قالیشویی های معتبری مانند قالیشویی تهران دارای کارگران حرفه ای و ماهری هستند که تجربه، مهارت و دانش کافی برای شستشوی انواع فرش و قالیچه های گران قیمت و دستبافت بدون آسیب رساندن به آن ها دارند. کسانی که فرش دستباف را در خانه می‌شویند نیز باید تمام مراحل قسمت قبل را انجام دهند و مواد شوینده را روی گوشه‌ای از فرش تست کنند تا ببینند مناسب است یا خیر.

بایدها و نبایدها برای شستشوی فرش ماشینی

به طور کلی فرش ماشینی مانند فرش دستباف حساسیت های خاص خود را دارد. رعایت تمامی موارد ذکر شده در مورد نحوه شستشوی فرش های این فرش ها الزامی است. بهترین و مطمئن ترین روش شستشوی این نوع فرش استفاده از قالیشویی است. برای شستن این فرش ها در منزل از آب سرد، شامپوی مناسب فرش کم اسید و برس و اسفنج نرم استفاده کنید. گردگیری این فرش ها نیز باید با جاروبرقی انجام شود و به هیچ عنوان نباید پس از شستشو روی طناب کشیده شود زیرا بافت و الیاف این فرش ها آسیب می بیند.

قبل از شستشو فرش را گردگیری کنید

به طور کلی فرش ها به دلیل قرار گرفتن در معرض کمی کثیفی نیاز به شستشوی بسیار کمی دارند، اما اگر بنا به دلایلی نیاز به شست و شو دارند، بهتر است قبل از شستن، آن ها را به خوبی گردگیری کنید تا راحت تر شسته شوند. . و سریعتر همانطور که گفته شد بهترین راه برای گردگیری فرش استفاده از جاروبرقی است. برخلاف جاروها و برس های سنتی، نظافتچی فرش را حمل نمی کند و حتی گرد و غباری که از طریق بافت و الیاف فرش وارد شده است به خوبی تمیز می شود و در نهایت شست و شوی فرش بسیار راحت می شود.

تست لکه شدن فرش

همانطور که قبلا ذکر شد، فرش ها می توانند هنگام شستشو لکه دار شوند و رنگ شوند. به دلیل ارزش و قیمت بالایی که دارند می توانند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشند. بسیاری از فرش های ماشینی و دستبافت به دلیل نوع و نوع رنگ به کار رفته در آن ها به راحتی دچار تداخل رنگ می شوند. بنابراین، برای جلوگیری از تغییر رنگ و آسیب رساندن به خود، باید آزمایش رنگ شوند.

این آزمایش با استفاده از گوش پاک کن انجام می شود.

ابتدا یک انتهای گوش پاک کن را زیر آب جوش قرار دهید. سپس نواحی رنگی تخته را قبل از کاهش دما با فرش می پوشاند.

اگر نوک پاک کننده رنگی شد به این معنی است که شستن فرش قطعا تداخل رنگ را به همراه خواهد داشت.

حتی زمانی که مردم فرش های خود را برای شستشو به شرکت های قالیشویی می برند، باید به آنها یادآوری کرد که از آسیب رساندن به آن ها خودداری کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.