مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

۱۸۸ بازديد


این روزها قبرس شمالی به یک مقصد مهاجرتی محبوب در بین ایرانیان تبدیل شده است که شرایط زندگی در آن به تدریج رو به بهبود است. دانستن مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی می تواند نقطه شروع خوبی برای تصمیم گیری شما باشد. بنابراین، اگر قبرس شمالی در کشورهای مختلف دارید، اطلاعات این مقاله قطعا برای شما مفید خواهد بود.

در قبرس شمالی معرفی شد

قبرس شمالی جزیره ای در دریای مدیترانه است که بسیاری از کشورهای جهان آن را بخشی از ترکیه می دانند. اما قبرس از دیرباز به قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شده است و قسمت ترک نشین آن توسط ترکیه و برخی کشورهای دیگر به قبرس شمالی معروف است.

در حال حاضر کشور در مسیر رشد و توسعه بزرگ قرار دارد، بنابراین جذب خارجی ها و سرمایه گذاران را در دستور کار قرار داده است. در زیر به برخی از مزیت های مهاجرت به این کشور اشاره می کنیم.

مزایای زندگی در قبرس شمالی
در مقایسه با بسیاری از کشورهای هم سطح یا حتی توسعه یافته تر، قبرس شمالی به دلیل مسیر توسعه پذیرای بیشتری از مهاجرت است. سیاست او در واقع تلاشی برای هموار کردن مسیر توسعه کشور با استفاده از سرمایه، استعداد و ایده های مهاجر بوده است. از مهمترین مزایای زندگی در قبرس شمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هوای خوب

طبیعت واقعی

مهارت های زبان انگلیسی شهروندان

خدمات پزشکی پیشرفته

آلودگی کم

اینترنت پرسرعت

سیاه پوست بودن از ایران

مالیات چیست؟

هوای مطبوع

قبرس شمالی به دلیل نزدیکی به دریا همیشه گرم و مرطوب است. این کشور روزهای گرم تابستانی زیادی را تجربه می کند، اما کشوری 4 فصلی نیز هست و ساکنان آن نیز هوای پاییزی دلپذیر را تجربه می کنند.

خنثی

قبرس شمالی با اینکه کوچک است اما دارای چشم اندازهای زیبا و متنوعی است که یکی از مهم ترین دلایل توسعه صنعت گردشگری این کشور است. طبیعت منحصر به فرد و جذاب این کشور را به مقصد عکاسی برای بسیاری از مردم تبدیل کرده است.

حفاظت بالا

از آنجایی که قبرس جمعیت زیادی ندارد، کنترل جرایم مطمئناً برای یک نیروی پلیس جدی و وظیفه شناس مانند پلیس قبرس شمالی کار دشوار و چالش برانگیزی نیست. پس از سفر و زندگی در قبرس شمالی لذت ببرید و بدانید که امنیت این کشور را در هیچ کشور همسایه ای نخواهید یافت.

تسلط بر زبان انگلیسی شهروندان

زبان رسمی مردم قبرس شمالی euromy.info ترکی است، اما جالب است بدانید که اکثر مردم یا بیشتر از انگلیسی استفاده می کنند یا به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند، پس اگر زبان ترکی شما در ابتدا ضعیف است نگران نباشید. .

توسعه یافته

بیمارستان ها و مراکز پزشکی قبرس شمالی اعم از دولتی و خصوصی دارای امکانات پیشرفته، محیط مراقبت های بهداشتی و کادری مجرب و حرفه ای هستند و به عنوان شهروند قبرس شمالی می توانید به صورت رایگان از خدمات بیمارستان های دولتی این کشور استفاده کنید.

سطح پایین آلودگی

آلودگی هوا در قبرس شمالی به دلیل بادهای مدیترانه ای و عدم وجود صنایع سنگین و آلاینده در این کشور بسیار کم است. این هوای پاک یکی از معیارهایی است که افراد برای زندگی در قبرس شمالی برای بازنشستگی انتخاب می کنند.

اینترنت پرسرعت

اینترنت قبرس شمالی به لطف زیرساخت عالی خود یکی از سریع ترین هاست. شاید دلیل ارائه این سرویس با کیفیت بالا وجود شرکت های زیادی در قبرس شمالی باشد که برای مدیریت کار از راه دور نیاز به یک شبکه کامل دارند.

چون به ایران نزدیک است

یکی از مشکلاتی که مردم به خصوص ایرانیان هنگام خروج از خانه با آن مواجه می شوند. به همین دلیل است که مردم تصمیم می‌گیرند قبل از اینکه ایالات متحده را در نظر بگیرند، به کشورهای اطراف سفر کنند. قبرس شمالی نیز مانند ترکیه به ایران نزدیک است و رفت و آمد بین این دو کشور چندان پرهزینه و زمان بر نیست.

معایب زندگی در قبرس شمالی

به یاد داشته باشید که هیچ کشوری نمی تواند الهام بخش تمام ایده آل های شما برای زندگی باشد. مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی در کنار هم هستند و شما باید خودتان تصمیم بگیرید که آیا مزایا ارزش معایب را دارند یا خیر. معایب زندگی در قبرس شمالی عبارتند از:

محدودیت سرگرمی

حقوق زالو

محدوده محصول کم

کار دانشجویی محدود

فرصت های کمی برای مسکن دائمی وجود دارد

حمل و نقل دشوار است

حقوق کم

قبرس شمالی کشور ارزانی است و ارزش پول آن چندان بالا نیست، اما به نسبت هزینه های پایین، حقوق پایینی خواهید داشت. شرایط کسب درآمد خوب در قبرس شمالی سرمایه گذاری و ثبت شرکت های خصوصی است.

محدودیت های سرگرمی

قبرس شمالی کشوری توریستی است، اکثر شهرهای آن نیز خدمات زیادی را برای گردشگران ارائه می دهند، اما به دلیل جمعیت کم، ارائه تمام وقت این خدمات برای صاحبان این مشاغل به صرفه نیست و اکثر آنها پس از اتمام تعطیل می شوند. فصل گردشگری این کشور کالاهای مختلف خود را می بندد

اگر از پایتخت به قبرس شمالی سفر می کنید، به یاد داشته باشید که این کشور جزیره ای کوچک با جمعیت محدود با ذائقه و عادات غذایی معمولی است، بنابراین برخلاف بسیاری از کشورها خبری از مراکز خرید مختلف و برندهای مختلف نیست.

کار دانشجویی محدود

به جز موارد خاص، اکثر افرادی که برای تحصیل به قبرس شمالی مهاجرت می کنند با مشکلات شغلی مواجه هستند. بنابراین، برای گذراندن سال های دانشگاهی با خیال راحت، سعی کنید با سرمایه صفر شروع نکنید.

شانس گرفتن اقامت دائم کم است

اگرچه پس از مهاجرت قانونی و دریافت کارت شهروندی می توانید از تمامی امکانات آنها استفاده کنید، اما اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی فرآیندی دشوار و زمان بر است و برای احراز شرایط باید حداقل 10 سال از مهاجرت شما گذشته باشد.

زندگی کردن سخت است

حمل و نقل عمومی در شمال قبرس توسعه چندانی ندارد و خبری از مترو، بی آر تی و ... نیست، از طرفی جاده های این کشور هنوز به طور کامل تکمیل نشده و رفت و آمد بین روستاها با مشکل مواجه خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.