آنتی اسکالانت چیست؟

۱۳۵ بازديد


ماده رسوب زدا یک افزودنی آب پیش تمیز کننده برای سیستم اسمز معکوس است که در جلوگیری از رسوبات غشایی بسیار موثر است. قبل از اینکه آب وارد غشای اسمز معکوس شود، یک ماده رسوب زدا به آب تزریق می شود و از طریق سیستم ارسال می شود. این مواد شیمیایی یک شکاف بین بی کربنات و کلسیم منیزیم ایجاد می کنند. این تأخیر به آب اجازه می دهد تا قبل از هرگونه واکنش شیمیایی که در آن رسوب ایجاد می شود، از غشاء عبور کند.

محصولات ضد لک:

بیایید اکنون به ترکیب عوامل ضد رسوب نگاه کنیم. ضد رسوب می تواند از سه ماده ساخته شود:

دسته اول مواد ضد رسوب پلی اکریلیک که به دلیل وزن مولکولی بالا از قابلیت پخش پذیری خوبی برخوردارند.

نوع دیگر، عوامل ضد ویروسی مبتنی بر هگزاکسید فسفات سدیم هستند که پایداری بسیار پایینی دارند و بنابراین به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند.

دسته سوم آنتی اسکالانت ها که فرمول شیمیایی آنها ارگانوفسفونات ها است، بسیار پایدارتر از آنتی اسکالانت های قبلی هستند، اما از نظر بازدارندگی مشابه هستند.

- انواع آنتی اسکالانت:

آنتی اسکالانت ها از نظر ظاهر، pH و ترکیب شیمیایی متفاوت هستند. آنتی اسکالانت ها بر اساس ساختارشان به دو دسته آنتی اسکالانت های فسفوناتی و پلیمری تقسیم می شوند. بهترین آنتی اسکالانت ها گروه های عاملی کربن و فسفات هستند. از تشکیل بقایای سولفات و کربنات جلوگیری می کند، اما از طرفی خاصیت پراکندگی پایینی دارد (خاصیت پراکندگی برای جلوگیری از انحلال و چسبندگی کلوئیدها است. برای جلوگیری از تشکیل رسوبات فرم در آب های با بالا استفاده شده و می شود. غلظت سختی). . اکنون انواع آنتی اسکالانت ها را بر اساس مقدار pH که اسیدی هستند (pH زیر 3) و برای سیستم هایی با رسوبات کربنات کلسیم مناسب تر هستند، بررسی خواهیم کرد. زمانی که سطح TDS در آب ورودی بالا باشد از قلیایی کننده ها استفاده می شود. این نوع باقیمانده ها تأثیر عمده ای بر رسوب سولفات دارند و نوع باقی مانده خنثی به طور کلی با همه سیستم ها سازگار است. علاوه بر انواع فوق، مواد ضد جرم گیر در اشکال مختلفی وجود دارند، مواد ضد جرم معمولاً به صورت مایع هستند و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، اما نوع دیگری به صورت پودرهای ضد جرم گیری وجود دارد که این اثر را دارد. جلوگیری از تشکیل بقایای اشکال در فیلترهای آب.

کاربرد ضد رسوب:

باید توجه داشته باشیم که آب ورودی به دستگاه اسمز معکوس حاوی مقداری املاح است و این نمک های محلول در نهایت در اثر عبور از غشاهای دستگاه اسمز معکوس ته نشین می شوند. برای جلوگیری از رسوبات از پله برقی استفاده می شود.

تست آنتی اسکن:

دو روش آزمایشگاهی و میدانی برای این آزمایش وجود دارد. روش آزمایشگاهی اثر سنگ آهک بر رسوبات را اندازه گیری می کند، در حالی که روش میدانی تمام خواص مهم و ضروری سیستم را در یک دوره زمانی ثبت می کند. بنابراین نتایج به دست آمده نشان می دهد که این آنتی اسکالانت قادر به حذف و کنترل رسوبات است. 


عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها:

آنتی اسکالانت نقش مهمی در سیستم ایفا می کند به همین دلیل نمی توان آن را حذف کرد و تنها عارضه ای است که می تواند به دلیل اسیدی بودن دستگاه باعث آسیب دیدن دستگاه شود اما اگر سیستم دارای استانداردها و مواد کافی باشد. اگر از کیفیت خوب استفاده شود مشکلی نیست اما استفاده از آنتی اسکالانت بی کیفیت عوارضی از جمله کاهش عمر ممبران به دلیل شستشوی مکرر دارد، زیرا آنتی اسکالانت بی کیفیت باعث گرفتگی ممبران می شود، این همان گرفتگی است. و تشکیل رسوب بر روی غشا باعث کاهش جریان تولید و در نتیجه کاهش ظرفیت تولید می شود، از طرفی فشار بیشتری برای عبور آب از غشا لازم است. ، سیستم پمپ باید با فشار و آمپر بالا کار کند که باعث فرسودگی پمپ و هزینه های مربوط به آن می شود. برای خرید آنتی اسکالانت با آبان شیمی پالایش تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.