آجر شيل چيست و چه ويژگي‌هايي دارد؟

۴۲ بازديد

 

آجر شيل از جمله انواع آجرهاي نما است. كه از آن براي طراحي داخلي خانه‌ها و ساختمان‌ها به شكل مدرن استفاده مي‌شود.

با گذشت زمان بسياري از ابزار و مصالحي كه در عرصه‌هاي مختلف به كار گرفته مي‌شوند دستخوش تغيير قرار گرفته و ظاهر آن‌ها به طور كلي تغيير يافته است. در ساختمان‌سازي نيز مصالح و ابزار بسياري به طور گسترده مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه از تغييرات اين گونه مصالح و ابزار نمي‌توان غافل شد؛ چه بسا بعضي از اين مصالح كه در گذشته از مصالح اصلي به شمار مي‌رفتند، اكنون به طور كلي حذف شده و مورد استفاده‌ي ساختمان‌سازان نيستند.


انواع آجرها كه در گذشته براي بالا بردن استحكام و قواي ستون‌هاي يك ساختمان به كار مي‌رفتند، امروزه ديگر براي اين كار مورد استفاده قرار نمي‌گيرند؛ با اين حال بايد اشاره داشت كه از انواع آجرها جهت طراحي داخلي ساختمان‌ها و خانه‌ها استفاده مي‌شود. يكي از انواع اين آجرها، آجر شيل است. در اين‌ جا يك سوال كلي پيش مي‌آيد؛ آجر شيل چيست؟ و يا اينكه كاربرد اصلي آجر شيل چيست؟

 در واقع آجر شيل يك نماي پست مدرن براي فضاي داخلي خانه ايجاد مي‌كند.

آجر شيل مي‌تواند جايگزين بسيار مناسبي براي بسياري از مصالح مورد استفاده در طراحي داخلي منازل باشد كه از جمله‌ي آن‌ها مي‌توان به آجرهاي قزاقي اشاره كرد. استفاده از آجر شيل به عنوان يكي از مصالح اصلي و كاربردي در ساختمان‌سازي، مزيت‌هايي را نيز به دنبال دارد.

از جمله‌ي اين مزيت‌ها كه از ويژگي‌هاي اصلي آجرهاي شيل حاصل مي‌شوند مي‌توان به بالا بودن سطح مقاومت آن‌ها در برابر فشارهاي مختلف وارد شده و يا عدم تغيير رنگ اين آجرها در گذشت زمان و در شرايط مختلف جوي اشاره كرد. سوال اصلي ديگر اين است كه روش توليد و يا ماده‌ي اصلي براي توليد آجر شيل چيست؟ در واقع بايد اشاره كرد، روش كلي كه براي ساخت انواع آجرها به كار مي‌رود مي‌تواند تعيين كننده‌ي ويژگي‌ها و مزيت‌هاي اصلي آن‌ها باشد. در ادامه به روش توليد آجر شيل اشاره مي‌شود.

 

جزئيات مربوط به توليد انواع آجر شيل

همانطور كه اشاره شد، روشي كه براي توليد انواع مصالح به كار گرفته مي‌شود مي‌تواند تعيين كننده‌ي كارايي اصلي آن باشد. در ابتدا بايد پرسيد روش اصلي به كار رفته در توليد آجر شيل چيست؟ به طور كلي ماده‌ي اصلي در توليد آجر شيل، خاك شيل است. خاك شيل از آسياب كردن نوعي از سنگ‌هاي رسوبي به دست مي‌آيد كه اين نوع سنگ‌ها تشكيل شده از انواع مختلفي از كاني‌ها از جمله كلسيت و كوارتز هستند. در واقع كاني‌هاي اصلي كه در توليد خاك شيل به كار برده مي‌شوند آلبيت دولوميت كوارتز و كليست و در آخر مونت موريلونيت هستند. در واقع بايد گفت كه كاني‌ها و مواد اصلي كه براي توليد آجرهاي شيل به كار گرفته مي‌شوند، ويژگي‌هاي اصلي را براي آجرهاي شيل به ارمغان مي‌آورند. مقاومت و استحكام بالاي آجرهاي شيل در برابر فشار و همچنين جذب آب توسط اين نوع آجرها از جمله ويژگي‌هاي اصلي انواع آجرهاي شيل هستند. از آجر شيل علاوه بر اين كه مي‌توان براي طراحي نماي داخلي ساختمان‌ها استفاده كرد، بلكه ميتوان آن را براي طراحي و زيبايي ديوارهاي خارجي ساختمان‌ها نيز به كار برد‌. به طور كلي مي‌توان با پاسخ به اين سوال ويژگي‌هاي اصلي آجر شيل را نام برد.

مزيت اصلي استفاده از آجر شيل چيست؟ آجر شيل داراي سطح مقاومت بالايي در برابر صربه‌هاي فيزيكي بوده و همچنين در شرايط جوي گوناگون از استحكام زيادي برخوردار است و ميزان پايين جذب آب توسط اين نوع آجر در بارندگي‌هاي شديد سطح مقاومت آن را دو چندان مي‌كند. براي توليد آجرهاي شيل از رنگ‌هاي غير طبيعي استفاده نمي‌شود و رنگ طبيعي خود خاك شيل جلوه‌ي زيبايي به آجرهاي شيل مي‌دهد. در آخر بايد به اين اشاره كرد كه آجرهاي شيل به دليل سطح مقاومت بالا در برابر شرايط جوي و بارندگي‌هاي شديد، در برابر جذب آب و باران‌هاي اسيدي مقاوم هستند و دچار سفيدك و شوره نمي‌‌شوند.

 

قيمت متر مربع آجر قهوه اي سوخته براي كف فرش چقدر است ؟  

قيمت آجر 20 در 20 هر متر مربع 497/500 تومان مي باشد.

 

 

آجر قهوه اي:

https://alborznama.ir/i-16335/%D8%A2%D8%AC%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7-%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B2AK13

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.