چطور رم سرور HPE مناسب تهيه كنيم؟

۳۶ بازديد

 

رم سرور HPE يا HPE Server RAM، حافظه‌ي اصلي سرورهاي شركت HPE يا Hewlett Packard Enterprise است كه براي اجراي برنامه‌ها و سيستم ‌عامل‌هاي سرور استفاده مي‌شود. اين حافظه‌ها معمولا با فناوري‌هاي پيشرفته‌اي همچون DDR4 و RDIMM ساخته مي‌شوند و در ظرفيت‌هاي مختلفي از ۴ گيگابايت تا ۱۲۸ گيگابايت در دسترس هستند.

 

تكنولوژي رم سرور HPE

رم‌ سرور hpe با استفاده از تكنولوژي‌هاي پيشرفته‌اي ساخته مي‌شوند كه عبارتند از:

  1. DDR4: اين تكنولوژي امكان انتقال داده‌ها با سرعت بالاتري را نسبت به نسل قبلي DDR3 فراهم مي‌كند و براي مصارف سرورها و مراكز داده بسيار مناسب است.
  2. RDIMM: اين تكنولوژي امكان استفاده از بيشترين ظرفيت رم را در سرورها فراهم مي‌كند و به دليل قابليت اصلاح خطاها در داده‌ها، براي كاربردهاي حساس و حياتي كه از پايداري و امنيت بالاي داده‌ها برخوردار هستند، بسيار مناسب است.
  3. LRDIMM: اين تكنولوژي نسبت به RDIMM، ظرفيت و پهناي باند بيشتري را فراهم مي‌كند و در برخي از سرورهاي پيشرفته HPE مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
  4. NVDIMM: اين تكنولوژي امكان ذخيره سازي دائمي داده‌ها را در رم فراهم مي‌كند و براي برنامه‌هايي كه نياز به دسترسي سريع به داده‌ها دارند بسيار مناسب است.

 قابليت ECC در رم سرور HPE

ECC يا Error Correcting Code، يك فناوري براي تشخيص و اصلاح خطاهاي حافظه در رم‌هاي سرور است. با استفاده از اين فناوري، رم‌هاي سرور قادر به شناسايي خطاهايي هستند كه به صورت تصادفي در داده‌هاي حافظه‌اي ايجاد مي‌شوند و در صورت شناسايي اين خطاها، مي‌توانند آن‌ها را اصلاح كنند.

 

ECC در واقع براي افزايش پايداري و امنيت سيستم‌هاي سروري استفاده مي‌شود، زيرا اگر خطاهاي حافظه‌اي در سرور روي دهد، ممكن است به از دست رفتن داده‌ها يا خرابي سيستم منجر شود. با استفاده از تكنولوژي  ECC، رم‌هاي سرور قادر به تشخيص و اصلاح خطاهاي حافظه‌اي در حين استفاده هستند و در نتيجه پايداري و امنيت سيستم را بهبود مي‌بخشند.

 

نكات خريد رم سرور HPE

در خريد رم سرور HPE، نكات زير را در نظر داشته باشيد:

  1. سازگاري با سيستم: اطمينان حاصل كنيد كه رمي كه قصد خريد آن را داريد، با سيستم سرور HPE شما سازگار است. بهترين روش بررسي سازگاري، مشاهده ليست سازگاري رم‌ها در سايت HPE است.
  2. فضاي خالي در سرور: اطمينان حاصل كنيد كه در سرور HPE شما فضاي خالي كافي براي نصب رم جديد وجود دارد. همچنين بهتر است پيش از خريد رم، ليست سازگاري را بررسي كنيد تا بدانيد كدام رم‌ها در سيستم شما پشتيباني مي‌شوند و حداكثر حجم را تشكيل مي‌دهند.
  3. نوع رم: نوع رم مورد نياز براي سيستم خود را بشناسيد. براي سرورهاي HPE، اكثراً از رم‌هاي DDR4 استفاده مي‌شود. در ضمن نوع رم‌ها ممكن است LRDIMM، RDIMM يا NVDIMM باشد كه نياز به سازگاري با سيستم و توان مصرفي خاصي دارند.
  4. ظرفيت رم: انتخاب ظرفيت مناسب براي نيازهاي شما بسيار مهم است. بهتر است براي تعيين ظرفيت مناسب، به ليست سازگاري رم‌ها در سايت HPE مراجعه كنيد.
  5. ECC: براي افزايش پايداري و امنيت سيستم، بهتر است رم‌هاي ECC را انتخاب كنيد. اين نوع رم‌ها به دليل داشتن قابليت تشخيص و اصلاح خطاهاي حافظه‌اي، براي سيستم‌هايي كه در پايداري و امنيت داده‌ها حساس هستند، بسيار مناسب هستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.